• JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • obalanserad
    Emmaveronica skrev 2015-04-04 15:09:16 följande:

Har denna tråd dött ut? Vi plussade 19 mars och enligt kalendern är jag nu i v 7+4 , hur går det för er andra ?

Dåligt. Försökt ett år nästa månad :(
  • Emmaveronica
    obalanserad skrev 2015-04-05 10:43:09 följande:
    Dåligt. Försökt ett år nästa månad :(
    Hang in there, tog oss 2,5 år innan Elias blev till... Det är skit svårt men tappa inte hoppet även om de ibland är svårt att inte göra det <3
  • obalanserad
    Emmaveronica skrev 2015-04-05 12:58:54 följande:
    Hang in there, tog oss 2,5 år innan Elias blev till... Det är skit svårt men tappa inte hoppet även om de ibland är svårt att inte göra det <3
    Men liksom... Ett år har det tagit nu. Gjort en abort för 2 år sedan då jag blev gravid trots pplåster. Och nu så går det inte :(( kan aborten gjort mig steril? Alltså detta är så jobbigt att tänka på. Mensen har blivit stört oregelbunden också :( fått några tabletter utskrivet av gyn för att mensen ska fungera ordentligt så får se.. Tror de hette provera eller något sånt
  • Emmaveronica
    obalanserad skrev 2015-04-05 13:16:34 följande:
    Men liksom... Ett år har det tagit nu. Gjort en abort för 2 år sedan då jag blev gravid trots pplåster. Och nu så går det inte :(( kan aborten gjort mig steril? Alltså detta är så jobbigt att tänka på. Mensen har blivit stört oregelbunden också :( fått några tabletter utskrivet av gyn för att mensen ska fungera ordentligt så får se.. Tror de hette provera eller något sånt
    jag tror att mycket har med preventiv medel o göra att det tar ett bra tag innan kroppen är helt återställd från att man slutat med prev. Många det tar 1-2,5 år från att dom slutat till dom blir gravida, tror mycket kan ha med det att göra men jag ska absolut inte säga säkert för är inte utbildad i det eller så, min vän körde oskyddat i 7 år med sin dåvarande pojkvän, dom gjorde slut o hon hade ett one night stand o blev gravid trots inga fel på killen där nere.. Även om de känns omöjligt nu eller du har tankar om att du inte kan bli gravid igen, det kan du jag trodde inte heller jag kunde bli gravid igen efter ett tidigt missfall för några år sedan. Min tjej kompis har på papper att hon inte kan få barn ändå har hon en pojke på 2,5 år nu :) det kommer även om man helst av allt vill det nu nu nu och det verkar väldigt långt borta så, förstå mig rätt nu, man mår skit dåligt, tycker man är sämre kvinna än andra för det inte går på en gång, men det är inte omöjligt <3 sen att andra är överfertila är o känns så orättvist men du/vi/ni är grymma som inte ger upp även fast det liknar skit när det inte går som man vill <3
  • SoSS15
    Nalien94 skrev 2015-03-10 12:45:06 följande:

Hejsan
     Jag (21år) och min sambo (25år) planerar att starta verksamheten i Juli / Augusti. Vi har varit ihop i ett halv år vilket inte är så lång tid men vi har bott ihop längre. Vilket kan va riktigt snabba ryck kan man tycka. Är det för tidigt?

Haha, jag och min sambo hade varit tillsammans i ca 3-4 månader när jag plussade. Visst, det var oväntat men vi lever lyckliga fortfarande och har flyttat ihop och har en dotter på 6,5 månad! :) Jag är 22 (23), och han är året äldre. :)
  • JosefineBo

Sådär! Idag plussade även jag i vecka 4+3, så om allt går som planerat blir vi föräldrar i december! Kunde inte varit lyckligare :D

• FiaFalk
    JosefineBo skrev 2015-04-11 22:41:38 följande:

Sådär! Idag plussade även jag i vecka 4+3, så om allt går som planerat blir vi föräldrar i december! Kunde inte varit lyckligare :D

Åh grattis, vad roligt och spännande! :D
  • Emmissara
    JosefineBo skrev 2015-04-11 22:41:38 följande:

Grattis :D
  • Karin23

Har bim +6 idag. Hade tänkt testa graviditetstest imorgon. Orolig för man vill så gärna!

• JosefineBo
    Karin23 skrev 2015-04-18 10:33:50 följande:

Har bim +6 idag. Hade tänkt testa graviditetstest imorgon. Orolig för man vill så gärna!

Oj då är den verkligen sen! Håller tummarna! De översta testet är BMI-1 och de senaste är idag BMI+7

Haha kan inte inse att jag är gravid!
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!