• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Grattis till sonen blixt!!

Många killar i tråden:)

Hur går det för er som fått bebis? Här går det över all förväntan, delammar nu och hon ökar i vikt så nu är det gokinder och veck på låren:)? . Visst kan hon vara gnällig men det är inget om jag jämför med hennes syster så vi är glada.

• Sopp

Grattis till nya bebisar!

Det går frammåt! Tvingade nyss på lillen bröst nr 2 för de håller på att explodera! Jag vet inte vad som hände men har plötsligt mjölk till ett bebis-kompani! Tycker det är svårt att räcka till för storebror bara, jag vill ju vara med honom mer än vad som går nu, samtidigt som jag vet att minsta behöver mig nu. Har ni några bra tips på att få äldsta att känna sig inkluderad?

• lördagsgodis

Det skiljer 2 år på mina älsta och lillasyster ammade och ammade så jag satt i soffan och sonen sprang skytteltrafik med böcker som jag läste (boken om någon var mycket poppulär), sen var det ju en del tv man har ju en hand ledig för det mesta när man ammar så man kan låta dom luta sig och kramas med den sidan:) men det är ju jobbigt i början och man får lov att släppa på en del regler (som hur mycket tvtittande som är ok tex;)) sonen sov även på dagen vid två tillfällen lillasysters första år så då kunde jag ofta få slumra lite jag med

• lördagsgodis

Det skiljer 2 år på mina älsta och lillasyster ammade och ammade så jag satt i soffan och sonen sprang skytteltrafik med böcker som jag läste (boken om någon var mycket poppulär), sen var det ju en del tv man har ju en hand ledig för det mesta när man ammar så man kan låta dom luta sig och kramas med den sidan:) men det är ju jobbigt i början och man får lov att släppa på en del regler (som hur mycket tvtittande som är ok tex;)) sonen sov även på dagen vid två tillfällen lillasysters första år så då kunde jag ofta få slumra lite jag med

• lizanilander

Grattis Blixt3!

Jag måste bara påpeka att enligt statistik så går vattnet endast för 1 av 10. Är det inte då märkligt många som vattnet gått på här? Snarare 9 av 10 :O 

Här hemma går det riktigt bra med storebror, 2 år mellan. Han kollar knappt alls på tv, kör mest med sina bilar och grejar :) Skönt att vi nu bor i hus känner jag så han kan vara ute en del, det är mycket populärt!! Han är väldigt stolt och har varit väldigt snäll mot lillebror än så länge :) 

Jag skulle helamma var tanken, men pga diverse saker så gick vi över på ersättning ganska omgående. Tyvärr går inte liten upp i vikt som han bör men vi skulle ha lite is i magen och avvakta till nästa vecka. Den 22:e är det inbokat läkarbesök så vi får se vad de säger då. Han äter bra (tycker både jag och de på BVC) och spyr inte alls mycket så vi vet liksom inte vart maten tar vägen. Vi hade mycket viktproblem med storebror också som höll på i 1½ år, så nu när Mio inte går upp så kommer all den där ångesten tillbaka kring vikten, för det var rent ut sagt ett jävla mas med det, samtidigt som han egentligen mådde hur bra som helst och var superpigg! Till slut släppte de det på BVC och även läkarna sa att han är bara sån helt enkelt, det är inget fel på han. 

Nu är ju dock Mio väldigt liten, vägde bara 2775 vid födsel (46 lång), och eftersom han inte gått upp riktigt så ligger han på nedersta kurvan nu, liten för tiden, så jag förstår ju att han måste upp mer! Men det vänder nog snart :)

• 26number1

Jag tycker verkligen att du ska försöka släppa ångesten! Om din första mådde bra så är ju det huvudsaken, vikten kommer så småningom det är jag övertygad om! Självklart bra att de kollar så att det inte är några bakomliggande sjukdomar men det är garanterat som med din första, han bara är sån helt enkelt :) Äter han bra och är nöjd får ju det vara huvudsaken känner jag :)

• smurfan8402

Här hemma går allt som på en räls just nu. Fast lillen har fått torsk i munnen o tror även att jag fått lite svamp på brösten. Har hemska minnen av jobbig svamp med dottern så hoppas att detta ger sig fort.
    Lillkillen sover bra om natten o är vaken några stunder om dagen. Har haft lite gulsot men nu har den vänt o han behövde inte sola. Går upp fint i vikt.

Storasyster vill bara mysa o gosa med lillebror hela tiden så ibland får man säga ifrån att nu vill han sova lite ifred.

Hur går de för er andra?

• Sopp

Sover på natten? Vilken dröm! :) den här killen sover gärna på dagen men på natten vill han amma amma amma och komma upp i famnen o titta runt. Om jag inte har honom bredvid mig i sängen får jag inte en blund

• smurfan8402
    Sopp skrev 2015-09-13 15:41:50 följande:

Sover på natten? Vilken dröm! :) den här killen sover gärna på dagen men på natten vill han amma amma amma och komma upp i famnen o titta runt. Om jag inte har honom bredvid mig i sängen får jag inte en blund

Ja han äter kanske 2 eller 3 gånger somnar sen om lika fort o sover ungefär 3 timmar i sträck o sen ammar en kvart o somnar om igen så de känns inte så jobbigt :)
    Men de kan ändras fort.

Min lillakille äter massor under kvällen börjar runt 18 sen ligger han nästan konstant vid bröstet till 22-23 tiden för sen somna.

Ni som har äldre barn har dom blivit mer trotsiga o mer uppmärksamhetskrävande när syskon kom?
  • sagofröken

BF+14 och sista chansen för bebisen att komma självmant! Vaknade vid 3 av värk/förvärk och sedan har de varit 1 minut långa med ca 10 minuters mellanrum... Åh tror ni att det finns en chans att det är på gång? Inget blod, inget vatten, men äntligen NÅGOT.

Svar på tråden BF september 2015!