• Svar på tråden BF september 2015!
  • myraaan

Om sammandragningarna gör ont nere på magen kan det vara ett tecken på urinvägsinfektion. Jag fick min tredje penicillinkur förra veckan. Så om ni har ont ta urinprov nästa besök hos bm.

• Mijjan
    26number1 skrev 2015-07-24 20:14:44 följande:

Bara jag som INTE känt av några sammandragningar? Jag går in i vecka 33 imorgon..

Inte jag heller... verkar jobbigt så är glad att slippa än så länge. Dock bara i vecka 31
  • myraaan
    lördagsgodis skrev 2015-07-24 12:37:48 följande:

Vår katt trivs bra i babynestet:)

Här är vagnen populär :)
  • fyrklöver81

Mina förvärkar börjar med att magen bli hård ofta ena sidan, ser ut som bebisens rygg pressas upp sen kommer värken som en våg ner mot underlivet. Allt som allt ca 30 sekunder. Men det gör inte ont emellan.

• IMHO
    fyrklöver81 skrev 2015-07-25 16:21:14 följande:

Mina förvärkar börjar med att magen bli hård ofta ena sidan, ser ut som bebisens rygg pressas upp sen kommer värken som en våg ner mot underlivet. Allt som allt ca 30 sekunder. Men det gör inte ont emellan.

Jag hade mer sammandragningar precis innan semestern. Lite stressigt på jobbet då. Nu är det lugnare med just den biten. Går in i 33 i morgon.

Hur som helst sa min BM då att så länge det gick över om jag gick och vilade så kunde jag vara lugn. Hon frågade också om smärtorna kändes som menssmärtor, vilket de inte gjorde, så det verkar vara en relevant faktor. När det närmar sig förlossning kan smärtorna bli mer monstruösa, förlåt, menstruösa, eller ja... mensliknande. :-P

Sedan har hon iofs sagt att man inte ska skämmas för att ringa rådgivningen på förlossningen om man känner sig osäker. Det sitter ju faktiskt någon där och svarar i telefon just för vår skull.
  • lördagsgodis

Idag har vi tagit familjebilder som blev riktigt fina,tog dom ute i vår trädgård så ljuset blev fantastiskt:)

Jag har tänkt på att katterna inte kommer få sova i vårat sovrum på nätterna då dom gärna sover med barnen och inte skulle tveka att lägga sig rakt över en liten varm baby. Idag är det 18 dagar tills min igångsättning och jag känner mig rätt nervös men även förväntansfull!!!

Svar på tråden BF september 2015!