• Svar på tråden BF september 2015!
  • Fredrika08

Hej allihopa!

Jag blir galen på det här förbaskade illamåendet. Hela förra helgen och hela den här veckan fram tills igår har jag mått superbra. Inget illamående och både matlust och energi. "Wihoo, äntligen!" tänkte jag, men så igår kom illamåendet tillbaka med allt vad det innebär. Också idag mår jag pyton. Jag vet inte vad jag ska ta mig till...

Hur mår ni? Finns det någon annan som mått bra flera dagar och sedan blivit illamående igen?

Jag går in i vecka 13 imorgon och jag trodde verkligen att jag hade blivit kvitt illamåendet :(

• lördagsgodis

Grattis rost!

Barnen är ju bara för rara:) mina berättar för allt och alla och dom ser fram emot sitt småsyskon.

Här skiner solen och vi ska ut och grilla korv och pinnbröd lite senare

• malbjo
    Fredrika08 skrev 2015-03-05 08:49:15 följande:

Hej allihopa!

Jag blir galen på det här förbaskade illamåendet. Hela förra helgen och hela den här veckan fram tills igår har jag mått superbra. Inget illamående och både matlust och energi. "Wihoo, äntligen!" tänkte jag, men så igår kom illamåendet tillbaka med allt vad det innebär. Också idag mår jag pyton. Jag vet inte vad jag ska ta mig till...

Hur mår ni? Finns det någon annan som mått bra flera dagar och sedan blivit illamående igen?

Jag går in i vecka 13 imorgon och jag trodde verkligen att jag hade blivit kvitt illamåendet :(

Jodå här kan jag må bra några dagar sedan slår det till precis när man känner att nu är det nog på rätt håll.

Jag har märkt att det jag äter har stor betydelse o tyvärr mår jag bäst när jag äter skitmat varför nu kroppen fixar det. När jag tänker att jag ska äta en nyttigare måltid typ sallad o grönsaker slår magen bakut men en kebab klarar jag hmmmm inte konstigt man ser ut som en strandad val...
  • Jeulina

Min fyraåring säger också en massa söta saker om bebis. Hon längtar tills "hennes" bebis ska komma. Och hon frågar varje dag hur stor är den nu? :) och hon har bett mig lära henne hur man håller en bebis <3 :)

• Marian03
    hellohello84 skrev 2015-03-04 22:37:58 följande:
    Heja dig!! Vad skönt att ha det gjort :)
    Hehe ja skönt att ha det gjort faktiskt :)
  • Marian03

Jag tog mitt sista bloss på nyår, visste inte att jag var gravid än då men det kändes som en bra tid att sluta på. Jag har inte haft några abstinensbesvär eller mått dåligt alls, däremot så drömmer jag väldigt ofta att jag röker, är det nån mer här som varit med om det? Har nästan ångest när jag vaknat fast jag egentligen vet att det bara är en dröm. Så konstigt :)

• beetroots
    Marian03 skrev 2015-03-05 12:20:25 följande:

Jag tog mitt sista bloss på nyår, visste inte att jag var gravid än då men det kändes som en bra tid att sluta på. Jag har inte haft några abstinensbesvär eller mått dåligt alls, däremot så drömmer jag väldigt ofta att jag röker, är det nån mer här som varit med om det? Har nästan ångest när jag vaknat fast jag egentligen vet att det bara är en dröm. Så konstigt :)

Jag slutade för två månader sedan när jag plussade. Har gått riktigt bra med att sluta och har inte heller varit sugen... Men nu när jag ser någon som röker så kan jag komma på mig själv att tänka på sommaren och sitta och röka i gräset... De är jobbigt och nu känns de så jäkla tufft med en sommar utan ciggaretter! Men nu ska jag klara detta och när de börjar bli såhär jobbigt så sätter jag in 50 kr varje dag på mitt sparkonto så jag kan se hur mycket jag sparar
  • NattaLind
    26number1 skrev 2015-03-04 10:08:13 följande:

Sitter på vc nu och gör glukosbelastningen, det var fasen bland det vidrigaste jag druckit! Glömde helt bort citronen så den ska med nästa gång :P

Gick för övrigt in i vecka 12 igår och nu börjar magen synas lite :)

Ja fy fan jag mådde dåligt när jag drack den där skiten!
    Kan man äta citron samtidigt?! :D
  • hellohello84
    sagofröken skrev 2015-03-05 06:56:43 följande:
    Vad fick du för siffror? 
    Vi fick 1:1750 på Downs syndrom, vilket så klart inte är lika "fina" siffror som 1:200000. Men det är fortfarande LÅG sannolikhet. Och som vi ser det  finns det mycket värre saker än Downs som kan hända, så vi är lugna med det. Ibland vore det nog bättre att de - som många faktiskt gör - bara ger siffrorna när risken är förhöjd så att en själv slapp börja fundera...
    Hej!

Vi fick 1:1250 på alla trisomier som genomsnitt och jag var först lite chockad över att de inte var högre då jag hade googlat lite innan och verkade som att de flesta fått betydligt högre. Jag fyller 31 snart, hur gammal är du? Men nu när det lagt sig och jag fått pratat med min BM (var en annan som gjorde KUBen) känner jag mig mycket tryggare i att det var bra siffror och en låg risk och som du säger att det finns värre saker som kan hända nu längtar jag bara så mycket tills vi kan berätta för alla om vårt lilla mirakel (vi har försökt i över 2 år och skulle precis påbörja IVF när vi plussade)
Svar på tråden BF september 2015!