• Moonis

Är FL hackat??

När jag trycker på forum så kommer det upp massa tomma trådar och det står SD 2015. Är det fler som ser detta??

• Svar på tråden Är FL hackat??
  • Nerfherder
    oOOo oOOo skrev 2014-12-09 21:26:46 följande:
    Så länge folk resonerar som du finns det inget incitament att höja säkerheten. Varje gång gnälls det men alla stannar kvar. 
    Jag tycker det är riktigt komiskt att antignällaren lyckas gnälla mest av alla här.
  • oOOo  oOOo
    Nerfherder skrev 2014-12-09 21:24:07 följande:
    Hur många positiva svar har du fått?
    Dom som fattar skriver ju inte här fattar du väl
  • Fatheya
    Ess skrev 2014-12-09 21:22:07 följande:
    Alias Almina i tråden "egna barn andras ungar".
    Googlade lite, sista inlägget i en tråd som skrevs av "mig" var Goatse. Men det är ju borttaget av fl, syns enbart på google. Så det verkar ju inte bättre än att någon har skrivit inlägg i mitt namn.
    Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
  • oOOo  oOOo
    Nerfherder skrev 2014-12-09 21:30:17 följande:
    Jag tycker det är riktigt komiskt att antignällaren lyckas gnälla mest av alla här.
    Dags för mig att dra nu så låt gnället flöda
  • Nerfherder
    oOOo oOOo skrev 2014-12-09 21:32:45 följande:
    Dags för mig att dra nu så låt gnället flöda
    med svansen mellan benen...
  • Petrol
    oOOo oOOo skrev 2014-12-09 21:26:46 följande:
    Så länge folk resonerar som du finns det inget incitament att höja säkerheten. Varje gång gnälls det men alla stannar kvar. 
    Gör de verkligen det? Att några åt återkommande och att stammisar stannar säger ju egentligen inte så mkt om användarbasen i stort.

Notera dock att jag inte säger att det sker en massflykt direkt, men man kan inte dra likhetstecken mellan att ett fåtal (sett till den totala mängden användare) stannar och att inga försvinner.
  • fluu

Anledningen till att jag är kvar här: För att jag har varit medlem i flera år. Jag har således hunnit etablera mig här, fått "vänner" och bekantingar, är engagerad i trådar som har levt i år. Och för att medlemmarna till stor del faktiskt är superbra. Och för att det inte finns något likvärdigt alternativ.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • audio

Vad otäckt. Vågar man ens vara medlem här ?
    Vad hände egentligen, var det spam eller hack ?

• nihka
    Nerfherder skrev 2014-12-11 07:14:35 följande:

Oavsett vad fl officellt säger så var det ett hack

FL har erkänt hack tidigare, så varför skulle de inte göra det nu?
  • Nerfherder
    nihka skrev 2014-12-11 10:00:51 följande:
    Läs tråden så förstår du att det var ett hack. Varför de inte vill erkänna det nu har jag ingen aning om.
  • nihka
    Nerfherder skrev 2014-12-11 10:11:07 följande:
    Läs tråden så förstår du att det var ett hack. Varför de inte vill erkänna det nu har jag ingen aning om.
    Jag hade läst tråden.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-12-11 10:00:51 följande:
    De har förmodligen ändrat definitionen på vad som avses med spam respektive hack.
    Nog tycker jag att spam inte ska kunna ta kontroll över folks webbläsare och börja posta inlägg i deras namnSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-12-11 10:14:11 följande:
    De har förmodligen ändrat definitionen på vad som avses med spam respektive hack.
    Nog tycker jag att spam inte ska kunna ta kontroll över folks webbläsare och börja posta inlägg i deras namnSkrattande
    Molly50: "Jag mailade supporten när jag upptäckte att jag,om jag hade velat, kunde uppdatera en tråd jag inte ens skapat själv."

Kan man "hacka in" andra?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-12-11 10:21:00 följande:
    Molly50: "Jag mailade supporten när jag upptäckte att jag,om jag hade velat, kunde uppdatera en tråd jag inte ens skapat själv."

Inte mitt område - men för mig är det inte spam om någon har tagit sig in i ett system så pass mycket att man kan posta inlägg i andras namn.

Spam är väl mer typ alla de där inläggen som postas nattetid om asylmissbruk av samma person men med ständigt nya signaturer.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • molly50
    audio skrev 2014-12-11 07:05:10 följande:

Vad otäckt. Vågar man ens vara medlem här ?
    Vad hände egentligen, var det spam eller hack ?

FL påtår att det var ett spam som fördubblade sig. Men med tanke på att vissa kunde logga in med andra användare eller uppdatera andras trådar så tyder det ju på att det var en hackerattack.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    nihka skrev 2014-12-11 10:21:00 följande:

Jag upptäckte att jag kunde komma åt att uppdatera i en annan användares tråd,om jag hade velat.
    Jag skulle knappast tro att detta kan hända om det endast rör sig om spam.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Är FL hackat??