• Svar på tråden BF september 2015!
  • Hemlighetenshemlis

Rost: Vet inte kön :) Enligt ultraljud så räknas de som tvåäggstvillingar men kan ändå vara enäggs :) Det har tydligen att göra med när ägget delade sig. Ska bli spännande att se vilka som gömmer sig därinne

• Mijjan

Igår fick vi äntligen komma till barnmorskan igen. Vi "känner" henne eller hon är en bekant så känns som man inte vill besvära i onödan. Borde nog tagit en annan med facit i hand... För två veckor sen skrev jag att det nog var dags att ses igen eftersom jag inget hört sen vecka tio. Hon svarade då att " ja vi ses i vecka 24" . Jag svarade att jag var i vecka 24 så tror hon glömt bort mig. Så igår skulle vi dit ( vecka 25 hann det bli innan hon hade tid) men då var hon inte där och hade gett oss fel tid :-P ringde henne och fick tid på eftermiddagen istället. Suck... Men allt såg väl bra ut men blev förvånad att jag låg i övre delen av kurvan trots att jag bara gått upp fyra kilo och inte ser så stor ut.. Men blir väl en gigantisk mage innan det är klart om jag ska följa min egen kurva :-P

• lördagsgodis

Jag har aldrig gillat någon bm, tycker jag får bättre svar om jag googlar än av en bm...
    Idag går jag in i vecka 30! Min bebis är nästan alltid vaken mellan 23-24 på kvällen ibland ännu senare och sen vaknar den alltid och har en längre vakenperiod efter att jag kissat på morgonen sen sprattlar den på där i mellan:)

Om magen fortsätter ligga på översta kurvan eller lite över skulle jag propsa på ett tillväxtul mijam

• 26number1

Om det är fler som haft problem med appen så är det bara att installera om den så kommer statistiken och allt igång igen :)

• fyrklöver81
    Mijjan skrev 2015-06-12 13:29:39 följande:

Igår fick vi äntligen komma till barnmorskan igen. Vi "känner" henne eller hon är en bekant så känns som man inte vill besvära i onödan. Borde nog tagit en annan med facit i hand... För två veckor sen skrev jag att det nog var dags att ses igen eftersom jag inget hört sen vecka tio. Hon svarade då att " ja vi ses i vecka 24" . Jag svarade att jag var i vecka 24 så tror hon glömt bort mig. Så igår skulle vi dit ( vecka 25 hann det bli innan hon hade tid) men då var hon inte där och hade gett oss fel tid :-P ringde henne och fick tid på eftermiddagen istället. Suck... Men allt såg väl bra ut men blev förvånad att jag låg i övre delen av kurvan trots att jag bara gått upp fyra kilo och inte ser så stor ut.. Men blir väl en gigantisk mage innan det är klart om jag ska följa min egen kurva :-P

Jag har gått upp 12 kilo och ligger på kurvans nedersta del så det är nog olika hur vi bär våra barn????
  • Inorr02

2 veckor kvar att jobba. ska bli skönt vara hemma. Ännu e blodtrycket bra vill känns skönt, blir tillväxtul till veckan och glykos belastning hur jag ska få i mig det. förra graviditet behövde jag inte göra nån.  vet inte varför jag ska göra flera denna gång. ska bli kul att se bäbis på ul igen. 

• Mijjan
    fyrklöver81 skrev 2015-06-13 09:36:12 följande:
    Jag har gått upp 12 kilo och ligger på kurvans nedersta del så det är nog olika hur vi bär våra barn????
    Hur var du byggd innan då? Visst börjar jag få lite mage men inte så farligt tycker jag så antar den "passar" in på min kropp ändå. Är ju inte direkt trådsmal men var lite paff att höra att jag låg i övre delen av kurvan. Hoppas inte jag behöver bli gigantisk bara...
  • fyrklöver81
    Mijjan skrev 2015-06-13 13:19:31 följande:
    Hur var du byggd innan då? Visst börjar jag få lite mage men inte så farligt tycker jag så antar den "passar" in på min kropp ändå. Är ju inte direkt trådsmal men var lite paff att höra att jag låg i övre delen av kurvan. Hoppas inte jag behöver bli gigantisk bara...
    BMI 24???? så övre gräns för normalviktig.
  • lördagsgodis

Sitter och tittar på prinsbröllopet och känner mig lite gråtmild trots att jag inte ens är säker på vad jag tycker om vårt kungahus och vi är gifta borgerligt, känner att hormonerna är på topp;)

Svar på tråden BF september 2015!