• Svar på tråden BF september 2015!
  • MrsHeinerborg
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-05-17 18:57:27 följande:

Alltså det här med föräldraledighet. Behöver era jobb veta hur länge ni ska vara borta?

Ja dem vill veta, mest för planeringen men tror man kan säga till om du blir längre eller kortare med tiden.
  • Inorr02
    MrsHeinerborg skrev 2015-05-17 20:38:21 följande:
    Ja dem vill veta, mest för planeringen men tror man kan säga till om du blir längre eller kortare med tiden.
    de kan man gör men tror att de är 3 månader innan så de hinner planera mm
  • Inorr02

jag har satt ett datum men ev går tillbaka tidigare  om de blir så kommer jag säga till 3 månader innan 

• Hemlighetenshemlis

Jag har ingen aning om hur länge jag blir hemma med de små. Känns svårt att planera det såhär innan de kommit också. Men jag antar att jag bara får skriva ett datum dit på blanketten som jobbet ska ha

• lördagsgodis

Jag vet inte heller hur länge jag kommer vara borta, men siktar på ca 2 år. Min chef vet att min man inte kommer vara hemma någon längre tid så hon är medveten om att jag kommer ta största delen av föräldraledigheten.

Min lilla skrutt i magen rör sig rätt livligt nu men den är oxå vaken en del på nätterna och har väckt mig några gånger av sitt sparkande! Jag känner mig lite orolig över om den kommer vara vaken mycket på nätterna när den kommer ut.

• fyrklöver81
    MrsHeinerborg skrev 2015-05-17 21:35:19 följande:

Så långt som 3 månader innan?!?! Måste man säga till samma tid om man ska vara längre oxå?

1månad innan tror jag alt det är. Men kolla försäkringskassans hemsida eller

Hör med

Arbetsgivaren.
  • 1StoltMamma

Blivit sjukskriven graviditeten ut, klättrar redan på väggarna. Känns inte kul, trodde jag skulle jobbar minst till v 32-33 iaf. Förresten är de någon som fortfarande har problem med illamående och kräkningar ?

Blivande 2 barns mamma
  • malbjo
    1StoltMamma skrev 2015-05-18 14:08:56 följande:

Blivit sjukskriven graviditeten ut, klättrar redan på väggarna. Känns inte kul, trodde jag skulle jobbar minst till v 32-33 iaf. Förresten är de någon som fortfarande har problem med illamående och kräkningar ?

Jag mår fortfarande illa men kräker inte. Har dock så ont i ryggen att jag inte kan sova på nätterna sover bara bra i en fåfåtölj och då inte längre än 1-2 timmar i sträck. Jobbar 50% nu o hoppas få fortsätta med det efter läkarbesök imorgon.

Är det illamåendet som du är sjukskriven för? Tråkigt med sjukskrivning men man får försöka fokusera på att det är det bästa för bebis.
  • Inorr02

min arbetsgivare är det 3 månader inne för att de ska hinna planera verksamheten 

Svar på tråden BF september 2015!