lördagsgodis skrev 2015-05-18 09:11:06 följande:
Jag vet inte heller hur länge jag kommer vara borta, men siktar på ca 2 år. Min chef vet att min man inte kommer vara hemma någon längre tid så hon är medveten om att jag kommer ta största delen av föräldraledigheten.
Hej. Får jag fråga hur du lägger upp det med föräldraledigheten för att kunna vara hemma så länge? Läste att man måste ta ut heltid efter ett år för att inte förlora SGI och jag som hade tänkt ta 3-4 dagar i veckan hela tiden.. Så det sket sig. Många tar ingenting första året (om man klarar sig på en lön) och sen tar ut andra året för att spara sin SGI. Vi siktar på att vara hemma någon av oss ungefär lika länge, iaf 1,5 år, men jag siktar på att börjar jobba halvtid-75% från typ maj. Men med vårat schema med långa pass är det bara 1-2 dygn i veckan så är ändå ledig mycket. Är dock jag som tjänar mer hemma så tror det ändå är bäst för oss ekonomiskt om jag kommer igång ganska fort. Är ju ändå mycket ledig :) Sover kanske bättre på jobbet tom ;)
Manik skrev 2015-05-18 18:18:53 följande:
Vecka 25 nu och har äntligen fått lyssna på hjärtljuden hos bebis. Hafe 148 slag när BM mätte. Det är så kul att få lyssna på den lille. Vi tror att vi väntar en kille. Vad har ni haft i hjärtslag på ert lilla barn ? Hade sf-mått 24 och det skulle vara normalt enligt B M. Tog även vikt och har nu gått upp 8 kg!! Vad har ni gått upp och i vilken vecka? 
V 21 och ca 2-2,5 men de har kommit sista två veckorna! Sa bara poff på vågen