• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Jag äter extra magnesium och tycker att det hjälp mot sendrag, har mycket mindre den här gaviditeten.

Midjan tycker din mage ser liten och fin ut:)

• lizanilander
    Nydahl skrev 2015-06-18 18:27:48 följande:

Vad har ni för sf mått?? Mitt är 29 i vecka 28+4

Mitt var 27 i vecka 28+1 (måndags).
  • 1StoltMamma

Äntligen nere på tvåsiffrigt, 99 dagar kvar till bf. Nära men ändå så långt bort, längtan är stor.
    Blivande 2 barns mamma
  • lördagsgodis

V.30:) hoppas alla haft en bra midsommar! Jag har jobbat mitt sista pass nu och det var på tiden för jag är tung nu och fogarna är trötta.
  • Sopp

30+3 idag, foglossningen är riktigt jobbig nu, kan inte lyfta eller bära runt min 1åring längre :( otroligt svårt att sova när man vaknar av precis ALLT såhär i tredje trimestern. Känns förövrigt som han är halvvägs ute när han sparkar låååångt ned och man känner sig konstant bajsnödigt av trycket nedåt. Tror förövrigt att lite av slemproppen har lossnat, hoppas det är normalt med andra barnet??

Så, färdiggnällt för den här gången .. :)

• lizanilander
    Sopp skrev 2015-06-22 23:35:07 följande:

30+3 idag, foglossningen är riktigt jobbig nu, kan inte lyfta eller bära runt min 1åring längre :( otroligt svårt att sova när man vaknar av precis ALLT såhär i tredje trimestern. Känns förövrigt som han är halvvägs ute när han sparkar låååångt ned och man känner sig konstant bajsnödigt av trycket nedåt. Tror förövrigt att lite av slemproppen har lossnat, hoppas det är normalt med andra barnet??

Så, färdiggnällt för den här gången .. :)

usch jag känner med dig, har samma problem men däremot en nästan 2-åring så han kräver inget bärande direkt heller. Går med kryckor allt som oftast och inatt måste jag ha legat illa för känns rejält mkt idag. Mår för övrigt väldigt märkligt, vaknade vid fyra och kände mig olustig i kroppen och kunde inte somna om. Provade att ligga lite i sidoläge men blev inte bättre. Mår typ illa på nåt sätt men kan inte riktigt ta på vad det är.....märkligt.
    Ingen aning om när slemproppen kan börja släppa, men det är väl inte helt omöjligt, den återbildar sig ju om delar av den släpper tidigt. Har jag hört iaf :P
Svar på tråden BF september 2015!