• Svar på tråden BF september 2015!
  • 26number1
    Miiiam skrev 2015-01-28 15:31:37 följande:

Hej på er! Jag måste nog tyvärr hoppa ur denna tråden :( gjorde ett VUL idag, läkaren hittade en rom hinnsäck! Antingen är jag flera veckor fel inom att jag tyvärr inte kommer ihåg min senaste mens. Eller så är det en "OFOSTRIG" graviditet. Att graviditeten fortsätter utan något foster. Usch hoppas verkligen inte det. Ska tbx nästa vecka!

Håller verkligen tummarna för att det finns en liten filur därinne!
  • Cessely
    Lotta80 skrev 2015-01-28 20:16:30 följande:

Såg en länk till en fb sida som nån här inne hade skapat. Men nu hittar jag inte den, någon som vet vad sidan heter?

Tror den blev hemlig så då kan man inte söka efter den längre. Sommargummor heter den annars. Vet inte om man kan lägga till??
  • Madicken01

Tack för alla "grattis" och glada tillrop :)

Miiam hoppas ni får positiva besked nästa vecka! Håller tummarna för dig.

• Lotta80
    Cessely skrev 2015-01-28 22:15:52 följande:
    Tror den blev hemlig så då kan man inte söka efter den längre. Sommargummor heter den annars. Vet inte om man kan lägga till??
    Ja ok. Ja sökte på den men hittade inte den :(
  • Linnea72

Nu hoppar jag in här också!

Jag är i vecka 8 + 4.

Fick veta i vecka 6 att jag var gravid, hade inte en aning. Spydde upp precis allt i 11 dagar (trodde det vara magen/kroppen som ballat ur totalt efter svår migrän). Åkte ut och in från sjukhuset, men så var det en kväll där som bad mig lämna ett urinprov ifall ifall. Så visade det sig att jag var gravid och hade UVI.

Åkte hem på kvällen. Men det blev ambulans och läggas in på gyn dagen därpå. Spydde ännu mer (att det ens är möjligt)... Så där låg jag ett par dagar.

Väl hemma igen så spyr jag fortfarande varje dag och är kolossalt trött. Men nu har jag iaf inte svältkroppar i urinen och rasar inte i vikt!

Jag är lycklig över graviditeten men har inte kunnat njuta av den nåt än då jag mår skit dygnet runt.

Ska läsa ikapp mig lite här nu. Om någon har liknande erfarenheter som mig får ni gärna skriva :)

Detta är förövrigt min första graviditet och är 23 är.

• Madicken01
    Linnea72 skrev 2015-01-28 23:17:50 följande:

Nu hoppar jag in här också!

Jag är i vecka 8 + 4.

Fick veta i vecka 6 att jag var gravid, hade inte en aning. Spydde upp precis allt i 11 dagar (trodde det vara magen/kroppen som ballat ur totalt efter svår migrän). Åkte ut och in från sjukhuset, men så var det en kväll där som bad mig lämna ett urinprov ifall ifall. Så visade det sig att jag var gravid och hade UVI.

Åkte hem på kvällen. Men det blev ambulans och läggas in på gyn dagen därpå. Spydde ännu mer (att det ens är möjligt)... Så där låg jag ett par dagar.

Väl hemma igen så spyr jag fortfarande varje dag och är kolossalt trött. Men nu har jag iaf inte svältkroppar i urinen och rasar inte i vikt!

Jag är lycklig över graviditeten men har inte kunnat njuta av den nåt än då jag mår skit dygnet runt.

Ska läsa ikapp mig lite här nu. Om någon har liknande erfarenheter som mig får ni gärna skriva :)

Detta är förövrigt min första graviditet och är 23 är.

Oj vilken dramatisk start! Hoppas du mår bättre snart! Grattis till graviditeten och välkommen hit :)
  • Emeralda

Har ni mycket konstiga drömmar? Vid mina tidigare graviditeter drömde jag hur mycket konstigt dom helst, allt från att jag födde kattungar till huvudlösa barn i massor. Inatt hade jag min första knäppa dröm denna graviditet. Jag drömde att jag födde en helt frisk treåring (!) hemma i sängen hos en kompis. Jag blev så bekymrad att det hände där och då eftersom vi inte berättat för någon om graviditeten än. Haha.

• Dadnil

Hej på Er!

Först vill jag säga grattis till alla graviditeter!

Jag ser att Ni är flera som gjort VUL, är det något som som är vanligt/ 'alla' får där Ni bor?

• Nydahl

Ska på ul idag kl 1400 ! Nervös ! Är i vecka 8+4 vad kan man förvänta sig att se nu?

Svar på tråden BF september 2015!