• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sommarbus14
    Sopp skrev 2015-05-13 14:31:03 följande:

Ååå nu har jag sådan namnångest! Vi hade typ redan bestämt vad lillebror skulle heta, det va bestämt redan innan vi ens hade bestämt att det var dags för en till. Men nu känns det helt fel! ..och inga namn som känns bra förutom ett enda namn som vi båda tycker är toppen och det heter min bror. Det är väl helt sjukt att döpa sitt barn till samma som sin bror? ångesten!

Har ni några bra namntips? Jag gillar namn som är "manliga" men ändå gulliga. Korta namn! Storebror heter Harry

Jag gillar Ebbe! Våran pojk i magen ska heta Harry :)
  • Mira14
    Sopp skrev 2015-05-13 14:31:03 följande:

Ååå nu har jag sådan namnångest! Vi hade typ redan bestämt vad lillebror skulle heta, det va bestämt redan innan vi ens hade bestämt att det var dags för en till. Men nu känns det helt fel! ..och inga namn som känns bra förutom ett enda namn som vi båda tycker är toppen och det heter min bror. Det är väl helt sjukt att döpa sitt barn till samma som sin bror? ångesten!

Har ni några bra namntips? Jag gillar namn som är "manliga" men ändå gulliga. Korta namn! Storebror heter Harry

Eller Larry, Freddie, Eddie, Billy. Lite samma typ i alla fall men jag håller med om att Harry är fint, vi är lite inne på det också men det lutar mest åt Tudor just nu
  • MrsHeinerborg

Namn är skitsvårt. Vi har en Nathalie o Frank, har inte kollat kön på bebben men tror det blir en Isabelle om det blir tjej o Henry eller Oscar om det blir en kille. Charlie är favorit oxå men det heter kusinens barn så det blir lite konstigt. Gillar även Philip men det fick sonen i 2:a namn....

• BF2015

Hej alla som väntar..

Jag har ett litet problem.

Jag och min sambo/fästman har varit tillsammans i över 4år nu, vi har alltid haft en mycket kärleksfull relation med mycket gos/mys & ja, sex. Men ända sen vi fick reda på att vi väntar barn så var det precis som att trycka på en knapp... Vi har gått ifrån att ha sex 3-4ggr i veckan till typ 2ggr i månaden! Hur får man tillbaka lusten!?!? Någon som har samma problem? Någon mer som också "stöter" bort sin älskade? känner mig väldigt elak varje gång han försöker mysa eller egentligen bara pussas med mig. Men allt det känns så jobbigt och osexigt nu mera..

• lördagsgodis

Jag har inga problem att gosa och pussas men det slår lite slint i huvudet på mig när jag blir kåt för jag kan inte känna att magen är sexig, den är vacker fantastisk och jag älskar den men jag försöker tänka bort den när vi har sex.

Vi har så jätte mycket planerat i helgen så det känns som om jag är slut redan! Vi har i allafall hämtat hönshus igår och nästa vecka kommer de fjäderprydda hyresgästerna;) jag har velat ha höns sen jag var liten och äntligen gör vi slag i saken!:)!

• 26number1

Det här kanske låter dumt i mångas öron men jag tycker faktiskt att det oftast är värt att "offra sig" lite. Jag har jättesvårt för att ta initiativ som det är nu och är inte alls lika sugen som innan, men har lite lovat mig själv att hänga på när sambon är sugen. Även om jag till en början tycker att det mest känns jobbigt så är det i slutändan så värt det! Det är ju fortfarande lika skönt som innan, startsträckan är bara inte lika spikrak :)

Prata med din sambo om det, kanske finns det ställningar nu som du föredrar som han kan "rätta sig efter"?

BF2015 skrev 2015-05-13 22:40:21 följande:

Hej alla som väntar..

Jag har ett litet problem.

Jag och min sambo/fästman har varit tillsammans i över 4år nu, vi har alltid haft en mycket kärleksfull relation med mycket gos/mys & ja, sex. Men ända sen vi fick reda på att vi väntar barn så var det precis som att trycka på en knapp... Vi har gått ifrån att ha sex 3-4ggr i veckan till typ 2ggr i månaden! Hur får man tillbaka lusten!?!? Någon som har samma problem? Någon mer som också "stöter" bort sin älskade? känner mig väldigt elak varje gång han försöker mysa eller egentligen bara pussas med mig. Men allt det känns så jobbigt och osexigt nu mera..

• 26number1

Är nu i vecka 23 och har märkt av de första obehagen under graviditeten (jag har mått OFÖRSKÄMT bra än så länge); dels halsbränna som drabbat mig nästan varje dag nu på senaste och så värk vid revbenen på högra sidan.

Jag känner Fisen långt ner så jag förstår inte vad det är som trycker på revbenen? Har svårt att sitta och ligga skönt, har till och med vaknat av obehagen, någon som också känner av bebisen högt upp?

• fyrklöver81
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-05-17 18:57:27 följande:

Alltså det här med föräldraledighet. Behöver era jobb veta hur länge ni ska vara borta?

De vill de veta. Men du som föräldraledig har rätt att komma tillbaka på jobb redan en månad efter du sagt till din chef. Därför kan du höfta.
Svar på tråden BF september 2015!