• Svar på tråden BF september 2015!
  • bebis86

Hej alla blivande mammor!

Skriver i denna tråd då jag (enligt min egen räkning är i v12 nu). Dock tycker jag det är lite konstigt..

Hade sista mens i dec men plussade först häromdagen. Får inte riktigt ihop det! Men första barnet plussade jag redan i vecka 5. Någon annan som varit med om detta? Ska till mvc på torsdag bästa vecka och hoppas på ett tidigt ul så att man kan veta hur långt gången man är. Dock kan jag känna att det kittlar till i tjejmagen (om det nu inte bara är inbildning)...

• Emeralda
    Marian03 skrev 2015-03-05 16:43:28 följande:
    I vecka 7 låg jag på 3,7 efter att ha legat på 7 i vecka 4, då åt jag 25 mg. Från vecka 7 skulle jag äta 50 mg. Tog nya tester igår och hoppas på besked snart om jag behöver höja igen eller iaf få veta mitt värde. Vad säger läkarna då om ditt värde, vill de inte höja?
    Jo. Jag skulle höja från mina 125 till 175. Alltså höja med 50. Nytt prov om 6 veckor.
  • hellohello84
    sagofröken skrev 2015-03-05 16:55:19 följande:
    Jag är snart 34. Ah, en genomsnitts-sannolikhet? Aldrig hört om det, men en del säger ju inga siffror alls utan bara "ni har låg sannolikhet för trisomierna" och som sagt, det kanske skulle bespara en del oro.
    Ja verkligen! Så borde det säga. Måste säga att min BM är go men lite vimsig och pratar oerhört fort så men kan ju lika gärna vara jag som uppfattade fel också tycker verkligen att jag har en släng av gravidhjärna (kan ju vara den enorma tröttheten också)
  • detfannsingetanvändarnamnkvar
    ElenaG skrev 2015-03-05 16:03:31 följande:

Tänkte kolla mer er om någon vet något roligt sätt på att ge bort ett ultraljud bild till (farmor & farfar ) som vi ska åka till om två helger, träffar dom tyvärr inte så ofta då dom är bosatta i Danmark så skulle vara kul att göra något roligt med bilden

Min kompis bakade en tårta med formen som en gravidmage från sidan, la tårtan i en tårtkartång sedan skrev de i locket "vi väntar smått" . Då kan man ha ul bilden där också. Gulligt men övermäktigt kanske om man inte är någon höjdare på att göra tårtor
  • sagofröken
    bebis86 skrev 2015-03-05 17:16:13 följande:

Hej alla blivande mammor!

Skriver i denna tråd då jag (enligt min egen räkning är i v12 nu). Dock tycker jag det är lite konstigt..

Hade sista mens i dec men plussade först häromdagen. Får inte riktigt ihop det! Men första barnet plussade jag redan i vecka 5. Någon annan som varit med om detta? Ska till mvc på torsdag bästa vecka och hoppas på ett tidigt ul så att man kan veta hur långt gången man är. Dock kan jag känna att det kittlar till i tjejmagen (om det nu inte bara är inbildning)...

Grattis! Har du alltså testat regelbundet men fått negativt tills nu? Mystiskt. Hoppas du får ett ul!
  • bebis86
    sagofröken skrev 2015-03-05 18:56:52 följande:
    Grattis! Har du alltså testat regelbundet men fått negativt tills nu? Mystiskt. Hoppas du får ett ul!
    Ja och det är just det som jag tycker är så konstigt då jag inte haft mens sedan i dec! Har aldrig varit med om ngt liknande tidigare. Känns konstigt om man blir gravid vid utebliven mens? Hade hormonspiral som jag tog ut i okt eller nov, men har sagts att den inte ska ha en inverkan på det sättet. Tack! Om det stämmer med 12v vilket jag tycker är konstigt men samtidigt rätt så har jag mått förvånansvärt bra jämfört med förra grav iaf :)
  • Marian03
    Emeralda skrev 2015-03-05 17:30:45 följande:
    Jo. Jag skulle höja från mina 125 till 175. Alltså höja med 50. Nytt prov om 6 veckor.
    Hoppas du hamnar på en bra nivå nu då. Visst blir man orolig :/ även om läkarna inte oroar sig så är det lätt att man gör det själv ändå, man vågar inte helt lita på att de har bäst koll...
  • Marian03

Jag har inte känt några rörelser alls, verkar som om många gjort det här

:) ni som känner av det, är det ett första barn eller har ni varit gravida innan?

• sagofröken
    Marian03 skrev 2015-03-05 19:43:02 följande:

Jag har inte känt några rörelser alls, verkar som om många gjort det här

:) ni som känner av det, är det ett första barn eller har ni varit gravida innan?

Det är ju väldigt (vääääldigt) ovanligt att känna så himla tidigt som vi alla är nu. 
    Jag är i vecka 15 och INBILLAR mig att jag känner små fladder/pet där livmodern är, men jag är absolut inte säker. Så här tidigt kan det lika gärna vara tarmar (till och med ÄR antagligen det, även om det kan kännas trovärdigt). Jag längtar och hoppas och tänker för mig själv att det är bebisen, för att lugna mig själv, men egentligen fattar jag ju att jag inte kan veta :)

Andra barnet för mig, första kände jag definitivt i vecka 20-21. Mer normalt men kändes sent då :) Jag kunde faktiskt se det utifrån innan jag kände, hade moderkakan som en tjock kudde i framvägg...
Svar på tråden BF september 2015!