• Svar på tråden BF september 2015!
  • alx l

Hej tjejer! Ville bara säga att jag var i er sits förra året, fick vår efterlängtade tjej 10:e september. Tänk va mycket ni har att se fram emot, jag är avis :) Lycka till alla! Och var inte rädda för förlossningen, det var den mest galna, häftigaste otroliga upplevelsen någonsin!!!

• PaLo

Skulle idag varit i vecka 8+3. Fick en liten, liten blodblandad flytning idag och åkte direkt till gynakuten. Efter VUL konstaterades en tom hinnsäck. Allt såg finfint ut om jag varit i vecka 5, så jag står just nu inför två möjliga scenarier. Antingen att jag fick ett tidigt mf utan blödning och sedan blev gravid direkt igen och nu är i vecka 5 eller så har graviditeten avstannat för några veckor sedan precis som det gjorde förra gången. Så nu väntar nytt UL 11 februari. Så får vi se hur det ser ut då..

• Lissing

Svullnaden lägger sig aldrig.
    Ser ut så här dygnet runt och har gjort sen jag  plussade typ...
    Jävla hormoner :P
    Är ju bara i vecka 7+4 ^^

2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-12
  • lördagsgodis

Min mage är oxå jätte svullen och jag är så hård så det gör ont att göra nr2... Jag äter fibrer och dricker och äter plommon så vet inte mer vad jag ska göra. En person jag jobbar med har frågat om jag är gravid då jag normalt har ganska platt mage men nu ser ut som v20! Jag sa nej och känner mig rätt fånig.

• Cessely
    karro 2014 skrev 2015-01-29 16:58:19 följande:

Grattis:)))

Tack :) Nu måste det gå vägen...lång väg till v. 12 känns det som :(
    PaLo skrev 2015-01-29 18:58:48 följande:

Skulle idag varit i vecka 8+3. Fick en liten, liten blodblandad flytning idag och åkte direkt till gynakuten. Efter VUL konstaterades en tom hinnsäck. Allt såg finfint ut om jag varit i vecka 5, så jag står just nu inför två möjliga scenarier. Antingen att jag fick ett tidigt mf utan blödning och sedan blev gravid direkt igen och nu är i vecka 5 eller så har graviditeten avstannat för några veckor sedan precis som det gjorde förra gången. Så nu väntar nytt UL 11 februari. Så får vi se hur det ser ut då..

håller så hårt jag kan att det är en liten ny bebis där inne.
    Lissing skrev 2015-01-29 20:30:30 följande:

Jag är med såå svullen och gasig. Mest på kvällen då sväller magen som en ballong. Hoppas svullnaden lägger sig lite innan det riktiga magen kommer sen :)
  • Thelma88

Oj min mage är inte ens i närheten av det! Skönt iofs, så slslipper man försöka gömma den ;)

• Marian03
    Lissing skrev 2015-01-29 20:30:30 följande:

2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-12
    Det där känner jag igen, trodde jag var ensam om det ;) svårt att veta vad man ska ha på sig om dagarna när man är så svullen ;) och den här tröttheten.. Herregud vilken sjuk trötthet. Som att man gått 2 dygn på Ullared utan paus eller sömn ungefär, och det utan att man gjort mer än att sitta på jobbet. Hoppas det går över snart :)....
  • Emeralda

Detta illamående! :( Och tröttheten! Nu minns jag varför jag bävade inför att bli gravid igen.. Jag mår precis som vid mina två tidigare graviditeter, jag mår helt normalt på morgonen så frukost är inga problem, men sen runt nio på fm börjar jag må illa och sen på em slår tröttheten till och jag mår ännu sämre och mår pyton fram till sena kvällen då det ger sig lite.

Ska testa att göra ingefärs-och citrondryck idag och se om det kan lindra. Jag klarar inte av att kräkas heller (har alltid haft jättesvårt för det) men det känns som om det skulle hjälpa för stunden om man kunde det, men det är omöjligt, jag kan inte.

Vad har ni för tips mot illamående? Mår ni illa på morgon eller hela dan som jag?

• Thelma88

God morgon tjejer!:)

Någon som vet om det är ett gravidsymtom att vara frusen?

Läste någonstans att det eventuellt var för att kroppen ändrade temperatur under graviditet..

Jag fryser iallafall konstant och har gjort i nån vecka nu :/ någon mer?

Svar på tråden BF september 2015!