obalanserad skrev 2015-04-05 13:16:34 följande:
Men liksom... Ett år har det tagit nu. Gjort en abort för 2 år sedan då jag blev gravid trots pplåster. Och nu så går det inte :(( kan aborten gjort mig steril? Alltså detta är så jobbigt att tänka på. Mensen har blivit stört oregelbunden också :( fått några tabletter utskrivet av gyn för att mensen ska fungera ordentligt så får se.. Tror de hette provera eller något sånt
jag tror att mycket har med preventiv medel o göra att det tar ett bra tag innan kroppen är helt återställd från att man slutat med prev. Många det tar 1-2,5 år från att dom slutat till dom blir gravida, tror mycket kan ha med det att göra men jag ska absolut inte säga säkert för är inte utbildad i det eller så, min vän körde oskyddat i 7 år med sin dåvarande pojkvän, dom gjorde slut o hon hade ett one night stand o blev gravid trots inga fel på killen där nere.. Även om de känns omöjligt nu eller du har tankar om att du inte kan bli gravid igen, det kan du jag trodde inte heller jag kunde bli gravid igen efter ett tidigt missfall för några år sedan. Min tjej kompis har på papper att hon inte kan få barn ändå har hon en pojke på 2,5 år nu :) det kommer även om man helst av allt vill det nu nu nu och det verkar väldigt långt borta så, förstå mig rätt nu, man mår skit dåligt, tycker man är sämre kvinna än andra för det inte går på en gång, men det är inte omöjligt <3 sen att andra är överfertila är o känns så orättvist men du/vi/ni är grymma som inte ger upp även fast det liknar skit när det inte går som man vill <3