lizanilander skrev 2015-06-17 12:32:26 följande:
Hej och hå! Känner mig superlöjlig här men har fått ganska täta sammandragningar (varierar mellan 5-10/h) de senaste dygnen och mer intensivt och ihållande idag. Lätt molvärk mot ländryggen, men jag misstänker att det kan vara magen då den varit lite knas. Ringde och rådfrågade och de tyckte det var gränsfall men ändå att jag skulle komma in för koll sen så tappen inte blivit påverkad. Efter samtalet avtog sammandragningarna avsevärt såklart så nu känner man sig ju bara löjlig, haha! Fler med så täta sammandragningar?
Samma här. En kramp i själva livmodermuskeln även vid lättare ansträngning som att lyfta tvättkorgen. Känns som en amerikansk fotboll i magen. Om jag vilar är det bara en gång i timmen, men jag vill ju inte vila jämt.
Pratade med BM och hon sa att nu i v 27-29 blir det lite mer av detta slag. Allas livmödrar tränar sammandragningingar inför förlossningen nu. De som är smala innan graviditeten kan känna lite mer var hennes erfarenhet. Jag hann ju aldrig kräkas mig ner till undervikt under första trimestern men det var inte långt ifrån.
Det viktiga för henne var att det inte kändes som mensvärk, att det inte kommer blod och/eller fostervatten, samt att det går över vid vila. Jag lär dock smita från väldigt mycket hushållssysslor och lekar under midsommar.
Håll er borta från Små Grodorna, tjejer!