• Svar på tråden BF september 2015!
  • 26number1

Ah jag har sytt själv, färgen är mer laxrosa i verkligheten :) Var riktigt kul att få det färdigt, är expert annars på att bara påbörja projekt på projekt utan att få något helt färdigt :P

Det som jag tänkt ta med mig är ett par ombyten till bebis och några extra blöjor ifall man får ligga kvar länge. Vi har över sju mil till närmsta barnläkare så om man vill kan man få bo på patienthotellet tills 48-timmars kontrollen, vilket jag definitivt tror vi gör. Så några ombyten åt mig och hygienartiklar åker också med, annars känns det ju som att allt kommer finnas där? Tofflor kommer jag definitivt ta med, lite fobi för att gå barfota på okända golv :P

• lizanilander
    26number1 skrev 2015-07-20 22:16:06 följande:

Ah jag har sytt själv, färgen är mer laxrosa i verkligheten :) Var riktigt kul att få det färdigt, är expert annars på att bara påbörja projekt på projekt utan att få något helt färdigt :P

Det som jag tänkt ta med mig är ett par ombyten till bebis och några extra blöjor ifall man får ligga kvar länge. Vi har över sju mil till närmsta barnläkare så om man vill kan man få bo på patienthotellet tills 48-timmars kontrollen, vilket jag definitivt tror vi gör. Så några ombyten åt mig och hygienartiklar åker också med, annars känns det ju som att allt kommer finnas där? Tofflor kommer jag definitivt ta med, lite fobi för att gå barfota på okända golv :P

ja, vi hade nog med 6-7 bodysar till första, det gick åt kan jag lova! han spydde ner sig och sket ner sig och hej och hå, kan ju bara handtvätta där så blir inte direkt optimalt. blöjor får man på BB, men är super att ha på hemresan :) det glömde vi så vi fick stanna och handla på väg hem ;) a det lilla jag gick så hade jag strumpor, men gick inte så mkt iom att jag hade grav foglossning, så vandrade nästan bara mellan rum och toa med gåbord :P haha, kände sig lite invalid :P hoppas denna gången blir smidigare :)
  • Inorr02

blir tul i dag blir sköt få veta hur den mår den är så lugn igen i går å i dag.
    sen få veta hur den ligger för jag förstår inte hur den ligger 

• Stargi

jag är sjukt imponerad på alla er som planerat jobba fram till förlossningenSkrattande jobbar själv på en akutavd och hade inte orkat jobba så länge, är tacksam för att man har möjligheten till grav ledigt då min kropp orkade inte stressen.

• Sopp

Var och shoppade idag med familjen. Hittade en snygg jacka men insåg att vad ska jag med en ny jacka till, kommer va inlåst i hemmet med blöjbyten resten av året - så började jag gråta!! Känslorna svämmar verkligen över nu, min annars så sparsamma sambo insisterade på att jag köpte jackan :)

• lördagsgodis

Vi har ju två lite större barn som har aktiviteter och jag tänker att den lilla helt enkelt får följa med. Dottern är född mitt i smällkalla vintern så då hade man ju lite mindre möjligheter.

• IMHO
    Stargi skrev 2015-07-21 12:08:09 följande:

jag är sjukt imponerad på alla er som planerat jobba fram till förlossningen jobbar själv på en akutavd och hade inte orkat jobba så länge, är tacksam för att man har möjligheten till grav ledigt då min kropp orkade inte stressen.

Planeringen ska väl mest ses som en ambition. Mina chefer låter mig gå ner i tid så mycket jag behöver och vi har gjort mig till en extraresurs som kan försvinna närsomhelst utan att verksamheten krisar. Hade jag behållit samma arbetsuppgifter som innan hade det blivit svårt. Vi har till och med utsett vilken kollega som kör mig till förlossningen om jag är på jobbet när det startar. Uppdraget var andrapris i en tävling på personalfesten i början av juni. Förstapriset var att slippa köra mig .

Jag kommer sakna mina underbara chefer och kollegor, men jag har en känsla av att den saknaden snart kommer att bli väldigt perifer.
  • IMHO
    Sopp skrev 2015-07-21 12:20:42 följande:

Var och shoppade idag med familjen. Hittade en snygg jacka men insåg att vad ska jag med en ny jacka till, kommer va inlåst i hemmet med blöjbyten resten av året - så började jag gråta!! Känslorna svämmar verkligen över nu, min annars så sparsamma sambo insisterade på att jag köpte jackan :)

Förhoppningsvis blir det några barnvagnspromenader att vara snygg på. Jag är också blödigare. Grät senast när vi kollade sista avsnittet på En klassiker på SVTplay härom kvällen. När deltagarna gick i mål i Vasaloppet blev det för mycket för mig. Sambon var inte fullt så berörd.
  • Inorr02

tul  var bra den lilla har huvudet ner åt ännu. jag frisk ännu.

går trögt hitta nå pojknamn ännu om de är en pojke

• Inorr02

vecka 33 står still i vikt, på 5 veckor har jag bara gått upp 0.5 knappt står nu på 7.5 kg upp sen inskrivningen. förstår inte att jag inte går upp mer är ju som nu man ska lägga på sig. Äter mat 3 gånger om dagen inte så mycket annat, bäbis värkar må bra.

Svar på tråden BF september 2015!