• Svar på tråden BF september 2015!
  • malbjo

Äntligen verkar mitt illamående ge med sig lite iaf. Sjukskriven tom söndag o ledig i schemat på måndag. Har inte tagit någon tablett idag o känner det som jag är på väg tillbaka till verkligheten har sovit mig igenom den senaste veckan känns det som. Tur man har världens bästa sambo som varit dyngförkyld jobbat 100% tagit hand om stallet med hästar o höns o bara tycker att det är helt ok, tur vi inte skaffade grisarna vi funderade på i höstas haha.

Nästa fredag ska vi på vul såska bli spännande att se det lilla livet igen:)

• Lissing

Madicken01: Lycka till imorgon!

2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-12
  • 26number1

På tisdag är det dags för första mötet med BM, bara information och lämna lite blodprov men det ska ändå bli skönt att få det "bekräftat" :)

Har verkligen fått svårt att äta, någon som känner igen sig? Är idag 6+0, är det illamåendet som kommer krypande? Känns lite olustigt att inte äta ordentligt nu när jag verkligen borde :/

• Pluppla

Nu har jag varit på inskrivning hos BM ( är i vecka 8+2 ) allt gick bra.. Hundra frågor, blodprov, klamydia test och grav test. Beställde tid till KUB test så jag ska få kallelse nästa vecka.. Sa till henne att jag ville göra vul men hon tyckte att de blir så nära KUB testet att det inte blir lönt.. Suck! Min bm gör inte ultraljud utan då får man gå till "konkurrenten" och innan jag hade fått nån tid till vul så hade de varit nära kub testet menade hon.. Och ja hon har väl rätt.. Får hålla ut tills dess :)

• Wässlan

Hej allihopa!

Hänger gärna med här. Jag är gravid med nr 3, bf 25/9 men det blir kejsarsnitt så innan dess iaf.

Plussade i söndags och kan inte sluta le! Har så svårt för att inte berätta det för någon!

• Wässlan

Såg att där är en facebookgrupp också så jag joinar där med. Bra att den är sluten då jag tror de flesta vill hålla det hemligt i nuläget :)

• 26number1

Det är väldigt många här som vill göra vul och kub, hur kommer det sig? Är det för att ni är oroliga för något eller "bara" har lite dåligt tålamod med att få se undret? :)

Pluppla skrev 2015-01-27 15:20:43 följande:

Nu har jag varit på inskrivning hos BM ( är i vecka 8+2 ) allt gick bra.. Hundra frågor, blodprov, klamydia test och grav test. Beställde tid till KUB test så jag ska få kallelse nästa vecka.. Sa till henne att jag ville göra vul men hon tyckte att de blir så nära KUB testet att det inte blir lönt.. Suck! Min bm gör inte ultraljud utan då får man gå till "konkurrenten" och innan jag hade fått nån tid till vul så hade de varit nära kub testet menade hon.. Och ja hon har väl rätt.. Får hålla ut tills dess :)

• IMHO
    26number1 skrev 2015-01-27 15:43:02 följande:

Det är väldigt många här som vill göra vul och kub, hur kommer det sig? Är det för att ni är oroliga för något eller "bara" har lite dåligt tålamod med att få se undret? :)

I mitt fall beror det på att jag fyller 37 i år. Med den förhöjda risken för MF och missbildningar vill jag vara mentalt förberedd så tidigt som möjligt. Sedan ska väl inte nyfikenheten förringas, men hade jag varit 30 eller yngre hade jag varken gjort tidig ul eller KUB.
  • Pluppla
    26number1 skrev 2015-01-27 15:43:02 följande:

Vet inte om det är samma regler i hela Sverige? Men i Skåne där jag bor :) så blir man erbjuden kub de året man fyller 33 år och det blir jag om 3 veckor.. Och jag kände att blir man "erbjuden" kub test så vill jag ha det.. Absolut för oro men även för att få en bekräftelse på att jag är gravid och att vår tofs lever :) en förhandsgrandvisning typ.

Känner mig inte jätte gravid precis.. Mår väldigt bra förutom trött och ömma bröst. Så de e där vul kommer in i bilden för mig.. Skulle bara vilja veta att de slår ett litet hjärta. Sen har jag väl googlat sönder mig.. Får nog sätta kod på Google snart ;) läst så mycket om mf/ma och blir livrädd.. Speciellt ma.. Fruktansvärt och nu tex komma och göra kub testet och då ser dom kanske att fostret varit dött sen vecka 7 eller nått.. Usch!

Ja så i mitt fall är det dessa skäl :)
Svar på tråden BF september 2015!