• Svar på tråden BF september 2015!
  • lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-07-28 19:51:47 följande:

Jag fördriver tiden med virkning:)

Jobbigt men spännande med flytt! Vi har bott i vårat hus ett år den 21 augusti så jag vet hur mycket det är att göra. Jag blir igångsatt v37+6som det ser ut nu

åh vad fint!! ja det ska bli kul, är uppvuxen på landet så är egentligen ingen stadstjej och det ska bli underbart att få komma ut i skogen ;) åh det är ju snart!!!!!! shit!!!!! spännande :) Idag har min mensvärk och sammandragningar tilltagit ganska mkt, haft 5 min mellan sd och de är ännu kraftigare än vad de varit innan. Ska snart lägga mig och hoppas på att det lugnar sig :) Tog alvedon och ett bad förut, då minskade sd med var 10:e min iaf ;) Hoppas min vill stanna i magen MINST 3 veckor till, jag har liksom inte tid till annat :P
  • fyrklöver81

Barnmorska idag. Allt ligger bra. SF mått precis på medellinje. Hjärtljud 156.
    Tror kanske på en tjej :)
    Huvudet neråt och fullt rörligt.

• Inorr02

v 34+1 hade mycket med jobbiga sd i går kväll gjorde ont från och till. känns som bäbis lagt sig långt ner med skallen i bäckenet trycker som ner åt då och då. Är så trött. 

• fyrklöver81
    Inorr02 skrev 2015-07-29 12:06:44 följande:

v 34+1 hade mycket med jobbiga sd i går kväll gjorde ont från och till. känns som bäbis lagt sig långt ner med skallen i bäckenet trycker som ner åt då och då. Är så trött. 

Ja nu börjar den jobbiga tiden , det tycker jag med. Tror att alla snart önskar föda. Samtidigt är det väl bra att vi är trötta på våra
    Magar och motiverade till förlossning.
    Jag är också väldigt trött. Just nu ser huset ut som ett bombnedslag och vi ska åka iväg över helgen imorgon. Orkar verkligen inte ta tag i städning. Ligger i soffan och våndas över stort kaos :(
  • Inorr02
    fyrklöver81 skrev 2015-07-29 12:14:57 följande:
    Ja nu börjar den jobbiga tiden , det tycker jag med. Tror att alla snart önskar föda. Samtidigt är det väl bra att vi är trötta på våra
    Magar och motiverade till förlossning.
    Jag är också väldigt trött. Just nu ser huset ut som ett bombnedslag och vi ska åka iväg över helgen imorgon. Orkar verkligen inte ta tag i städning. Ligger i soffan och våndas över stort kaos :(
    samma här mitt hus undrar jag vem som hinner dra fram allt saker över allt. försökt städa men fixar inte plocka upp från golv. 

har ni köpt hem salvor blöjor ?? har ni allt klart för er lilla `?
  • lizanilander

Det måste vara typiska förvärkar jag känner av, har ihållande mensvärk (inga toppar och dalar alltså), kraftiga sammandragningar som faktiskt börjat göra rätt ont och de kommer allt tätare. Det sägs ju att man oftast känner mer när det är andra barnet och det verkar ju stämma. Fler än jag och Inorr02 som upplever detta?
    Ja, vi har köpt 2 paket blöjor nu iaf, har nästan allt annat sen första barnet. Ska köpa någon salva och så med, men har en del sånt redan så det är skönt :)

• Sopp

Vi har ju ett löjbarn hemma redan så det mesta finns, men har köpt och kokat nya nappar samt köpt på mig lite färdigblandad ersättning om mjölken skulle ta tid att rinna till ordentligt Fick ett sånt här startpaket från BVC när jag var där igår, där låg lite blöjor och sådant.

Som du beskriver dina förvärkar kändes det när min förlossning startade, Liza. Men sen hade jag aldrig några förvärkar heller så jag antar att det är individuellt :) Ta det lugnt nu så får din man fixa allt med flytten nu !

• lizanilander
    Sopp skrev 2015-07-29 20:01:30 följande:

Vi har ju ett löjbarn hemma redan så det mesta finns, men har köpt och kokat nya nappar samt köpt på mig lite färdigblandad ersättning om mjölken skulle ta tid att rinna till ordentligt Fick ett sånt här startpaket från BVC när jag var där igår, där låg lite blöjor och sådant.

Som du beskriver dina förvärkar kändes det när min förlossning startade, Liza. Men sen hade jag aldrig några förvärkar heller så jag antar att det är individuellt :) Ta det lugnt nu så får din man fixa allt med flytten nu !

ja jädrar, man kanske borde fixa ersättning ifall nåt skulle krångla! När jag fick sonen så hade jag iofs mjölk till trillingar om det skulle behövas, men det säger ju inte att denna gång blir samma :P 
    Hmm, nja det känns inte som att det är på gång direkt, är ganska oregelbundet. Med första hade jag mkt sammandragningar, inte lika starka och täta som nu dock, men jag antar att det bara känns mer denna gång :P Jag tar det så lugnt jag kan, har vart hemma med sonen i snart en månad nu för dagis varit stängt, så börjar ta på krafterna, men med flytten är det mesta redan fixat så det är skönt!!!
  • Mockingjay

Imorgon går jag in i vecka 36 (35+0)! Hej och hå, snart dags att träffa bebis :). Har mycket foglossning och spenderar dagarna med att vila (så gott det går eftersom blivande storebror på 5 år är hemma med mig). Tack och lov hjälper mina föräldrar till så jag får avlastning.

Var i Stockholm på nya tidens profylax kurs för några veckor sen. Jättebra kurs, fick lite teori och mycket öva praktiskt på att hantera värkar med hjälp av andning, avslappning och acceptans. Jag och min man fick välbehövlig tid tillsammans och nu är vi ett team inför förlossningen.

På lördag gifter sig min bästa kompis så det ser jag fram emot när jag vankar mellan soffa, köksstol och säng med foglossning och sammandragningar :P.

Svar på tråden BF september 2015!