• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Har tänkt ta ut så lite som möjligt första året, vi klarar oss på en lön även om det inte blir så mycket guldkant då och så har vi sparpengar som vi tänker använda av.

Min underbara man grät en liten skvätt idag och tackade mig för att han har en så fin familj och att han ser så mycket fram emot nytillskottet<3 jag tackar min lycka över denna man som är min:)

• Sopp

Jag tar fyra dagar i veckan i nio månader, och sedan får min sambo ta alla lägstanivådagar i nio. Min inkomst är avsevärt högre så det skulle inte funka att jag inte plockade ut några dagar

Var hos BM igår, allt såg bra ut. Ska minska gå järntabletterna till varannan dag, hoppas det lossnar lite i magen. Vi pratade även om att jag ev får träffa en psykolog redan innan förlossningen, eftersom jag mådde så dåligt förra gången. Jag hoppas verkligen att jag kan glädjas från dag 1 denna gång, att få barn är den jobbigaste upplevelsen jag har varit med om även om det är toppen nu!

• lizanilander
    Sopp skrev 2015-05-20 08:59:01 följande:

Jag tar fyra dagar i veckan i nio månader, och sedan får min sambo ta alla lägstanivådagar i nio. Min inkomst är avsevärt högre så det skulle inte funka att jag inte plockade ut några dagar

Var hos BM igår, allt såg bra ut. Ska minska gå järntabletterna till varannan dag, hoppas det lossnar lite i magen. Vi pratade även om att jag ev får träffa en psykolog redan innan förlossningen, eftersom jag mådde så dåligt förra gången. Jag hoppas verkligen att jag kan glädjas från dag 1 denna gång, att få barn är den jobbigaste upplevelsen jag har varit med om även om det är toppen nu!

Det kan nog vara en väldigt bra idé att få träffa en psykolog redan innan, när man väl är mitt uppe i det så är det inte alltid så lätt att hantera trots goda råd. Vi ska gå på aurora-samtal i juni inför själva förlossningen och det känns väldigt skönt! Lycka till!
  • 26number1

Vad är aurora-samtal?

lizanilander skrev 2015-05-20 10:27:40 följande:

Det kan nog vara en väldigt bra idé att få träffa en psykolog redan innan, när man väl är mitt uppe i det så är det inte alltid så lätt att hantera trots goda råd. Vi ska gå på aurora-samtal i juni inför själva förlossningen och det känns väldigt skönt! Lycka till!

• lizanilander
    26number1 skrev 2015-05-20 11:55:01 följande:

Vad är aurora-samtal?

Det är ett samtal inför förlossningen om man har haft det jobbigt eller är väldigt förlossningsrädd, det heter olika i olika län :)
  • 26number1

Ah ok, jag är ju livrädd för förlossningen så jag kommer kanske få gå på något liknande då. Har pratat med min BM om det som var väldigt förstående så det var ju skönt i alla fall :)

lizanilander skrev 2015-05-20 13:12:45 följande:

Det är ett samtal inför förlossningen om man har haft det jobbigt eller är väldigt förlossningsrädd, det heter olika i olika län :)

• Sopp
    lizanilander skrev 2015-05-20 10:27:40 följande:
    Ja jag tror det. Jag känner redan nu att de negativa känslorna tar över mer och mer för varje dag som går och att den där hopplösheten börjar smyga sig på. Känns så otroligt tråkigt att jag inte kan känna den där lyckliga graviditets-känslan och det känns verkligen surt om jag inte kan anknyta till nästa barn heller från början. Man hör ju om alla andra som tycker det är den mest otroliga känslan i världen att få se sitt barn för första gången, kan inte hjälp att känna att det nog är något fel på mig även om jag vet att det inte är helt ovanligt att känna som jag gör

Förlossningen i sig är jag inte alls orolig för, den tycker jag flöt på bra förra gången även om den tog lång tid. Den här gången ska jag be om epidural tidigare! Förra gången envisades jag med att jag inte skulle ha den tills det inte gick längre eftersom jag slutat öppna mig
  • lördagsgodis

Du ligger en dag före mig rosali:) idag är det nere på 99 dagar för mig!

Jag blir ju antagligen igångsatt och jag vill ha både ryggbedövning och bäckenbottensbedövning den här gången! Vill även vara i vatten under öppningsskedet... Men jag vet ju att allt inte gått att planera sen tidigare men önska kan man ju!

• Sopp
    lördagsgodis skrev 2015-05-21 11:29:51 följande:

Du ligger en dag före mig rosali:) idag är det nere på 99 dagar för mig!

Jag blir ju antagligen igångsatt och jag vill ha både ryggbedövning och bäckenbottensbedövning den här gången! Vill även vara i vatten under öppningsskedet... Men jag vet ju att allt inte gått att planera sen tidigare men önska kan man ju!

Jag är nere på 98 dagar idag

Å jag tyckte det var hemskt att va i vatten! Så olika det kan va =) Det allra bästa var TENS-en tycker jag, den körde jag hela tiden fram till att vi kom in till förlossningen när jag var 7 CM öppen. Funkade toppen för mig!
Svar på tråden BF september 2015!