• Svar på tråden BF september 2015!
  • fyrklöver81

Jag tror jag väntar en dotter. Har en dotter och en son nu. Mår så dåligt och tror att det krävs mer energi att tillverka en liten tös:)

Angående kön så såg jag tydligt min sons snopp på UL i v 18 fast vi sa till bm att vi inte ville veta. Men det kunde inte hi rå för :) snopparna är ju ganska synliga.

Vi ska inte ta reda på kön nu heller men jag kommer ju inte blunda på UL så kanske vi ser det ändå

• MrsHeinerborg
    fyrklöver81 skrev 2015-02-24 08:47:05 följande:

Jag tror jag väntar en dotter. Har en dotter och en son nu. Mår så dåligt och tror att det krävs mer energi att tillverka en liten tös:)

Angående kön så såg jag tydligt min sons snopp på UL i v 18 fast vi sa till bm att vi inte ville veta. Men det kunde inte hi rå för :) snopparna är ju ganska synliga.

Vi ska inte ta reda på kön nu heller men jag kommer ju inte blunda på UL så kanske vi ser det ändå

Isåfall väntar jag oxå en dotter, har aldrig mått såhär dåligt under en graviditet. Blä.

Nån mer som får huvudvärk som kommer o går?
  • fyrklöver81
    MrsHeinerborg skrev 2015-02-24 08:55:50 följande:
    Isåfall väntar jag oxå en dotter, har aldrig mått såhär dåligt under en graviditet. Blä.

Nån mer som får huvudvärk som kommer o går?
    Jag har vart sängliggande sen förra måndagen. Har h-v , ont i kroppen. Igår kom magsjukan som ett brev på posten. Har kräkts oavbrutet i 12 timmar. Fy fan säger jag ! En klunk vatten och Magen vände sig ut och in.

Tror det är vanligt med huvudvärk. Tänker att man spänner sig mycket då man mår dåligt samt sover sämre.
  • 26number1
    1StoltMamma skrev 2015-02-24 08:32:38 följande:

Har ni fått någon känsla på kön ? Vet att de är tidigt men har ni någon magkänsla?

Både jag och sambon vill gärna ha en kille men med tanke på att han har sju syskonbarn som alla är tjejer så lutar det ju åt en tjej här med :) Jag skulle bli väldigt glad bara lillen är frisk så klart, men lite kul att gissa är det ju :D
  • lördagsgodis

Jag har alltid trot kille men inget jag kunnat svära på. I natt har jag drömt först att det var en tjej och sen att det var en kille.

• sagofröken

Vi har bestämt att vi vill veta kön om det går, men vi kommer inte berätta för nån den här gången. Inte ens för blivande storasyster, tror vi. Min man hoppas lite på en till dotter, men det är ju bara för att det känns mest bekant :) Blivande storasyster hoppas på pojk för att det ska bli jämn könsfördelning i huset :) Jag har ingen aning och det spelar ingen roll, men är ändå nyfiken :) Vrider och vänder på ul-bilderna men lillskrutten låg ju med navelsträngen mellan benen :)

• 26number1

Gick in i vecka 11 idag och imorgon är det daga för inskrivning! Tänk att jag redan gått en fjärdedel av tiden :)

• Marian03
    sagofröken skrev 2015-02-23 20:43:51 följande:
    Ordet "kusin" kanske är svårt att uttala när man är två, så en t-shirt blir nog bra :) Och så får tvååringen vara i centrum och de vuxna slipper, win win-situation :) Och vad härligt med en kusin i nästan samma ålder!
    Ja det är roligt, alltid kul med en kusin i samma ålder nästan :)
    Ja ska se om jag kan hitta någon tröja till honom ;)
    Maila kunde vara nåt faktiskt, ska fundera på det.
    Åh jag önskar jag kunde sluta nojja över detta (som egentligen är en av de roligaste sakerna, att berätta) och bara njuta lite.. men jag tror att det har blivit mycket planerande och tänk på vagn och hur man ska ha råd med allt som kan tänkas behövas osv och hur man ska berätta, när och bla bla. Det har blivit för mycket praktiskt. Plus att jag mår lite bättre nu med illamåendet så man känner sig knappt gravid, och när ingen typ vet förutom sambon i stort sett så känns det inte som att det är på riktigt ibland. Jag hoppas hoppas att det går över efter ultraljudet om 3 veckor. Jag vill liksom börja njuta av min första graviditet och vara sådär superlycklig som jag var de första dagarna. Vad komplicerad man kan vara ;) ...
Svar på tråden BF september 2015!