• Svar på tråden BF september 2015!
  • Hemlighetenshemlis

Jag vilar mest hela dagarna nu! Börjar vara riktigt tungt och det är nog inte så konstigt med tanke på att det är cirka 3,7 kg bebis i magen (plus då vad moderkakor och vattnet väger) Var på tillväxtkontroll igår och de växer som de ska i alla fall.

• Inorr02
    Hemlighetenshemlis skrev 2015-07-16 15:47:42 följande:

Jag vilar mest hela dagarna nu! Börjar vara riktigt tungt och det är nog inte så konstigt med tanke på att det är cirka 3,7 kg bebis i magen (plus då vad moderkakor och vattnet väger) Var på tillväxtkontroll igår och de växer som de ska i alla fall.

mm var på tul i måndags vägde då 2015 ska igen på tul den 21
  • fyrklöver81

Jag är med trött. Sover dessutom dåligt på nätterna. Tycker min mage blir öm när jag ligger på sidorna och på rygg kan jag inte sova. Sover väldigt oroligt när jag väl somnar. Det är ändå 2 månader kvar, vilket faktiskt är ganska långt. Lite småjobbigt!

• Hemlighetenshemlis

Min nattsömn är helt värdelös. Sover 1-2 timmar sen vaknar jag och måste gå på toa. Blir helt överlycklig om jag lyckas sova 3 timmar utan att vakna :)

• IMHO

Ja, alla säger passa på att sova ut nu innan. Vadå innan? Den älskade bebisen har ju träningspass i magen så fort jag lägger mig ner redan nu. Fast jag ser det lite som att jag redan nu får träna på att sova i etapper. Tur att tredje trimestern kom mitt i semestern ändå. Jag har ju ändå rätt till fp direkt efter semestern även om jag helst jobbar om jag orkar.

• Sopp

Bor just nu på övervåningen i en stuga. Kan ej gå i trappor längre pga foglossning men har hittat en metod att hasa upp och ner på rumpan. Är dock sådär kul med de nattligga toabesöken i stugans enda toalett på nedervåningen. 6 veckor kvar!

• lördagsgodis

Hämtade ut kronans box idag och den var bra, en liten nappflaska och napp från mam bla. Sen kunde jag inre låta bli en rea med barnkläder så köpte strumpor, strumpbyxor,ett par jätte söta skor i stl 13 och en liten tomteklänning<3

• Sopp

Jo problemet är vår "bortskämda" lilla kille på 15 månader som vill komma upp och sova i min säng när han vaknar mitt i natten och den enda dubbelsängen är där uppe. Vi måste vänja honom att sova vidare i egen säng innan augusti är slut känns det som .. :) någon som har något bra tips?

• fyrklöver81
    Sopp skrev 2015-07-18 00:02:41 följande:

Jo problemet är vår "bortskämda" lilla kille på 15 månader som vill komma upp och sova i min säng när han vaknar mitt i natten och den enda dubbelsängen är där uppe. Vi måste vänja honom att sova vidare i egen säng innan augusti är slut känns det som .. :) någon som har något bra tips?

Har inget bra tips. Vår 3 åring och ibland vår 5 åring gör lika. Själv stör det mig inte utan snarare tvärtom ibland. Kan nästan sova bättre med honom bredvid mig. Kommer de upp gråtandes så behöver de närheten. Det är min teori :)
Svar på tråden BF september 2015!