• Svar på tråden BF september 2015!
  • Madicken01
    Nydahl skrev 2015-01-29 07:55:45 följande:

Ska på ul idag kl 1400 ! Nervös ! Är i vecka 8+4 vad kan man förvänta sig att se nu?

Ett hjärta skall gå att se nu! Lycka till :)
  • Nydahl

Tack :) hopsas bara att jag inte blir flyttad fram och tillbax hela tiden, har jag blivit i tidigare graviditeter och man blir så orolig när dom inte kan se de man "ska" kunna se

• Cessely
    Nydahl skrev 2015-01-29 07:55:45 följande:

Ska på ul idag kl 1400 ! Nervös ! Är i vecka 8+4 vad kan man förvänta sig att se nu?

Ska med på vul idag. Vecka 6+5. Hoppas på ett tickande hjärta :)
  • lördagsgodis

Då håller vi tummarna för er båda!

Jag gick in i v.10 idag och jag är så glad för mina mammabyxor, första gången började jag inte använda dom förens v.20 andra v.13 och nu v.9... Men sköna är dom:)

• Cessely
    lördagsgodis skrev 2015-01-29 08:51:34 följande:

Då håller vi tummarna för er båda!

Jag gick in i v.10 idag och jag är så glad för mina mammabyxor, första gången började jag inte använda dom förens v.20 andra v.13 och nu v.9... Men sköna är dom:)

Haha, Ja min mage är såååå svullen så skulle lätt behöva mammabyxor men klämmer ner mig i vanliga jeans ändå :) Men kör mjukiskläder hemma och på jobbet har vi arbetsbyxor Landstingets snygga så de är ju lösa och rymliga, annars hade det nog inte gått :)
  • Linnea72
    Dadnil skrev 2015-01-29 06:26:43 följande:

Hej på Er!

Först vill jag säga grattis till alla graviditeter!

Jag ser att Ni är flera som gjort VUL, är det något som som är vanligt/ 'alla' får där Ni bor?

Jag fick göra VUL när jag skulle läggas in för att kolla så allt var bra med tanke på att jag var så extremt dålig. Var väldigt glädjande att se ett hjärta slå och att allt var bara fint!
  • jenwal

Jag har gjort 3 VUL. Första privat i v.6+0. Sedan ett några dagar senare då jag hade blött lite under flera dagar och haft magsmärta och kände oro. Det sista efter en väldigt stor blödning.

Alla mina blödningar berodde på att jag har ektopi (då slemhinnan från livmoderhalsen "krypt" ur och satt sig på själva livmodertappen)

Jag har haft ytterligare en stor blödning men inte gjort ul efter det då jag antar (och hoppas) att det beror på ektopin.

Nästa ul blir vid KUB om typ 2-3 veckor. Längtar! Först efter det kommer jag vilja berätta att jag är gravid.

• Mamma2014
    Linnea72 skrev 2015-01-28 23:17:50 följande:

Nu hoppar jag in här också!

Jag är i vecka 8 + 4.

Fick veta i vecka 6 att jag var gravid, hade inte en aning. Spydde upp precis allt i 11 dagar (trodde det vara magen/kroppen som ballat ur totalt efter svår migrän). Åkte ut och in från sjukhuset, men så var det en kväll där som bad mig lämna ett urinprov ifall ifall. Så visade det sig att jag var gravid och hade UVI.

Åkte hem på kvällen. Men det blev ambulans och läggas in på gyn dagen därpå. Spydde ännu mer (att det ens är möjligt)... Så där låg jag ett par dagar.

Väl hemma igen så spyr jag fortfarande varje dag och är kolossalt trött. Men nu har jag iaf inte svältkroppar i urinen och rasar inte i vikt!

Jag är lycklig över graviditeten men har inte kunnat njuta av den nåt än då jag mår skit dygnet runt.

Ska läsa ikapp mig lite här nu. Om någon har liknande erfarenheter som mig får ni gärna skriva :)

Detta är förövrigt min första graviditet och är 23 är.

Jag låg inne på akuten i förrgår och fick dropp då jag mår illa och kräks hela tiden. Väntar mitt andra barn och är nu i v 8+1. Jag led av hyperemesis hela min förra graviditet (fick min dotter i april 2014) det är verkligen fruktansvärt och jag hoppas verkligen inte det kommer fortsätta så hela den här graviditeten också, man hoppas ju alltid på att det ska gå över efter första trimetern. Jag äter mediciner och sen jag var på akuten sist dubbeldos av mina mediciner mot illamående. Om du lider av hyperemesis så har du en tuff tid framför dig men det kan gå över om inte om några veckor så iaf senare i graviditeten. Förra graviditeten höll det på mellan v 6 och till och med in på förlossningen och nu började det också i v 6 så får se hur länge det håller på nu. har du frågor så svarar jag gärna!
  • NattaLind
    Hade inskrivningssamtal idag, samma dag som jag går in i vecka 9! :)

Jag gjorde blodprov inför KUB och när jag ska på det vanliga ultraljudet i vecka 12 som är standard här så kommer dom också att mäta. Då får vi reda på hur stor risken är. Dock kommer jag inte göra fostervattenprov på risken är hög, för 1 av 100 leder till missfall. Inte värt det. 
Svar på tråden BF september 2015!