• Svar på tråden BF september 2015!
  • 26number1
    sagofröken skrev 2015-03-07 19:42:44 följande:

Just att behöva köpa vagn känns nästan övermäktigt, känns både trist att välja och lägga ut pengarna. Försökte övertala min man att vi bara kan köpa ny liggdel till vår gamla vagn (som redan hade använts av två barn när vi köpte den för fem år sedan), men hans argument vann: bromsen är sönder, däcken söndernötta och varukorgen trasig. Så det blir att bita i det sura äpplet såsmåningom :) Mitt hopp är att nån bekant bara ska erbjuda sig att sälja sin vagn till oss för rimlig peng, för att slippa behöva välja och leta på blocket :)

Jag har redan talat om för våra föräldrar att det vi behöver hjälp med är vagnen så jag hoppas att de hjälper till med bidrag :/ Förstår inte att vagnar är så jäkla dyra, det är ju nånting alla föräldrar behöver köpa! Är ju iofs säkert därför marknaden ser ut som den gör..
  • PaLo

Hoppar in med lite positiva nyheter!

Fick ju MF/MA nr 2 i slutet av januari. Idag plussade jag igen! Så blir förhoppningsvis en novemberbebis för vår del.

Ville bara berätta de glada nyheterna för er eftersom ni var så stort stöd för mig under missfallet. Meddela gärna i FB-gruppen också.

• MrsHeinerborg
    PaLo skrev 2015-03-07 20:40:31 följande:

Fick ju MF/MA nr 2 i slutet av januari. Idag plussade jag igen! Så blir förhoppningsvis en novemberbebis för vår del.

Ville bara berätta de glada nyheterna för er eftersom ni var så stort stöd för mig under missfallet. Meddela gärna i FB-gruppen också.

Åh vad härligt! Grattis!!
  • lördagsgodis

Vi har bestämt att det blir en Max om det blir en pojke men har svårare med flicknamn.

Grattis paulo! Hoppas verkligen liten vill stanna nu:)

• sagofröken
    PaLo skrev 2015-03-07 20:40:31 följande:

Åh, extra stort grattis till dig! All lycka till!
  • sagofröken
    fyrklöver81 skrev 2015-03-07 20:23:57 följande:

Godkväll.

Har ni börjat fundera på namn än? Är ju supersvårt????

Jag är redan säker på namn, ska bara försöka övertala mannen och storasystern om att det är världens bästa namn :)
  • 26number1
    fyrklöver81 skrev 2015-03-07 20:23:57 följande:

Godkväll.

Har ni börjat fundera på namn än? Är ju supersvårt????

Vi har alltid vetat att blir det en pojk blir det Vidar och när jag plussade kom sambon och sa "Det blir ju garanterat en Lovis" och sen hade vi flicknamnet också klart :)
  • Madicken01
    26number1 skrev 2015-03-07 22:12:40 följande:

Vi har alltid vetat att blir det en pojk blir det Vidar och när jag plussade kom sambon och sa "Det blir ju garanterat en Lovis" och sen hade vi flicknamnet också klart :)

Lovis är så himla fint! En kompis dotter heter det annars hade jag haft det som nr1 på tjejlistan!
  • fyrklöver81
    Madicken01 skrev 2015-03-07 23:33:44 följande:
    Lovis är så himla fint! En kompis dotter heter det annars hade jag haft det som nr1 på tjejlistan!
    Lovis hur uttalas det? Louise eller Lovis som det stavas? Har aldrig hört namnet men gillar bägge delarna ????
Svar på tråden BF september 2015!