• Svar på tråden BF september 2015!
  • lizanilander
    26number1 skrev 2015-08-02 13:17:13 följande:

Alltså, det känns fortfarande som att jag skulle kunna fisa hur mycket som helst! Har fått sova med benen högt inatt för att underlätta "vädersläppningar"!! Hoppas verkligen det här bara är en övergångsfas :P

hahaha jag dör!!!!!!!! men shit vad jobbigt det är att känna sig sådär fruktansvärt uppblåst så det känns som att man rymmer flera liter luft!!!
  • Inorr02

Har jobbigt att andas blir flåsig av inget tungt att känna att man inte får luft. 
    34+5 är jag i dag. 

Nu mer som har jobbigt med andningen ? 

• Ccvd

Har också tungt med andningen till och från , ibland känns det nästan som jag skulle behöva en syrgasmask ;)

• Mijjan
    Inorr02 skrev 2015-08-02 15:31:58 följande:

Har jobbigt att andas blir flåsig av inget tungt att känna att man inte får luft. 

34+5 är jag i dag. 

Nu mer som har jobbigt med andningen ? 

Jag blir jätteanfådd bara av att gå upp för trappan hemma. Men när man kommer in i andningen vid promenad etc går det bättre efter en stund. Men lungorna får ju knappt plats längre så är inte så konstigt....
  • beetroots

Hjälp, blev helt svettig, illamående och yr nyss, har varit sjuk i för två veckor sedan och känner mig fortfarande lite svag och har haft svårt för att vara uppe längre tider utan att bli svettig och yr.

kändes som om jag blivit akut magsjuk nu eller något. Jag kräks inte men bara svettas och känner mig jättesvag. Har legat ner i 10 minuter men de känns inte bättre. Kan de fortfarande vara kroppen som återhämtar sig även om de var två veckor sedan? :(

• fyrklöver81
    beetroots skrev 2015-08-02 18:35:36 följande:

Hjälp, blev helt svettig, illamående och yr nyss, har varit sjuk i för två veckor sedan och känner mig fortfarande lite svag och har haft svårt för att vara uppe längre tider utan att bli svettig och yr.

kändes som om jag blivit akut magsjuk nu eller något. Jag kräks inte men bara svettas och känner mig jättesvag. Har legat ner i 10 minuter men de känns inte bättre. Kan de fortfarande vara kroppen som återhämtar sig även om de var två veckor sedan? :(

Blodtrycksfall? Har du lågt bltr? Kanske vätske/salt brist?
  • smurfan8402

Hej jag blir ny i denna tråd :)
    Jag är beräknad till den 7/9 o längtar så himla mycket. Har redan en dotter som fyller 4 år den 17/9.

Nu senaste veckan har magen börjat sjunka o slemproppen har gått, sammandragningar om vart annat men dom gör inte jätte ont utan spänner mer.
    Tycker de är jätte svårt o hitta sköna sovställningar. Får jätte mycket halsbränna o svårt o andas när jag lägger mig ner.

Hur mår bi andra?

Mvh Sara

• lizanilander

Ska bara skriva av mig lite :P Har börjat få ännu kraftigare sammandragningar, 9 av 10 gör ont och jag måste stå framåtlutad och andas mig genom dom. De varar c:a 1-2 min varje gång, ibland har jag så ofta 5 min mellan, oftast 10. Även mest på kvällarna. Har ju fått sova på nätterna hittills så det är ju skönt, men jag funderar på om man skulle ringa och prata med BM imorrn ändå och höra om hon kan känna om nåt hänt det senaste, eller är det ens någon idé? Alltså startar det så startar det, men eftersom vi hade så jobbig första förlossning och fått gå på samtal (ska på ett till i slutet av aug.) så känns det ändå inte som jag är riktigt redo än, och det vill jag ju vara. Alltså IFALL det börjat hända nåt så man ev kan ställa in sig på att det faktiskt kan komma lite tidigare......vilket som så jag tror ni fattar hur jag menar;)

• Inorr02
    smurfan8402 skrev 2015-08-02 19:32:03 följande:

Hej jag blir ny i denna tråd :)
    Jag är beräknad till den 7/9 o längtar så himla mycket. Har redan en dotter som fyller 4 år den 17/9.

Nu senaste veckan har magen börjat sjunka o slemproppen har gått, sammandragningar om vart annat men dom gör inte jätte ont utan spänner mer.
    Tycker de är jätte svårt o hitta sköna sovställningar. Får jätte mycket halsbränna o svårt o andas när jag lägger mig ner.

Hur mår bi andra?

Mvh Sara

välkommen

Jag har bf den 7/9 med. har en dotter som blir 5 år den 12/9
    Jag har jobbigt med andningen mycket sammandragningar och jobbig foglossning. 
  • fyrklöver81

Känns som vi är många med sammandragningar. Själv har jag mens/ molvärk idag som är mer eller mindre konstant men inte mycket sammandragningar.

Svar på tråden BF september 2015!