• Svar på tråden BF september 2015!
  • Inorr02

sjukt trött äter inte järn ännu får se vad blodvärdet år på tis.

äter ni alla järn nu ?
    när börja ni äta??
    hur var era blodvärden när ni börja äta järn?

• lördagsgodis

Vi fick fantastiskt väder så har passat på att plantera lite växter oxå idag, är snart klar med en babyfilt jag jobbat på gjord av mormorsrutor nu fattas bara en mobil till sängen och så ska jag nog virka någon hjälmmössa med:)

Jag började äta järn när jag började känna mig tröttare och nu sist hos bm låg det på 122 så det hade ändå gått ner från 136 på inskrivningen, på slutet av förra graven låg kag på 110/115 och åt då 2 niferex per dag.

• IMHO
    Inorr02 skrev 2015-05-24 14:49:40 följande:

sjukt trött äter inte järn ännu får se vad blodvärdet år på tis.

äter ni alla järn nu ?

när börja ni äta??

hur var era blodvärden när ni börja äta järn?

Äter inte järn, men tröttheten har blivit värre, så jag antar att provtagningen nästa vecka kommer visa att jag behöver det.

Låg högt (till och med för högt) i ferritin (lagrat järn) i början, så därför har vi avvaktat.
  • IMHO

Lizanilander och Sopp, ett problem med grav.depression är väl att man dessutom känner sig misslyckad, ovanlig och konstig, för att så få vågar blotta sådana känslor, men ändå är det upp till var tionde gravid som har liknande besvär. Inte så väldigt ovanligt alltså.

Tyckte att denna artikel på dn.se var intressant: mobil.dn.se/insidan/deprimerade-gravida-far-hjalp-pa-natet/

Hoppas du får det stöd du behöver, Sopp. Liza, är det bättre denna gång?

• IMHO
    Inorr02 skrev 2015-05-22 19:33:09 följande:

går trögt komma på namn till den lilla

Har du kollat in namntrådarna här på FL?

Är ni ute efter något vanligt/ovanligt, släktanknutet/nytt, ska det passa med några andra namn i familjen? Vilken känsla är ni ute efter?

Vi tänker vanligt namn, gärna släktnamn från äldre släkting vi aldrig träffat. Vi inspireras av släktforskning som jag och sambons pappa gjort på bådas sidor. Tidlöst namn hellre än trendnamn.
  • Inorr02
    IMHO skrev 2015-05-24 19:31:32 följande:
    Har du kollat in namntrådarna här på FL?

Är ni ute efter något vanligt/ovanligt, släktanknutet/nytt, ska det passa med några andra namn i familjen? Vilken känsla är ni ute efter?

Vi tänker vanligt namn, gärna släktnamn från äldre släkting vi aldrig träffat. Vi inspireras av släktforskning som jag och sambons pappa gjort på bådas sidor. Tidlöst namn hellre än trendnamn.
    vill inte nå top 10 namn gärna gammat men inge åäö namn. inge namn som är längre än 6 bokstäver. inget namn som barn i mitt yrke heter eller som jag vårdat i mitt gammalt jobb. hmm svårt sambon e inte till stor hjälp. joo jag har tittat på namn trådar hittat inget jag gillar. 
  • lizanilander
    IMHO skrev 2015-05-24 19:25:34 följande:

Lizanilander och Sopp, ett problem med grav.depression är väl att man dessutom känner sig misslyckad, ovanlig och konstig, för att så få vågar blotta sådana känslor, men ändå är det upp till var tionde gravid som har liknande besvär. Inte så väldigt ovanligt alltså.

Tyckte att denna artikel på dn.se var intressant: mobil.dn.se/insidan/deprimerade-gravida-far-hjalp-pa-natet/

Hoppas du får det stöd du behöver, Sopp. Liza, är det bättre denna gång?

ja det stämmer! Det fanns tillfällen där jag tyckte synd om min nyfödde för han hade fått en så dålig mamma och det hade vart bättre om jag aldrig skaffade barn. Idag mår jag bra, och min son betyder världen för mig!!! Känslan för syskonet som är på väg känns helt annorlunda och vi längtar som bara den! Men denna gången mår jag även bättre psykiskt nu under graviditeten också :) Men igår insåg vi att vi redan är i vecka 26, men känslan är ungefär som att vi hunnit till vecka 17-18 nånstans, haha, så det går fort!
  • lördagsgodis

Har själv aldrig fått någon förlossningsdepression men en väninna gick i kbt behandling efter hon fått sin andra och tyckte det hjälpte.

Jag har blivit klar med filten så här är en bild:)

• Sopp
    lördagsgodis skrev 2015-05-25 10:57:53 följande:

Har själv aldrig fått någon förlossningsdepression men en väninna gick i kbt behandling efter hon fått sin andra och tyckte det hjälpte.

Jag har blivit klar med filten så här är en bild:)

Vilken fin! Har du virkbeskrivningar? Ser ut som någon form av mormors rutor men ändå inte?
Svar på tråden BF september 2015!