• Svar på tråden BF september 2015!
  • lizanilander
    Sopp skrev 2015-07-31 20:18:18 följande:

Jobbigt med era sammndragningar! Jag håller på att bli tokig, har så otroligt ont av foglossningen vilket tär otroligt på humöret. Vaknar arg som ett bi och fortsätter så resten av dagen. Hjälper inte att min son på 16 månader gått in i någon form av fas och får utbrott.av precis ALLT (så som att man rör hans gaffel, att man ger honom saken han pekar på, börjar sjunga fel sång etc)

hahaha, ursäkta, men det låter så kul ;) (även om det inte alls är så) det låter ganska likt min sons beteende, tror dock han är inne i 2 års-trotsen, ALLT blir fel, han säger en sak och man gör så, då blir han galen för det är inte rätt ändå :P
  • Sopp

Det är ju rätt komiskt så här i retrospekt :) inser ju även att beteendet inte är helt olikt mitt eget just nu. Följande utspelade sig vid vårt middagsbord idag:

- superhungrigt barn är superledsen, når inte den nyss framställda tallriken med mat

- välmenande far flyttar tallriken närmare barnet

- barnet tappar det TOTALT, hans liv är så gott som över

- förvirrad far mottar utskällning för hur i hvete han kunde komma på tanken att flytta tallriken av höggravid flickvän

• Inorr02

just nu längtar jag bara till förlossningen dock hoppas jag att det är minst 2 v ditt, 

ser fram emot att få vara med om en till förlossning och få mysa med en liten igen ska bli så skönt få vara mamma ledig igen

• Mijjan
    Inorr02 skrev 2015-07-31 16:10:09 följande:

Det är så härligt när de känns som knivar i blygdben och ländrygg. 

ont gör de

Jag älskar också känslan av att någon stuckit upp en kniv i underlivet och vrider om när man går eller inte... Däremot har jag idag fått klart lapptäcke till bebisen och för att vara en syanalfabet är jag jättestolt och hoppas bara ingen kommer syna sömmar och sånt

• lördagsgodis

Männen har det inte alltid lätt:) hade en liten gråtstund igår över att jag tyckte allt var orättvist och att jag är lite orolig för igångsättningen och hur stor hon faktist kommer vara och min man försökte säga att allt kommer gå bra och skämtade lite mez mig vilket bara fick mig att böla mer. Imorgon åker man och barn iväg på lekland och blir borta större delen av dagen vilket känns skönt, har dåligt samvete för att jag inte hittar på så mycket med barnen och att dom får spela mycket tvspel vilket dom iofs tycker är toppen och vädret har ju tack och lov inte uppmuntrat till bad och utflyckter.

• lördagsgodis
    Mijjan skrev 2015-07-31 23:36:22 följande:

Jag älskar också känslan av att någon stuckit upp en kniv i underlivet och vrider om när man går eller inte... Däremot har jag idag fått klart lapptäcke till bebisen och för att vara en syanalfabet är jag jättestolt och hoppas bara ingen kommer syna sömmar och sånt

Jätte fint täcke!
  • 26number1

Vecka 34 idag, jag älskar magen och har svårt att föreställa mig hur det kommer bli efter förlossningen och alla rörelser därinne slutar :)
  • lizanilander
    Sopp skrev 2015-07-31 21:19:00 följande:

Det är ju rätt komiskt så här i retrospekt :) inser ju även att beteendet inte är helt olikt mitt eget just nu. Följande utspelade sig vid vårt middagsbord idag:

- superhungrigt barn är superledsen, når inte den nyss framställda tallriken med mat

- välmenande far flyttar tallriken närmare barnet

- barnet tappar det TOTALT, hans liv är så gott som över

- förvirrad far mottar utskällning för hur i hvete han kunde komma på tanken att flytta tallriken av höggravid flickvän

hahahaha, jag dör, vad roligt!!!!! ja men visst är det säkert så alla gånger, ens eget beteende spelar även barnen ut, karma? ;)
  • 26number1

Ok, oglammigast hittills; fick väldigt ont i magen nu på kvällen, både halsbränna, enormt tryck mot revbenen där bebis ligger men också en känsla av att behöva göra nummer två. Försökte förgäves gå på toaletten och har precis insett problemet - jag har sjukt mycket luft i magen!

Så nu ligger jag inne i sovrummet och fiser medan sambon och en vän kollar på film i vardagsrummet med extra hög volym på.. Herregud, kommer inte vara någon mage kvar när jag är klar :P

Svar på tråden BF september 2015!