Marian03 skrev 2015-02-23 08:05:11 följande:
Jag har nästan vant mig lite för mycket vid att hålla det här med graviditeten hemligt så det känns inte som att det ska bli roligt att berätta för folk, känns lite hysch hysch typ. Vad tröttsamt för precis i början kunde jag knappt bärga mig och nu är det helt försvunnet, tycker bara det känns jobbigt att säga. Typ som att man ska berätta nåt som är så oerhört intimt. Har berättat för en vän och en förälder medan det är några veckor sen nu.
Är jag dum i huvudet eller? Hehe...
Verkligen inte dum i huvudet! Känner också igen det där lite. Nästa torsdag är det dags för KUB. Ser allt ut som det ska då (blir första gången vi förhoppningsvis får se livet i magen) så har vi sagt att vi ska börja berätta. Våra föräldrar och syskon vet redan, men inga andra. I början var det jobbigt att hålla det hemligt, men nu tycker jag det bara är mysigt och vill hålla på det lite längre. Men vi får se hur vi gör. De närmsta vännerna och släkten vi umgås med ska få höra det personligen tror jag, sen om det blir mms, telefonsamtal eller "IRL"-möte får vi se (en del bor ju väldigt långt bort). Sen blir det väl någon form av "announce:ande" på diverse sociala medier lite längre fram. Tror jag kommer vilja berätta när jag väl fått se livet, men nu är det skönt och mysigt att hålla det hemligt.