• Svar på tråden BF september 2015!
  • fyrklöver81
    Sopp skrev 2015-09-07 19:31:20 följande:

Nu händer det grejer! För en timme sedan forsade bokstavligt talat vattnet ut när jag skulle läsa för sonen. Inga värkar ännu, men vi har tagit hit farmor och farfar ändå så att de kan lägga sonen. Vid 21 åker vi in på kontroll på förlossningen

Antar att du ligger och gosar bebis nu :)
  • sagofröken

Håller alla tummar för att Sopp gosar bebis :) Här har vi haft 41+0 ultraljudskoll idag och bokat tid för igångsättning om en vecka. Allt såg bra ut. Kände så starkt plötsligt att jag INTE vill bli igångsatt. Så fort BM sa ordet cytotec kom panikkänslan, jag tror ju ändå bebis kommer att komma när den är redo. Dottern kom på bf+13 så det är nog normalt för mig att gå över runt två veckor. Men antagligen vågar jag inte vägra när det väl blir dags. Hoppas så att det ska få sätta igång av sig självt!

• lördagsgodis

Hoppas för din skull att det sätter igång snart sagofröken, om barnet har bra med vatten och inte väntas bli stort så är det ju ingen fara att gå över så länge de har koll.

• sagofröken
    lördagsgodis skrev 2015-09-08 11:06:32 följande:

Hoppas för din skull att det sätter igång snart sagofröken, om barnet har bra med vatten och inte väntas bli stort så är det ju ingen fara att gå över så länge de har koll.

:) Jag fattar ju att det får gå som det går, bara ungen kommer ut så blir det bra, jag har bara varit så inställd på att det kommer att komma igång innan 42+0 så att få en tid på en lapp kändes panikigt... Men den har ju en hel vecka på sig! (Heja bebis!)
  • Sopp

Ärtan, eller Beef som vi nu kallar honom, kom 02:49 inatt 53 cm lång och 4160 gram tjock. Återkommer med förlossningsberättelse, men från första värk till ute gick på fyra timmar. Lite skillnad från förlossningen med storebror på 30 timmar

• MrsHeinerborg

Imorse (39+4) 05.38 föddes vår lille kille 52 lång o 4070g
    Vaknade av vattenavgång 2.19, värkarna startade vid 3, ringde fl och barnvakt, väckte mannen, 4.10 är vi inskrivna, öppen 5-6cm, 90 min senare föddes han!

Svar på tråden BF september 2015!