• Svar på tråden BF september 2015!
  • Manik

Vecka 25 nu och har äntligen fått lyssna på hjärtljuden hos bebis. Hafe 148 slag när BM mätte. Det är så kul att få lyssna på den lille. Vi tror att vi väntar en kille. Vad har ni haft i hjärtslag på ert lilla barn ? Hade sf-mått 24 och det skulle vara normalt enligt B M. Tog även vikt och har nu gått upp 8 kg!! Vad har ni gått upp och i vilken vecka?

• fyrklöver81
    Manik skrev 2015-05-18 18:18:53 följande:

Vecka 25 nu och har äntligen fått lyssna på hjärtljuden hos bebis. Hafe 148 slag när BM mätte. Det är så kul att få lyssna på den lille. Vi tror att vi väntar en kille. Vad har ni haft i hjärtslag på ert lilla barn ? Hade sf-mått 24 och det skulle vara normalt enligt B M. Tog även vikt och har nu gått upp 8 kg!! Vad har ni gått upp och i vilken vecka? smile1.gif

Är du i 25+0 eller 24+0. Jag är

23+2 och har ännu ej fått kallelse till vecka 25 kontrollen. Tror snart de glömt

Mig.
  • Manik
    fyrklöver81 skrev 2015-05-18 19:06:51 följande:

23+2 och har ännu ej fått kallelse till vecka 25 kontrollen. Tror snart de glömt

Mig.

Jag är i vecka 25 plus 1. Ring till MVC och kolla, fick tiden redan i vecka 15 tror jag.
  • 26number1

Jag var tvungen att ringa till MVC efter mitt RUL för att få tid, ingen som hade informerat mig om det alls :/ Så ja, prova att ringa :)

Mig.

• rosali84

Mig.
    Här får man oxå ringa och boka själv efter RUL. Så prova ring du, så får du nog en tid. Har mitt första besök efter RUL nästa vecka. Är då i v 27 (26+3).
  • fyrklöver81

Oj ja så är det säkert här med då. Ska ringa och höra idag. Vill ju gärna dit. Är så roligt att bli mätt och höra bebishjärtat.

• 1StoltMamma
    malbjo skrev 2015-05-18 16:50:16 följande:

Jag mår fortfarande illa men kräker inte. Har dock så ont i ryggen att jag inte kan sova på nätterna sover bara bra i en fåfåtölj och då inte längre än 1-2 timmar i sträck. Jobbar 50% nu o hoppas få fortsätta med det efter läkarbesök imorgon.

Är det illamåendet som du är sjukskriven för? Tråkigt med sjukskrivning men man får försöka fokusera på att det är det bästa för bebis.

De är så påfrestande med att fortfarande kräka och må illa. Jag är sjukskriven pga foglossning och mitt illamående. Ja jag hade helst jobbat men får försöka vila så mycket jag kan, har även en 3 åring som trotsar till max hemma nu..
    Blivande 2 barns mamma
  • EijaIsland

Vecka 25 nu och har äntligen fått lyssna på hjärtljuden hos bebis. Hafe 148 slag när BM mätte. Det är så kul att få lyssna på den lille. Vi tror att vi väntar en kille. Vad har ni haft i hjärtslag på ert lilla barn ? Hade sf-mått 24 och det skulle vara normalt enligt B M. Tog även vikt och har nu gått upp 8 kg!! Vad har ni gått upp och i vilken vecka?

Var just på kontroll går (23+1). 

Sf mätte 24, blodtryck nästintill perfekt också. I journalen står hjärtslag: 145-155 :)

Har bara gått up 2-2,5 kilo sen jag blev gravid. Hade kanske några extra kilo då, så jag är nöjd med det och barnmorskan kommenterade inte. Förhoppningsvis lägger man bara på sig det man behöver, men jag oroar mig inte och äter nyttigt, fast något sött var dag ändå ;)

• lizanilander

Jag var hos BM igår, sf=23,bra tryck, inga frågor om vikt utan det vill hon ha i slutet, så här är det ingen vikt-hets iaf ;) Ligger dock -2kg mot när graviditeten startade, men normalviktig innan så det är lugnt :) Fick gå he igår kväll från jobbet då jag fick så fruktansvärt ont i fogarna, trodde jag skulle få slippa det denna gång, men är no värre ändå idag :( Kan knappt gå, utan att överdriva. Har fått tid hos VC imorrn, dom verkade inte pigga på sjukskrivning, fick även tid hos SG imorrn och ska nog få prova tens. Usch, känner mig helt värdelös och bara stressad om jag inte blir sjukskriven :( Det är svintungt på jobbet som det är, och värre lär det bli nu när sommaren kommer och avdelningar stängs. Känner mig faktiskt ganska ledsen just nu :( får hoppas på positivt besked imorgon!

• Mijjan
    lördagsgodis skrev 2015-05-18 09:11:06 följande:

Jag vet inte heller hur länge jag kommer vara borta, men siktar på ca 2 år. Min chef vet att min man inte kommer vara hemma någon längre tid så hon är medveten om att jag kommer ta största delen av föräldraledigheten.

Hej. Får jag fråga hur du lägger upp det med föräldraledigheten för att kunna vara hemma så länge? Läste att man måste ta ut heltid efter ett år för att inte förlora SGI och jag som hade tänkt ta 3-4 dagar i veckan hela tiden.. Så det sket sig. Många tar ingenting första året (om man klarar sig på en lön) och sen tar ut andra året för att spara sin SGI. Vi siktar på att vara hemma någon av oss ungefär lika länge, iaf 1,5 år, men jag siktar på att börjar jobba halvtid-75% från typ maj. Men med vårat schema med långa pass är det bara 1-2 dygn i veckan så är ändå ledig mycket. Är dock jag som tjänar mer hemma så tror det ändå är bäst för oss ekonomiskt om jag kommer igång ganska fort. Är ju ändå mycket ledig :) Sover kanske bättre på jobbet tom ;)

V 21 och ca 2-2,5 men de har kommit sista två veckorna! Sa bara poff på vågen

Svar på tråden BF september 2015!