• Svar på tråden BF september 2015!
  • Bonebag

Hej alla gravida damer :)
    Vill bara sticka in huvudet här lite o önska er alla ett stort lycka till! Vilken fantastisk tid ni har framför er <3

Jag fick min lille september -14. Så den lille skiten blir 1 nu... Ångest! Haha
    Men... Va glada över vädret tjejer! För 1 år sen va de över 30!! Värmebölja + höggravid = katastrof! ;)

Och hur trötta ni än börjar bli på magen nu, så njut!! Ni kommer sakna den :)

Ha de underbart tjejer!

• IMHO
    Bonebag skrev 2015-07-26 23:27:57 följande:

Hej alla gravida damer :)

Vill bara sticka in huvudet här lite o önska er alla ett stort lycka till! Vilken fantastisk tid ni har framför er <3

Jag fick min lille september -14. Så den lille skiten blir 1 nu... Ångest! Haha

Men... Va glada över vädret tjejer! För 1 år sen va de över 30!! Värmebölja + höggravid = katastrof! ;)

Och hur trötta ni än börjar bli på magen nu, så njut!! Ni kommer sakna den :)

Ha de underbart tjejer!

Åh, tack för pepp. Njuter så mycket det går. Häromdagen picknickade vi och vännerna under ett träd medan regnet strilade utanför. Tror nog det var jag som uppskattade vädret mest När vi var klara, så slutade det regna. Kom hem torrskodda.

Är inte så trött på magen egentligen (även om den är i vägen när man står vid köksbänken), utan längtar snarare sjukt mycket efter att få träffa bebisen ansikte mot ansikte.
  • Mijjan
    IMHO skrev 2015-07-27 09:04:35 följande:

Åh, tack för pepp. Njuter så mycket det går. Häromdagen picknickade vi och vännerna under ett träd medan regnet strilade utanför. Tror nog det var jag som uppskattade vädret mest När vi var klara, så slutade det regna. Kom hem torrskodda.

Är inte så trött på magen egentligen (även om den är i vägen när man står vid köksbänken), utan längtar snarare sjukt mycket efter att få träffa bebisen ansikte mot ansikte.

Jag uppskattar också regnet!! eller iaf graderna. Inte regnet i sig. Massa av sommarens måsten uteblir nu och det är så skönt att bara däcka i soffan magen stör mig inte heller däremot är jag trött på tröttheten!!
  • lördagsgodis

Här är en till som uppskattar sommaren, var faktist lite rädd att det skulle vara som ifjol och vad jag skulle tagit mig åt då... jag känner mig rätt less på magen den gör så jag inte kan stå och gå så mycket jag vill och det är svårt att bara byta sida på nätterna. Ska till mvc på torsdag igen och mäta magen.

• malbjo

Jag önskar att jag kunde njuta mer av magen denna sista gång jag är gravid men med alla krämpor o skit jag har så vill jag bara att bebis ska titta ut så jag slipper ha ont. Bebis är enl bm redan fixerad så nu trycker det mer neråt än uppåt så nu har jag problem att sitta också känns inte som bebis får plats när jag sitter.

Jag njuter massor av det svala vädret vat i Frankrike för två veckor sedan o vi hade som mest 38 grader och det var alldeles för varmt med denna kroppshydda man ligger inne med för närvarande tur man blir mer eller mindre viktlös i poolen och att den svalkade ordentligt.

Går in i v 34 imorgon håller alla tummar att bebis ska titta ut lite tidigare men räknar med att jag ska gå över som jag gjort med de andra två:)

• Inorr02

jag e inte less på magen men är less på att vara trött ha ont i fogar samt är de jobbigt med alla sd 

• lizanilander
    Inorr02 skrev 2015-07-27 19:24:05 följande:

jag e inte less på magen men är less på att vara trött ha ont i fogar samt är de jobbigt med alla sd 

Håller med!
  • Sopp

Var på kontroll hos BM idag, allt såg bra ut. Hade hoppats att hon skulle säga att han låg fixerad eller något (vilket han inte var), är så himla less på att vara gravid nu! 35+5 idag, har för mig att barnet anses som fullgånget vid 37+0 och helst skulle jag ju inte gå en dag längre än så. Dock föddes sonen över en vecka efter BF så känns inte så troligt att denna skulle dyka upp innan BF

Har fått något superryck nu och känner att allt måste bli klart NU inför barnet. Har städat garderoben i barnrummet, barnhyllorna i badrummet och gjort plats för ärtans saker. Tvättat upp babykläder för att göra i ordning BB-väskan etc.

Augusti kommer att gå så HIMLA LÅNGSAMT - Hur fördriver ni tiden?

• lizanilander
    Sopp skrev 2015-07-28 13:52:07 följande:

Var på kontroll hos BM idag, allt såg bra ut. Hade hoppats att hon skulle säga att han låg fixerad eller något (vilket han inte var), är så himla less på att vara gravid nu! 35+5 idag, har för mig att barnet anses som fullgånget vid 37+0 och helst skulle jag ju inte gå en dag längre än så. Dock föddes sonen över en vecka efter BF så känns inte så troligt att denna skulle dyka upp innan BF

Har fått något superryck nu och känner att allt måste bli klart NU inför barnet. Har städat garderoben i barnrummet, barnhyllorna i badrummet och gjort plats för ärtans saker. Tvättat upp babykläder för att göra i ordning BB-väskan etc.

Augusti kommer att gå så HIMLA LÅNGSAMT - Hur fördriver ni tiden?

Gött att allt såg bra ut :) Ja nu börjar det bli tungt, jag är dock lite efter dig, 34+2 idag, men skulle å andra sidan inte alls ha tid med att föda i 37+0, haha! Jag gick till 41+5 med första så räknar med ungefär samma nu, men har insett att man kanske borde vara lika inställd på att den kan komma lite "tidigare". Jag kommer fördriva tiden med att packa det sista i hemmet inför vår flytt till hus som sker den 15:e aug. (kommer flytta lådor och småsaker veckan före), möte på maria-aurora kliniken inför förlossningen den 20:e, sen fyller sonen 2 den 23:e och vips så är nästan hela augusti slut :P
  • lördagsgodis

Jag fördriver tiden med virkning:)

Jobbigt men spännande med flytt! Vi har bott i vårat hus ett år den 21 augusti så jag vet hur mycket det är att göra. Jag blir igångsatt v37+6som det ser ut nu

Svar på tråden BF september 2015!