• Svar på tråden BF september 2015!
  • alina 2012

Hej självklart fanns det en tråd för oss med BF i September jag är bara sent ute ????.Jag skapade en ny tråd men Jag får väll skriva här me.Jag är 38 år och väntar mitt och mannens andra gemensamma barn.Vi har en dotter som fyller 3 år i mars och försökt få till syskon sedan hon föddes.Jag gjorde en ivf behandling i november som misslyckades men blev som genom ett mirakel gravid direkt efter.Vi har haft det kämpigt genom åren även innan vår dotter med många upprepade missfall inga fel har hittats.Jag kan dessvärre inte njuta av denna graviditet heller då rädslan hela tiden finns där och gör sig påmind.Jag hade småblödningar och smärtor i v 6-7 och fick söka akut misstänkt ofostrig graviditet blev hemskickad till ovisshet i 2 veckor tortyr.Nytt vul i början av feb och hjärtat slog.I morgon ska jag till carlanderska i göteborg och göra ett nipt test det är nytt på marknaden i Sverige så jag får tyvärr betala detta själv men det ska vara lika säkert som fostervattensprov och jag hoppas innerligt att vi får ett lugnande besked när provsvaren kommer så att jag kan börja njuta av graviditeten.kram alla andra blivande septembermammor

• Sopp
    Nydahl skrev 2015-02-23 14:19:33 följande:

Här är en blid :) någon som är bra på de här med kön så tidigt ?

Är ingen expert men det är kul att gissa! Tycker att nubben ser lite nedlutande ut i förhållning till ryggraden och isf kanske dt är en tjej? ;) kanske bara är strunt men så spännande att spekulera i väntans tider! Själv hoppas jag på en tjej men tror det är en till kille
  • Nydahl
    Sopp skrev 2015-02-23 18:01:16 följande:
    Är ingen expert men det är kul att gissa! Tycker att nubben ser lite nedlutande ut i förhållning till ryggraden och isf kanske dt är en tjej? ;) kanske bara är strunt men så spännande att spekulera i väntans tider! Själv hoppas jag på en tjej men tror det är en till kille
    Jag vet att många tittar på de med nubben men vilken är de exakt?? Har lite svårt att förstå de :)
  • sagofröken
    Nydahl skrev 2015-02-23 14:19:33 följande:

Här är en blid :) någon som är bra på de här med kön så tidigt ? phplNFhvo01437.jpg

Om det är nubben som syns som ett vitt streck typ på rumpan så tror jag också flicka :)
  • Nydahl

Hoppas ni har rätt :) har två killar och dom önskar sig en lilla syster ! Men jag tror dom blir glada för en bror med ;)

• Marian03
    sagofröken skrev 2015-02-23 11:39:28 följande:
    Har du eller sambon något syskonbarn ni kan låna som budbärare? Barn är skitbra på att sprida nyheter på ett odramatiskt sätt... Först tyckte jag det var jobbigt att min fyraåring berättade för alla, nu inser jag plötsligt hur skönt det är :) och för fyra år sedan var min systerson lika hjälpsam :)
    Ja min sambo har ett syskonbarn, kanske det skulle funka bra att berätta för hans sida :) köpa nån tröja till han kanske hihi... Han är bara 2 år :)
  • Marian03
    89an skrev 2015-02-23 12:13:38 följande:
    Verkligen inte dum i huvudet! Känner också igen det där lite. Nästa torsdag är det dags för KUB. Ser allt ut som det ska då (blir första gången vi förhoppningsvis får se livet i magen) så har vi sagt att vi ska börja berätta. Våra föräldrar och syskon vet redan, men inga andra. I början var det jobbigt att hålla det hemligt, men nu tycker jag det bara är mysigt och vill hålla på det lite längre. Men vi får se hur vi gör. De närmsta vännerna och släkten vi umgås med ska få höra det personligen tror jag, sen om det blir mms, telefonsamtal eller "IRL"-möte får vi se (en del bor ju väldigt långt bort). Sen blir det väl någon form av "announce:ande" på diverse sociala medier lite längre fram. Tror jag kommer vilja berätta när jag väl fått se livet, men nu är det skönt och mysigt att hålla det hemligt.
    Ja det är ju en bra ide då vet man att allt är ok och blir mer verkligt när man får se bebisen :) vi ska på ul i vecka 13, (v.11 nu) och efter det ska vi nog med börja berätta. Ja det är nog lite grejen med att man får ha det lite mysigt att bara veta med sin sambo och ev nån mer nära i början.

Jag funderar på att köpa typ nån mugg till mamma där det står mormor eller nåt sånt, då slipper man sitta och ladda för att säga det så man blir så nervös ;) det känns så konstigt att säga "vi ska ha barn" "jag ska bli mamma" det är jättekonstigt. Känns som man säger nåt skumt som inte stämmer hehe. Gud vad lustig man är ibland... På jobbet vet jag inte alls men måste snart säg det innan semestern bestäms helt överallt då jag nog vill ha ett par dagar ledig i sommar (är säsongsjobbare typ, heltid sommar och timvikarie på vintern) för på sommarn är det så galet högt tempo.

Ja som sagt, kommer nog bli lättare art berätta när man fått se bebisen för då blir det nog mer verkligt :)
  • sagofröken
    Marian03 skrev 2015-02-23 20:31:45 följande:
    Ja min sambo har ett syskonbarn, kanske det skulle funka bra att berätta för hans sida :) köpa nån tröja till han kanske hihi... Han är bara 2 år :)
    Ordet "kusin" kanske är svårt att uttala när man är två, så en t-shirt blir nog bra :) Och så får tvååringen vara i centrum och de vuxna slipper, win win-situation :) Och vad härligt med en kusin i nästan samma ålder!
  • sagofröken

Och Marian03, känns det jobbigt att berätta på jobbet så mejla dem det angår. Det är oftast lättare med mejl tycker jag och att slippa se tex en chefs suckande reaktion... Så hinner de samla sig och gratulera istället. 

Svar på tråden BF september 2015!