• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sopp

Men hur undviker man då att den stora mosar den lilla när man plötsligt har en pytteliten i sängen igen??

• fyrklöver81
    Sopp skrev 2015-07-18 08:24:21 följande:

Men hur undviker man då att den stora mosar den lilla när man plötsligt har en pytteliten i sängen igen??

Tänker att det ordnar sig. Jag brukar ha barnen när de är spädbarn sovandes i egen säng precis bredvid min. Jag kan själv inte sova/ koppla av med sån liten bredvid mig. Men det är ju så svårt att tipsa då både vi som föräldrar och barn är olika.
  • lördagsgodis

Det vi kört på är när de var små är att bära tillbaka, bära till baka och bära tillbaka. Såklart har vi tröstat om de varit ledsna men vi har tröstat i deras säng och inte vår. Men då var jag inte heller höggravid med foglossning... din man kan inte ta några nätter med honom?

• fyrklöver81

Har ni börjat fundera på inköpslista ännu?
    Kanske kan vi tipsa/ påminna varandra på vad som är bra.
    Själv kommer jag se till att ha laxantia och xylocain salva till efter förlossningen. Kan verkligen rekommendera xylocain salvan och smörja med innan du ska göra nummer
    2 i början. Lite laxerande typ laktulos är med bra.:) samt stora bindor.

• Inorr02
    fyrklöver81 skrev 2015-07-18 18:38:17 följande:

Själv kommer jag se till att ha laxantia och xylocain salva till efter förlossningen. Kan verkligen rekommendera xylocain salvan och smörja med innan du ska göra nummer

hälla vatten när man ska pinka hjälper mycket om de svider 
  • lizanilander
    fyrklöver81 skrev 2015-07-18 18:38:17 följande:

Ja fy fan, Xylocain fick jag av min barnmorska tillslut då det sved så mkt när jag skulle kissa att jag höll på att svimma trots att jag stod i duschen och spolade :( Hade ett väldigt fult och stort klipp som inte läkte bra heller så ja, salvan är verkligen att rekommendera!!!!
  • fyrklöver81
    lizanilander skrev 2015-07-18 19:17:21 följande:
    Ja fy fan, Xylocain fick jag av min barnmorska tillslut då det sved så mkt när jag skulle kissa att jag höll på att svimma trots att jag stod i duschen och spolade :( Hade ett väldigt fult och stort klipp som inte läkte bra heller så ja, salvan är verkligen att rekommendera!!!!
    Blev du klippt under förlossningen?
    Min väninna blev det men de förvarnade inte (kanske de inte brukar) men hon hörde att de
    Pratade om det. Men enl henne gjorde det inte så ont i stundens hetta!?
  • Inorr02

jag gick inte sönder nå förra gångem böev inte syd nå. hoppas på samma denna gång men är orolig denna kommer för hoppnings vis väg 1 till 1,5 kg mer

• lördagsgodis

Något som jag tycker varit näst intill ovärderligt är snorfridan om liten åker på förkyldning det första året! Håller även med om något laxerande efter förlossningen och att kissa med vatten är bra. Jag har även uppsamlings inlägg till bhn så man kan spara mjölken som rinner ur det bröst liten inte ammar från och så fryser jag in den mjölken tills när det ska börjas med smakportioner:)

• Inorr02

inte haft nå Cravings. vet ännu inte vad vi väntar hittar inge pojknamn som vi båda gillar

Svar på tråden BF september 2015!