• Svar på tråden BF september 2015!
  • Trusell

Hoppar in här jag med! ????

Jag och sambon väntar första miraklet, bf 13/9.

Vi fick MF i v 9 i somras och innan dess har jag fått ett MF i v 20 och ett i v 11 innan jag träffade min sambo.

Är galet nervös och vill inte riktigt tro på att jag är gravid för att det skulle vara så sjukt jobbigt med ett till MF.

Håller tummarna för att grynet där inne mår bra den här gången.

Apropå det där med att berätta, jag och sambon gav en liten ask med en pluttenapp i som det stod "mormor och morfars älskling" och "farmor och farfars älskling" på till våra föräldrar och det mottogs mycket väl, var väldigt nervös innan. ????

Men ett tips, så slipper man stå där och känns sig lite dum och bah "eehh mamma... pappa... eehh... Jag är på tjocken"

• lördagsgodis

Välkommen till er nya i tråden och grattis:)

Nydahl, din bild har två nubar... Jättesvårt att tyda då den ena pekar neråt och den andra lite uppåt. Jag gillar att gissa och jag hoppas jag har fel men gissar ändå på kille om detta är nuben.

• Sopp
    lördagsgodis skrev 2015-02-23 21:44:14 följande:

Välkommen till er nya i tråden och grattis:)

Nydahl, din bild har två nubar... Jättesvårt att tyda då den ena pekar neråt och den andra lite uppåt. Jag gillar att gissa och jag hoppas jag har fel men gissar ändå på kille om detta är nuben.

Jag tycker att även om den pekar lite uppåt så är vinkeln ändå mindre än vad vinkeln på ryggraden är så jag tror ändå tjej! Fast det kanske är för att min bild såg lite liknande ut och jag så gärna vill att det ska vara en tjej också :D
  • Madicken01

Ni tycks ju ha koll på detta :) hur skall det se ut om det är flicka respektive pojk? På UL-bilden alltså ;)

• lördagsgodis

Jag tycker den pekar lite uppåt om man jämför med ryggraden och det är rätt tidigt så den har tid att resa sig mer...

Sopp, din bild kan jag inte se någon nub på men du kanske fick fler bilder.

Jag önskade mig en lillebror sist men fick ju min dotter och är jätte glad för det men nu spelar det ju ingen roll med könet vill bara att den är frisk men om man får fantisera så tror jag en kille skulle passa bra in hos oss då skulle dottern bli mellanbarn men ändå få vara enda tjejen men min man önskar en tjej lite i smyg då han tycker kläderna är så mycket roligare... Jag himlar med ögonen och säger att han får köpa extra mycket klänningar till dottern vi har isf:)

• Pluppla

Nu ligger jag i en soffan på mvc och precis druckit sockerlösningen. Glukos testet. Får vi se vad som sägs sen :) Känner mig forfarande väldigt ogravid, har fortfarande svårt att förstå allt :)

• paddi84
    Pluppla skrev 2015-02-24 08:12:57 följande:

Nu ligger jag i en soffan på mvc och precis druckit sockerlösningen. Glukos testet. Får vi se vad som sägs sen :) Känner mig forfarande väldigt ogravid, har fortfarande svårt att förstå allt :)

Jaha, kan man göra glukostest såhär tidigt. Jag fick veta på inskrivningen att jag ska göra det men inte när så jag gissade att det blir längre fram när man börjar gå lite oftare efter RUL...
  • MrsHeinerborg

Åh vad roligt att gissa kön. Jag tillhör dock dem som inte kan se ngt alls på ul-bilder, ser ju typ ryggrad o ansikte men inte mkt mer. Har en tjej o kille sen tidigare o vet inte om vi ska kolla, hur tänker ni andra göra?

• MrsHeinerborg
    1StoltMamma skrev 2015-02-24 08:32:38 följande:

Har ni fått någon känsla på kön ? Vet att de är tidigt men har ni någon magkänsla?

Lite tidigt att säga men jag tror tjej. ???? vet inte varför.... Känns bara så.
Svar på tråden BF september 2015!