• Svar på tråden BF september 2015!
  • sagofröken
    Sopp skrev 2015-01-30 10:13:46 följande:

Min såg ut typ som en ojämn fralla i 8+3, ingen sa något. Jag hade också blivit sjukt nojig om den som utförde UL sa sådär, men försök att inte älta för mycket. Hjärtat tickade som det skulle, och om 10 dagar får du kika igen! Jag har för mig att någon i den här tråden hade en bananformad hinnsäck som resulterade i en helt frisk liten bebis =)

Jag tröstar mig med att läkaren var väldigt ung och oerfaren :) Jag mår som en gravid och har inte haft några blödningar sedan julafton, så jag har bestämt mig för att allt är som det ska. Men vansinnigt tacksam för att min BM vill följa upp det med deras superproffsiga ultraljudsperson, även om det kanske mer handlar om att hon inte vill ha skrivit in mig, tagit provet och bokat tider i onödan. Hon är praktiskt lagd på det sättet :)

Just det, det var Lördagsgodis som hade haft en sådan form! Också lugnande att höra. Tycker det är massa konstiga former på ul-bilderna man ser, hon kanske bara var väldigt estetiskt lagd denna läkare :) 

Hemlighetenshemlis håller alla tummar för att det är en sådan där helt vanlig normal blödning som många av oss här har haft, men förstår så väl din oro...
  • Minlillaninja
    Lotta80 skrev 2015-01-28 20:16:30 följande:

Såg en länk till en fb sida som nån här inne hade skapat. Men nu hittar jag inte den, någon som vet vad sidan heter?

www.facebook.com/groups/358748204308773/

Här är länken! :)

Gruppen är än så länge bara sluten, så den ska gå att söka på!

Men från och med måndag blir den Hemlig.
    Då får den nytt namn, och går ej att söka på heller :)

Välkomna att haka på :)

• Emeralda
    NattaLind skrev 2015-01-30 09:20:00 följande:
    Det är väldigt vanligt att frysa :) Jag frös dom första veckorna men nu är det som vanligt! :) Nästan mer åt det varma hållet faktiskt.
    Jaha. Är det vanligt att frysa i början av grav. Det förklarar varför jag frös som en hund fram till nyss. Jag var säker på att det var hypotyreosen som spårat ur igen men värderna var finfina.
  • NattaLind
    Emeralda skrev 2015-01-30 13:16:33 följande:
    Jaha. Är det vanligt att frysa i början av grav. Det förklarar varför jag frös som en hund fram till nyss. Jag var säker på att det var hypotyreosen som spårat ur igen men värderna var finfina.
    Jaa, jag var tvungen att läsa om typiska symtom för jag frös så mycket. Och just frysa var en typisk grej :) Haha, ja se där!
  • Wässlan

Känns lite pinsamt med tanke på att det är nummer tre jag väntar men vad är det för blodprov de tar på inskrivningen? Är det mycket?

• sagofröken
    Wässlan skrev 2015-01-30 13:36:51 följande:

Känns lite pinsamt med tanke på att det är nummer tre jag väntar men vad är det för blodprov de tar på inskrivningen? Är det mycket?

Brukar vara ett/två stick i fingret (Hb, glukos) och ett i armvecket (blodgrupp, röda hund, hiv, syfilis, hepatit). 
  • Thelma88

Skönt att veta att man inte håhåller på att bli sjuk iallafall (pga att jag fryser så mycket) utan att det bara är graviditeten igen :)

• NattaLind
    Wässlan skrev 2015-01-30 13:36:51 följande:

Jag tog 3 stycken fyllda rör :) Men då var ett av dem för KUB, ett för järnhalten och ett för diverse sjukdomar.
  • MaCeLu

Fy för i helvete vad trött jag ÄR!!

Släng hit era hetaste tips! Vad gör man???

Jag har aldrig upplevt en sån bedövande trötthet i tidigare graviditeter. Narkolepsi typ! ????

Detta i kombination med illamåendet som är tydligare för varje dag som går!

Heja heltidsjobb!!! Just nu drömmer jag om hemmafru-karriär i mysbyxor och tillåtelse till powernaps lite då och då.

Är det bara jag som inte ringt och bokat tid för inskrivning ännu??

Bebis BF 27/9 2015
Svar på tråden BF september 2015!