• Svar på tråden BF september 2015!
  • lizanilander
    Inorr02 skrev 2015-07-21 18:10:51 följande:

vecka 33 står still i vikt, på 5 veckor har jag bara gått upp 0.5 knappt står nu på 7.5 kg upp sen inskrivningen. förstår inte att jag inte går upp mer är ju som nu man ska lägga på sig. Äter mat 3 gånger om dagen inte så mycket annat, bäbis värkar må bra.

jag har också stått still länge, det är inte alltid man lägger på sig i slutet heller, känner många som inte gått upp ett enda kilo sista 10 veckorna. Sen jag blev gravid har jag "bara" gått upp 4 kg, inget konstigt med det. Min första graviditet i samma vecka som nu (34) hade jag gått upp 14 kg. Bebisarna mår säkert toppen vare sig man går upp "lite" eller "mycket" :)
  • Flängfia

Yeeey, var hos läkaren igår eftersom jag haft ont ett tag samt nu blivit svullen i ljumsken/mellan benen. Ljumskbråck. :( Som de givetvis inte opererar förens efter förlossning (vilket är förståeligt). Jag som nyss släppt all oro inför förlossningen blev givetvis orolig igen. Är ordinerad att lägga mig ner ibland och "trycka tillbaka" bråcket, märker jag att det har fastnat så blir det akut in.. 

Läkaren rekommenderade även att någon höll emot bråcket på förlossningen för att det kan göra väldigt ont annars. Smärtan nu kan jag leva med men lite orolig att bråcket ska fastna eller att det ska vara fruktansvärt på förlossningen.

Någon annan med erfarenhet av detta? Allt på nätet handlar mest om män i 40års åldern och inte kvinnor på 23.. 

• lördagsgodis

Stackars dig! Hoppas bm kan hålla in det åt dig men då blir du ju hänvisad att föda i gynläge. Jag har fött båda mina i gyn/halvsittande för att det varit stora barn och bm velat ha koll på krystandet.

Jag håller på att måla spjälsängen nu, den blir ljust,ljust rosa:) snart är den på platts och man får inreda bebishörnet!

• Sopp

Ush vad jobbigt! Bra att du har koll på det nu iaf, även om jag förstår att det inte är det man tänker sig vid 23.

Köpte jackan och tog på mig den för en liten tur till ICA =) Jag antar att jag bara känner stor oro inför att ha två bebisar hemma, nu är det ju rätt enkelt att bara se till att en förälder är hemma så kan man komma iväg själv. Det löser sig. Nu har vi iaf framgångsrikt nattat sonen i hans nya juniorsäng för andra kvällen i rad, inga incidenter ännu peppar peppar. Spjälsängen tänkte vi ge till nya bebisen så klart!

• Flängfia

Tack! Nej men precis, är detta tacken för att man var i sitt livs bästa form när man blev gravid? Haha.. Så surt. Lite skönt ändå att det inte kom före graviditeten när jag tränade styrketräning 5-6 gånger i veckan, då hade jag fått lägga ner det så länge i väntan på op. Nu är jag ordinerad vila och jag gör inte så mycket mer än att vila i alla fall så det är bra. ;)

Hoppas bara på att förlossningen går bra som sagt, så blir det op någon månad efter förhoppningsvis. :)

Lördagsgodis, jag målade också spjälsäng igår! Vit. Blev väldigt bra, den var vit innan också men var lite sliten, jag själv sov i den när jag var nyfödd. Har du bild på din?

• lördagsgodis

Ska på med en strykning till men sen kan jag lägga upp en bild, vi har haft en vänns spjälsäng tidigare men då även dom är gravida nu så köpte jag en begangnad med avtagbar kant så den kan stå jämte sängen.

• 26number1

Åh herregud jag är helt slut!! Har haft min sida av släkten här på födelsedagsmiddag och 14 personer i vår tvåa var tydligen mer än jag klarade av :O Sambon tog med en vän och åkte på cruising och jag dönar snart av på soffan. Känns snarare som att jag fyllt 87 än 27!!

• Marian03

Måste kolla med er, är det vanligt att ha sammandragningar på natten? Sover och vaknar av sammandragningarna fast jag tror det sker när jag flyttar/vänder mig i sömnen. Är i vecka 32, 33 imorgon :)
    Känns obehagligt men är som kramp utan värk :)

• lördagsgodis

Jag får alltid samandragningar när jag vänder på mig i sängen eller när jag lyfter eller reser mig upp osv, det ska inte vara någon fara sålänge det inte gör ont säger bm.

• Inorr02

får sammandragningar så fort jag går tungt.

på natten får jag dp och då men den lilla gillar inte då jag byter sida då tycker den allt den kan, har och jobbigt med fogarna just nu värre har de blivit 

Svar på tråden BF september 2015!