• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • Cystan
    Maka94 skrev 2015-03-09 18:04:33 följande:

Våra kompisar som fick barn för två veckor sedan.. Har bestämt namn på sin lilla kille. Och av alla namn i världen. Är det det namnet som jag och min sambo pratat om i över ett år. Det namnet som våran son skulle heta, tänk att vi aldrig någonsin kommer få en son med det namnet nu. En liten del av mig gick sönder när jag fick veta det..

Vad gör det att de heter samma? :) Om ni har tänkt på det namnet, så ta det också då. :)
  • DinaMii

Ja låt dom heta samma. Vi har samma namn på kusiner. Och dom tycker det är kul att heta lika. Och er vänskap kanske inte håller livet ut, men ert barns namn ska göra det.

Säg det nu! "Åh vad fint, det tänkte vi oss till vår son med". Ifall du har vänner som tror att man har patent på ett namn ;)

• Nalien94

Hejsan
     Jag (21år) och min sambo (25år) planerar att starta verksamheten i Juli / Augusti. Vi har varit ihop i ett halv år vilket inte är så lång tid men vi har bott ihop längre. Vilket kan va riktigt snabba ryck kan man tycka. Är det för tidigt?

• FiaFalk
    JosefineBo skrev 2015-03-02 10:33:07 följande:

Hur går det för er alla?? :)

Om jag har räknat rätt så tar jag mitt sista p-piller den 21 mars nästa år, vilket innebär att nästa lördag har jag "bara" ett år kvar med p-piller! Med tanke på hur snabbt det här året har gått (i alla fall för mig) så kommer det här året säkert att gå riktigt fort. Blir bara mer och mer förväntsfull även fast det är lång väntan kvar :)
  • Lillasockan

Hej!

Jag skulle gärna vilja hoppa in här igen (Senast jag skrev här var typ ett halvår sedan) Tungan ute

Har precis tagit upp diskussionen med sambon (Vi har redan två barn på snart 1 år och 2,5 år), han var inte lika sugen som jag dock. Har ni behövt "övertala" eller har det fallit sig naturligt för er båda?

• Emmissara
    Lillasockan skrev 2015-04-02 11:53:44 följande:

Hej!

Jag skulle gärna vilja hoppa in här igen (Senast jag skrev här var typ ett halvår sedan) Tungan ute

Har precis tagit upp diskussionen med sambon (Vi har redan två barn på snart 1 år och 2,5 år), han var inte lika sugen som jag dock. Har ni behövt "övertala" eller har det fallit sig naturligt för er båda?

Hejsan

Härligt att redan ha 2 stycken :D 

Vi försökte lite i höstas och de va väl mest jag som ville fast sambon tyckte de va härligt med lite mer action :P haha.

Just nu håller vi inte på att försöka, jag är inte sugen på att bli gravid just nu då det är så mycket planerat de kommande 9 månaderna. I sommar ska vi till en stor festival i belgien och jag känner att jag inte riktigt vill vara gravid där då det kommer bli mycket alkohol och lite sömn. sen i september ska vi gifta oss och helst vill jag inte ha en mage då. Sedan vid nyår så kommer vi åka på en resa med delar av släkten och man kan ju inte vara för långt gången, men jag kan tänkte mig att vi kommer sluta skydda oss efter bröllopet men det märks när vi är där. 

Jag studerar och har 2 år kvar och min sambo är egenföretagare så vi måste se till att få ihop allt och att hans anställda kan klara sig ett halv år utan honom där hela tiden då han vill ta ett halvårs pappaledighet
  • Josssa9o

Hoppar in här :) jag är 25 och sambon 27! Vi har en son som är 2,5 och heter Leo! Vi ska börja nu i maj, och jag längtar nå så otroligt mycket :) skulle ha börjat nu i april men kom fram till att då blir det förmodligen en decemberunge ( sonen föddes i 36+6) och vi vill ha en " i början på året" unge :) sonen vart till på fyllesex, hade sex 1 gång under hela februari och få vart han till! Vi har 2 aborter i bagaget (trotts p-piller) så jag har ganska lätt för att bli med barn! Så hoppas ute vi behöver kämpa så mycket nu :)

• Längtarefterdig08

Hej allihop, hoppas det är ok att jag hoppar in här. Jag gifte mig med min man när jag var 22. Vi har börjat planera ett barn och började försöka "på riktigt" mars. Hade ägglossning mellan 23-24 mars. Jag är på BIM-3 nu. Jag har spenderat närmare två veckor till att överanalysera symptom. Upptäckte igår att alla symptom jag har är helt vanliga PMS-symptom haha. Så nu känns det bara som att mensen är på väg, men hoppas givetvis på att jag är gravid.

Jag ska ta ett test på bim-dagen (6 april)..

• Emmaveronica

Har denna tråd dött ut? Vi plussade 19 mars och enligt kalendern är jag nu i v 7+4 , hur går det för er andra ?

Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!