• Svar på tråden BF september 2015!
  • sagofröken
    26number1 skrev 2015-01-27 15:43:02 följande:

Det är väldigt många här som vill göra vul och kub, hur kommer det sig? Är det för att ni är oroliga för något eller "bara" har lite dåligt tålamod med att få se undret? :)

I många fall som tidiga vul/ul görs är det nog som för mig, att det finns tidigare problem eller misstanke om att ngt kan vara fel. Själv har jag haft tidigare utomkveds som misstänktes även denna gång, därav kommer jag ha gjort tre vul/ul redan innan kub. Kub vill vi göra för att ha större chans att veta om ngt är fel. Jag fyller 34 denna grav. Gjorde inte KUB med första barnet, men det känns helt annorlunda nu när det finns ett syskon som också skulle påverkas.
  • sagofröken
    karro 2014 skrev 2015-01-27 17:41:54 följande:

Det var allt en liten krabat där inne med ett tickande hjärta. Nu får vi hoppas att detta går vägen denna gången. Blev tillbaka flyttad en dag bf 10/9 phpYBrUs964869.jpg

Härligt!
  • Grus grus
    karro 2014 skrev 2015-01-27 17:41:54 följande:

Det var allt en liten krabat där inne med ett tickande hjärta. Nu får vi hoppas att detta går vägen denna gången. Blev tillbaka flyttad en dag bf 10/9

Vad härligt!
    Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
  • Madicken01

[quote=74756007][quote-nick]Pluppla skrev 2015-01-27 16:31:39 följande:[/quote-nick]Vet inte om det är samma regler i hela Sverige? Men i Skåne där jag bor :) så blir man erbjuden kub de året man fyller 33 år och det blir jag om 3 veckor.. Och jag kände att blir man "erbjuden" kub test så vill jag ha det.. Absolut för oro men även för att få en bekräftelse på att jag är gravid och att vår tofs lever :) en förhandsgrandvisning typ.

Känner mig inte jätte gravid precis.. Mår väldigt bra förutom trött och ömma bröst. Så de e där vul kommer in i bilden för mig.. Skulle bara vilja veta att de slår ett litet hjärta. Sen har jag väl googlat sönder mig.. Får nog sätta kod på Google snart ;) läst så mycket om mf/ma och blir livrädd.. Speciellt ma.. Fruktansvärt och nu tex komma och göra kub testet och då ser dom kanske att fostret varit dött sen vecka 7 eller nått.. Usch!

Ja så i mitt fall är det dessa skäl :)[/

I västra Götaland måste man vara 35år annars får man betala 1500kr.

• TreA

Åh så härligt med en ultraljudsbild! Går också och funderar på ett tidigt ultra. Eftersom våra två tidigare barn är provrörsbarn har vi automatiskt fått i v.8 - och det är ju så underbart att se det lilla hjärtat slå!!!

• sagofröken

9+0 idag och tog en första magbild. Hoppas svullnaden lägger sig snart. Tiden går så himla långsamt.

• NattaLind

Jag gör inte tidigt ultraljud, kommer göra ett i vecka 12 och det är mitt första. 26 år, första graviditeten och har ingen anledning att göra tidigare :)

Dock blir alla i mitt landsting erbjudna KUB, jag vet inte ännu om vi kommer ta det. Får se i morgon vad BM säger på mötet :)

• Sopp
    NattaLind skrev 2015-01-28 08:20:08 följande:

Jag gör inte tidigt ultraljud, kommer göra ett i vecka 12 och det är mitt första. 26 år, första graviditeten och har ingen anledning att göra tidigare :)

Dock blir alla i mitt landsting erbjudna KUB, jag vet inte ännu om vi kommer ta det. Får se i morgon vad BM säger på mötet :)

men det är ju KUB som görs i vecka 12, annars får du inget UL då. Isf får du vänta till vecka 20
  • 1StoltMamma

Kommer vilja göra ett för hade mf i oktober och vill veta iaf att de finns ett tickande hjärta så man slipper oroa sig.

Svar på tråden BF september 2015!