• Svar på tråden BF september 2015!
  • 1StoltMamma

Usch dessa hormonerna är jobbiga. Att gå från skratta till gråta och från arg till ledsen och sen tillbaka till glad. Nästan så min känner sig lite som en helt annan människa. Denna graviditeten känns som en riktig hormonbomb jämnfört med förra.

Blivande 2 barns mamma
  • myraaan

Jag har sedan någon vecka tillbaka fått ont över naveln, ömmar mest när man trycker lätt men även utan beröring med. Det kommer och går och är borta när jag ligger ner. Någon som känner igen sig eller vet vad det kan vara? Är i v27( 26+1)

• lördagsgodis

Kan vara navelbråck eller så är det bara att det töjer mycket över naveln.

Jag mår pyton av sura uppstötningar och ett ihållande illamående de senaste dagarna. Blä.

• lizanilander

Hej och hå! Känner mig superlöjlig här men har fått ganska täta sammandragningar (varierar mellan 5-10/h) de senaste dygnen och mer intensivt och ihållande idag. Lätt molvärk mot ländryggen, men jag misstänker att det kan vara magen då den varit lite knas. Ringde och rådfrågade och de tyckte det var gränsfall men ändå att jag skulle komma in för koll sen så tappen inte blivit påverkad. Efter samtalet avtog sammandragningarna avsevärt såklart så nu känner man sig ju bara löjlig, haha! Fler med så täta sammandragningar?

• 1StoltMamma

Var hos bm idag och allt såg fint ut. V 25+4 och 100 dagar kvar till bf :) SF låg på 24 och hjärtslagen på 145. Vågen visar +9,1kg. Längtan är stoooor nu

Blivande 2 barns mamma
  • IMHO
    lizanilander skrev 2015-06-17 12:32:26 följande:

Hej och hå! Känner mig superlöjlig här men har fått ganska täta sammandragningar (varierar mellan 5-10/h) de senaste dygnen och mer intensivt och ihållande idag. Lätt molvärk mot ländryggen, men jag misstänker att det kan vara magen då den varit lite knas. Ringde och rådfrågade och de tyckte det var gränsfall men ändå att jag skulle komma in för koll sen så tappen inte blivit påverkad. Efter samtalet avtog sammandragningarna avsevärt såklart så nu känner man sig ju bara löjlig, haha! Fler med så täta sammandragningar?

Samma här. En kramp i själva livmodermuskeln även vid lättare ansträngning som att lyfta tvättkorgen. Känns som en amerikansk fotboll i magen. Om jag vilar är det bara en gång i timmen, men jag vill ju inte vila jämt.

Pratade med BM och hon sa att nu i v 27-29 blir det lite mer av detta slag. Allas livmödrar tränar sammandragningingar inför förlossningen nu. De som är smala innan graviditeten kan känna lite mer var hennes erfarenhet. Jag hann ju aldrig kräkas mig ner till undervikt under första trimestern men det var inte långt ifrån.

Det viktiga för henne var att det inte kändes som mensvärk, att det inte kommer blod och/eller fostervatten, samt att det går över vid vila. Jag lär dock smita från väldigt mycket hushållssysslor och lekar under midsommar.

Håll er borta från Små Grodorna, tjejer!
  • lizanilander
    IMHO skrev 2015-06-17 16:06:00 följande:
    Samma här. En kramp i själva livmodermuskeln även vid lättare ansträngning som att lyfta tvättkorgen. Känns som en amerikansk fotboll i magen. Om jag vilar är det bara en gång i timmen, men jag vill ju inte vila jämt.

Pratade med BM och hon sa att nu i v 27-29 blir det lite mer av detta slag. Allas livmödrar tränar sammandragningingar inför förlossningen nu. De som är smala innan graviditeten kan känna lite mer var hennes erfarenhet. Jag hann ju aldrig kräkas mig ner till undervikt under första trimestern men det var inte långt ifrån.

Det viktiga för henne var att det inte kändes som mensvärk, att det inte kommer blod och/eller fostervatten, samt att det går över vid vila. Jag lär dock smita från väldigt mycket hushållssysslor och lekar under midsommar.

Håll er borta från Små Grodorna, tjejer!
    precis, hade mkt med sonen med men ej såhär täta, haha det roliga var att när jag pratat med dom på förlossningen så var det nästan som bortblåst :P men skönt det, och alt såg bra ut på kontrollen iaf så nu kan jag köra på i lite mer normal takt för jag vet att det inte händer nåt liksom. Visst, man får väl vila lite ibland men herregud man kan ju inte bli soffpotatis :P inte min stil plus att vi ska flytta till hus i mitten av augusti med så det finns att göra i lagom takt ;)
  • 26number1

Är det bara jag som har väldiga problem med sendrag på nätterna? Någon som har något bra knep? Inatt har jag varit mer vaken än sovandes och det är ju så jäkla obehagligt!!

• Mijjan
    26number1 skrev 2015-06-18 08:46:12 följande:

Är det bara jag som har väldiga problem med sendrag på nätterna? Någon som har något bra knep? Inatt har jag varit mer vaken än sovandes och det är ju så jäkla obehagligt!!

Jag vaknade med världens sendrag inatt! Shit vad ont det gör :-P är öm än.

Vet ju att jag egentligen är sist ut i denna grupp med bf sista september men hjälp vad magen har exploderat sista veckorna! V 26 idag och tycker den inte behöver bli större nu :-P

Svar på tråden BF september 2015!