• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sopp

Får sammandragningar när jag andas typ :) men de gör inte alls ont och är andra barnet så känner mig inte orolig. 5 veckor kvar idag! (+en vecka skulle jag gissa med tanke på att första kom 41+2)

• Sopp

Förresten! Vi funderar på en extravagn till dubbelvagnen så vi kan gå åt olika håll med barnen. Den ska funka även på vinter, ingen ranglig paraplyvagn - har ni några tips?

• fyrklöver81

Hej! Jag har ganska kraftiga sammandragningar men det är ju barn nummer 3. Inte behöver jag oroa mig!?

• lizanilander

Många som verkar börja känna av sammandragningar mer och mer. Jag har också en del kraftiga, måste oftast stanna och andas mig genom dom då de är intensiva. På gränsen till att de gör ont, men jag är väl bara klen :P Jag tror man känner på sig om man bör kolla upp det, jag var inne v.29 och kollade då jag hade var 5:e minut, inget som var påverkat då. Nu har jag kanske mellan 3-7st/min men som sagt, drar det igång så lär det märkas :) 

• lizanilander
    fyrklöver81 skrev 2015-07-24 13:49:38 följande:

Hej! Jag har ganska kraftiga sammandragningar men det är ju barn nummer 3. Inte behöver jag oroa mig!?

vilken vecka är du i? hur hade du det med de andra barnen? Det sägs ju att det är mer regel än undantag att de känns mer ju fler barn man får.
  • fyrklöver81
    lizanilander skrev 2015-07-24 15:24:32 följande:
    vilken vecka är du i? hur hade du det med de andra barnen? Det sägs ju att det är mer regel än undantag att de känns mer ju fler barn man får.
    Går in vecka 34 imorgon. Hade nu onda regelbundna värkar typ latensfas värkar i 3 timmar. Badade tog alvedon gick ej över men sen la jag mig i sängen och slumrade till och nu är de borta. Klockade dem var 3-4 minut.
  • lizanilander
    fyrklöver81 skrev 2015-07-24 18:06:20 följande:
    Går in vecka 34 imorgon. Hade nu onda regelbundna värkar typ latensfas värkar i 3 timmar. Badade tog alvedon gick ej över men sen la jag mig i sängen och slumrade till och nu är de borta. Klockade dem var 3-4 minut.
    ok, vad jobbigt :/ man kan ju åka in och kolla men de kanske inte gärna undersöker ifall det skulle reta och sätta igång nåt....olika på olika sjukhus. Men fortsätter det så vill man ju kolla för egen del! Hoppas dock att det lugnar sig :)
  • Annelufs

Förra graviditeten kände jag inte av en enda sammandragning. Säkerligen jobbade livmodern på, men jag märkte ingenting av det. En sen kväll gick bara vattnet, och så var det med det.

Svar på tråden BF september 2015!