• Svar på tråden BF september 2015!
  • myraaan

Är det någon här inne som är timvikarie? Som då inte har ett shema i slutet av sommaren. Hur söker ni gravidpenning? Går det att söka? Har gråtit hela kvällen pga detta och är jättestressad... vem någon vad/hur man ska gå tillväga? :(

• Mamma2014
    Mijjan skrev 2015-05-28 09:51:30 följande:

Oj bara två kilo! Bra gjort. Jag klarade mig länge men nu snittar jag på ett kilo i veckan

Kräktes mycket i början så gick ner 6 kg och har gått upp två av dom så egentligen kan man säga att jag ligger på 4 kg minus. Men har övervikt från efter min graviditet innan (fick barn 2014) så jag bör inte gå upp så mycket i vikt. Väger man mindre från början så ska man ju gå upp mer.
  • Inorr02
    myraaan skrev 2015-05-28 22:26:48 följande:

Är det någon här inne som är timvikarie? Som då inte har ett shema i slutet av sommaren. Hur söker ni gravidpenning? Går det att söka? Har gråtit hela kvällen pga detta och är jättestressad... vem någon vad/hur man ska gå tillväga? :(

prata med din chef ska inte vara nå problem att söka den. samt läna in aebetgivar intyg sen ett år tillbaka 
  • emeloi

V 21+3, hade bf 17 september först, är nu flyttad till 2/10. Har hängt kvar här ändå
  • IMHO

På jobbet säger kollegorna"åh , vad kul, nu syns magen verkligen", vilket jag håller ned om. I går på en födelsedagsfest träffade jag andra som sa att jag såg liten ut för att vara 24 fullgångna veckor. Jag svarade att jag låg mitt på SF-kurvan (vilket BM sa att jag skulle göra, även om kurvan börjar i v 25).

Det stör mig inte personligen, för känslomässigt (just nu) ser jag det som harmlös omtänksamhet, men gjorde att jag insåg att EN människas kommentar faktiskt bara bygger på den personens förväntningar och föreställningar. Även på om man ses dagligen, för kollegorna ser ju senaste tidens växtspurt.

Sedan hade jag en klänning igår med lite rakare skärning, vilket nog gömde magen lite. Dessutom känns magen olika stor och rund beroende på vad jag ätit och kroppsposition.

Alltså, om du/jag/vi tar illa vid oss av storkekskommentarer kan vi ju ha den stora åsiktsbredden i åtanke och istället lita på fosterrörelser och SF-mått. Till och med vårdutbildade har fördomar ibland. (Samt gnälla här vid behov )

• Inorr02

4 veckor kvar att jobba. nu kan de väl börja bli lite varmt å sol. magen växer å den lilla känns mycket nu pappan fick känna starka sparkar på morgon. 

• Sopp

Jag har börjat fundera på bärsjäl - jag har en sele hemma men den fungerar inte så bra när de är sådär pyttemå - Jag fick prova en väns sjal en gång och tyckte den var bra men omständlig att knyta. Har även sett "baby k'tan" men vet inte om den fungerar lika bra som en sjal? Finns någon sjalexpert här?

• lördagsgodis

Har inte kunnat skriva från appen...

Men fina magar i tråden:) min växer så det knakar men tycker inte det syns alldeles för mycket bakifrån.

V.28 här

• lördagsgodis

Apropå sjal så har jag använt en trikåsjal till båda barnen och sonen älskade den och bodde i den första månaderna och jag använde den i ca ett år, dottern trivdes inte lika bra i den men den var ändå bra att ha de första månaderna. Hoppas den här bebisen kommer trivas i den.

Svar på tråden BF september 2015!