• Moonis

Är FL hackat??

När jag trycker på forum så kommer det upp massa tomma trådar och det står SD 2015. Är det fler som ser detta??

• Svar på tråden Är FL hackat??
  • Ess
    Fatheya skrev 2014-12-09 20:57:18 följande:
    Då är frågan har någon skrivit i mitt nam och fl har raderat det? Isf skulle det ju vara riktigt trevligt med information om det från fl.
    Ja du det kan man fråga sig.
    Jag gick in på en tråd där ett "nick" hade skrivit ett inlägg. Men när jag gick in i tråden så var det borttaget.
    Jag kommer tyvärr inte ihåg vilket det var.
    I de flesta trådarna jag kollade så var det någon sk anonym som hade det sista "inlägget" eller vad man ska kalla det.
  • oOOo  oOOo
    Petrol skrev 2014-12-09 21:15:30 följande:
    Och det gör agerandet rätt på något vis menar du?
    Har jag inte sagt. Gillar du inte hyresvärden så flytta, du vet ju vid detta laget att hyresvärden inte lyssnar på ditt gnäll.

Att byta forum är extremt lätt i jämförelse och inte ens det gör du.
  • FDFMGA
    Liiz01 skrev 2014-12-09 20:30:07 följande:
    Oj! Kan du berätta vad som hänt?
    Nej, inte utan att personen själv berättar eller ger klartecken till någon av oss andra som fått ta del av det inträffade att ta med detaljer.

Men generellt finns det väl bara två olika möjligheter till att man kan få sin identitet avslöjad här, antingen att någon kommer över personlig info man lämnat till FL:s administration eller också att någon lägger pussel med de små bitar av personlig info man har lämnat efter sig i inläggen och lyckas avslöja vem man är i verkligheten.

Jag kan inte veta hur det gick till här, men de hot som den här personen utsattes för var allvarliga och har polisanmälts.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Nerfherder
    oOOo oOOo skrev 2014-12-09 21:17:13 följande:
    Har jag inte sagt. Gillar du inte hyresvärden så flytta, du vet ju vid detta laget att hyresvärden inte lyssnar på ditt gnäll.

Du fattar väl att det enda du uppnår med att skriva så här här är att göra folk arga på dig själv?
  • oOOo  oOOo
    Aniiee skrev 2014-12-09 21:16:32 följande:
    Nej, men jag, precis som alla människor, luftar min frustration, naturligtvis. Det är helt mänskligt och faktiskt nyttigt att göra det, det hjälper oss att ta tag i saker.

Du ser folk klaga. Men du ser INTE vad de gör UTÖVER att klaga. En vanlig situation på forum. En klagar på att hon är överviktig, en annan klagar på att ungarna gråter, en tredje klagar på att han inte få till det. Och folk säger: Varför sitter du bara och klagar, gör nåt istället din idiot. Men "idioten" gör så mycket som bara går, men måste få spy lite galla för att orka.

Så tänk två gånger innan du klagar på att folk klagar. 
    Det ser jag nog. Så jag klagar på ditt klagande. So what. Får inte jag klaga?
    Mitt klagande är nog precis lika meningslöst som ditt för övrigt  
  • oOOo  oOOo
    Nerfherder skrev 2014-12-09 21:18:40 följande:
    Du fattar väl att det enda du uppnår med att skriva så här här är att göra folk arga på dig själv?
    Det tror jag inte faktiskt. Jag tror nog att vissa gnällspikar faktiskt har lite självinsikt, de behöver bara få någon som påpekar det. Men visst, det finns en hel del som saknar självinsikt här.
  • Ess
    Ess skrev 2014-12-09 21:16:57 följande:
    Ja du det kan man fråga sig.
    Jag gick in på en tråd där ett "nick" hade skrivit ett inlägg. Men när jag gick in i tråden så var det borttaget.
    Jag kommer tyvärr inte ihåg vilket det var.
    I de flesta trådarna jag kollade så var det någon sk anonym som hade det sista "inlägget" eller vad man ska kalla det.
    Alias Almina i tråden "egna barn andras ungar".
  • Petrol
    oOOo oOOo skrev 2014-12-09 21:17:13 följande:

Nu har jag förvisso inte gnällt speciellt kan jag tycka, men ett forum är så att säga  sina medlemmar, så för att dra paralelen med hyresvärd och lägenhet så betyder det i praktiken att du tycker att folk ska flytta och ta huset med sig? Det låter krångligt kan jag tycka.
  • Nerfherder
    oOOo oOOo skrev 2014-12-09 21:20:53 följande:
    Det tror jag inte faktiskt. Jag tror nog att vissa gnällspikar faktiskt har lite självinsikt, de behöver bara få någon som påpekar det. Men visst, det finns en hel del som saknar självinsikt här.
    Hur många positiva svar har du fått?
  • oOOo  oOOo
    Petrol skrev 2014-12-09 21:22:49 följande:
    Nu har jag förvisso inte gnällt speciellt kan jag tycka, men ett forum är så att säga  sina medlemmar, så för att dra paralelen med hyresvärd och lägenhet så betyder det i praktiken att du tycker att folk ska flytta och ta huset med sig? Det låter krångligt kan jag tycka.
    Så länge folk resonerar som du finns det inget incitament att höja säkerheten. Varje gång gnälls det men alla stannar kvar. 
Svar på tråden Är FL hackat??