• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Jag har 19 arbetspass kvar innan mödraledigheten så nedräkningen är påbörjad, sen har jag 109 dagar kvar av graviditeten idag så snart är man nere på 2 siffrigt så då startar den nedräkningen:) jag har inte köpt så mycket kläder än utan ska inventera hur mycket vi har efter dottern och sen efter v.32 då jag har tillväxt ul om det fortfarande är en tjej då kommer vi nog handla lite nytt oxå!

Apropå kyrkis/öppnaförskolan mm så har jag gått på en hel del med barnen från och med att de blivit 3 månader innan så har man varit en vandrande mjölkko och som sagt var kläder och hårborstning har hamnat långt ner på att göra listan. Man får göra som man vill och känner för och i början är man rätt skör så inget man ska jäkta in i.

• MrsHeinerborg

Jag gillade öppna med mina andra barn, skönt att sysselsätta sig lite. Dock hade jag massa vänner som var hemma samtidigt som mig så hade många andra att fika med oxå.

Den här föräldraledigheten kommer jag ta det lugnt, bara njuta. Eftersom jag inte har många vänner hemma samtidigt så kommer nog förskolan vara en skön plats att vara på.

• paddi84

Jag gillade öppna förskolan med första barnet då han var så lugn och jag bodde i en relativt ny stad där jag inte hade några kompisar sen innan. Såg det som en skön andningspaus från att roa ett ensamt barn, där gjorde det sig lite själv o jag fick chans att prata med andra vuxna.

Andra barnen var jag på öppna några få gånger, med då räckte inte tiden riktigt mellan lämning o hämtning av storebror och hade fullt upp hemma med tvillingar. Även det i en ny stad där det inte kändes lika trevligt utan jag kände mig som ett ufo som kom med tvillingar... Kände mig ut-tittad och bedömd även om det bara var nyfikenhet så kändes det inte bra.

Får se hur det blir denna gången... Känner rent inget behov av att umgås på det sättet längre känner jag, har nog med mitt hemma :)

Tar allt som det kommer och får se, gör inga planer då jag inte vet vilket humör kommande barn har ;)

• Inorr02
    lizanilander skrev 2015-05-11 19:46:01 följande:
    jag har börjat räkna ner lite, går på semester 2 veckor, de första i juni, jobbar sen 3 innan de är dags att gå hem, såååå gött ska det bli!! ok vad skoj, men vad kommer det sig att ni ska på extra ul? var det moderkakan?
    det är för jag fick havandeskapsförgiftning förra gången de vill kolla extra denna gång 
  • Sopp

Ååå nu har jag sådan namnångest! Vi hade typ redan bestämt vad lillebror skulle heta, det va bestämt redan innan vi ens hade bestämt att det var dags för en till. Men nu känns det helt fel! ..och inga namn som känns bra förutom ett enda namn som vi båda tycker är toppen och det heter min bror. Det är väl helt sjukt att döpa sitt barn till samma som sin bror? ångesten!

Har ni några bra namntips? Jag gillar namn som är "manliga" men ändå gulliga. Korta namn! Storebror heter Harry

• lördagsgodis

Jag har varit på mvc idag och allt var väl,hjärtljuden låg på 155/160, ligger på översta kurvan när det gäller magen men det har jag gjort även med de andra och så har jag fått en tid för tillväxt ul i v.32.

Otto, Abbe och Theo är fina namn i liknande stil, vi skulle ha valt Leo eller Max om det varit en pojke.

• fyrklöver81
    lördagsgodis skrev 2015-05-13 17:01:48 följande:

Jag har varit på mvc idag och allt var väl,hjärtljuden låg på 155/160, ligger på översta kurvan när det gäller magen men det har jag gjort även med de andra och så har jag fått en tid för tillväxt ul i v.32.

Otto, Abbe och Theo är fina namn i liknande stil, vi skulle ha valt Leo eller Max om det varit en pojke.

Skönt att allt såg väl ut:) får alla tul hos Er eller är det pga att du låg översta kurvan?

Här har de tagit bort UL v32. ????
  • 1StoltMamma

Vi har exakt samma här, vi prata om namn innan vi ens visste att de var en lillebror men inget namn känns bra längre av de vi pratat om. Nu är vi på ruta 1 igen.

Blivande 2 barns mamma
Svar på tråden BF september 2015!