• Svar på tråden BF september 2015!
  • lizanilander

Jag har då inte känt nåt än, bara mina tarmar som kör nåt slags maraton varje gång man ätit och 3 timmar efter :P Känns helt osannolikt att känna nåt än, 13+5 idag, med första syntes det utåt och kändes tidigt som fasen tyckte jag och min man, 17+nånting var vi i då. Känns som det kommer vara mkt annorlunda denna graviditeten, fast mkt positivt :)

• lizanilander
    lizanilander skrev 2015-03-05 21:01:55 följande:

Jag har då inte känt nåt än, bara mina tarmar som kör nåt slags maraton varje gång man ätit och 3 timmar efter :P Känns helt osannolikt att känna nåt än, 13+5 idag, med första syntes det utåt och kändes tidigt som fasen tyckte jag och min man, 17+nånting var vi i då. Känns som det kommer vara mkt annorlunda denna graviditeten, fast mkt positivt :)

Kan ju tillägga att jag hade moderkakan i bakvägg vid första, antagligen därför det syntes och kändes så tidigt då.
  • Manik
    Marian03 skrev 2015-03-05 19:43:02 följande:

Jag har inte känt några rörelser alls, verkar som om många gjort det här

:) ni som känner av det, är det ett första barn eller har ni varit gravida innan?

Jag väntar mitt tredje barn och är nu i vecka 14, går in i vecka 15 på lördag. Har känt fladder i cirka 2 veckor. Dock inte varje dag. :)
  • MrsHeinerborg

Jag går in i v.15 på måndag o har känt i ca 2 veckor. Känner inte hela tiden utan mest på kvällen när jag sitter/ ligger i soffan. Som kittel o pirr på insidan. Igår kände jag typ som en duns. Mitt 3:e så antar att det kan kännas tidigare o att man känner igen känslan fort.

• sagofröken

Köpt första bebisgrejerna idag :o Det gick av bara farten, plötsligt satt jag och kollade på superfina tygblöjor och plötsligt hade jag klickat hem några stycken... Nåväl, det SKA ju bli bebis såsmåningom :)

• Lissing
    Marian03 skrev 2015-03-05 19:43:02 följande:

Jag har inte känt några rörelser alls, verkar som om många gjort det här

:) ni som känner av det, är det ett första barn eller har ni varit gravida innan?

Tredje barnet.
    Har känt från v 10 denna gången, så väldigt tidigt
    Men nu vet man ju hur det ska kännas
    2008-11-18 | 2010-07-03 | BF 2015-09-12
  • Marian03
    sagofröken skrev 2015-03-05 19:54:40 följande:
    Det är ju väldigt (vääääldigt) ovanligt att känna så himla tidigt som vi alla är nu. 
    Jag är i vecka 15 och INBILLAR mig att jag känner små fladder/pet där livmodern är, men jag är absolut inte säker. Så här tidigt kan det lika gärna vara tarmar (till och med ÄR antagligen det, även om det kan kännas trovärdigt). Jag längtar och hoppas och tänker för mig själv att det är bebisen, för att lugna mig själv, men egentligen fattar jag ju att jag inte kan veta :)

Andra barnet för mig, första kände jag definitivt i vecka 20-21. Mer normalt men kändes sent då :) Jag kunde faktiskt se det utifrån innan jag kände, hade moderkakan som en tjock kudde i framvägg...
    Ok :) jag har fått för mig att man känner mycket tidigare om man redan har varit gravid innan så det kan ju säkert vara det som du känner. Vad häftigt! :) Jag längtar tills jag får känna. Kan man se på ett ultraljud i vecka 13 tror du hur moderkakan ligger? Kan tänka mig då att det tar längre tid beroende på hur den sitter.
  • Marian03

Ja ni är endel som har känt redan, vad härligt det måste vara :) jag längtar till jag får känna men förväntar mig att det kan ta tid. Precis som någon skrev här så tänker jag mig att man känner igen känslan när den väl kommer sen då man upplevt det innan :)

Fladder beskrev en vän till mig det som med, typ lite kittlande fladder. Låter mysigt :)

• Marian03
    sagofröken skrev 2015-03-05 23:08:05 följande:

Köpt första bebisgrejerna idag :o Det gick av bara farten, plötsligt satt jag och kollade på superfina tygblöjor och plötsligt hade jag klickat hem några stycken... Nåväl, det SKA ju bli bebis såsmåningom :)

Vad roligt!

Jag köpte med förra helgen, en typ ett jumpsuit-liknande plagg (dålig beskrivning)på Åhléns.

Den var sådär fin så man inte kunde låta bli ;)

och visst det ska ju komma en bebis så småningom :)
Svar på tråden BF september 2015!