• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sopp

Ja jag kanske tar upp det på återbesöket imorgon! Här hemma kämpar vi på med amningen. Har fått sticka till lite ersättning ibland när jag inte orkar längre, precis som äldsta kan han ligga och suga timme efter timme utan att bli nöjd och till slut måste man få sova! Tydligen är det jobbigare med större barn också, som vill ha mer mat. Längtar till de första veckorna är förbi, jag är verkligen inget fan av den här första intensiva bebisperioden

Gud vad jag gnäller :) missförstå mig rätt, barn är det bästa som finns och värt allt, men jag förstår faktiskt inte den här "bebisbubbla"grejen

• lizanilander

Stort grattis till alla som fått och heja heja till alla som ännu väntar!!!!!

Min första förlossning tog 3 dygn varav drygt 17 timmar på förlossningen med över 2 timmars krystvärkar. Sonen kom då 41+5. Denna var helt annorlunda!
    Vattnet gick med råge den 18:05 27:e aug. (38+4) Inget mer hände. vid 21 var vi inne på kontroll. Började få glesa värkar vid 22 som fortsatte vara glesa fram till typ 01. Jag fick sovdos och vi åkte hem och sov några timmar. Nästa dag in för koll kl 13. Hade c:a 1-2 värkar per timme. Vi ville hem och vänta på värkstart, vilket var ok då allt såg ok ut. Dock skulle vi bestämma oss för om vi ville bli igångsatta dagen efter eller avvakta ytterligare. Jag har haft ångest inför igångsättning men vi pratade genom det och kände att det kommer ändå bli det tillslut ändå om vi skulle vänta lite till. Halv 10 den 29:e hade vi ny tid för koll och igångsättning, men eftersom det var smått kaos på förlossningen med bara en läkare som hade massa akuta snitt så kom inte vår BM in till oss förrän kl 17. Var tvungen att vänta på läkaren då BM helst inte ska undersöka när vattnet gått. Iaf, läkaren kom 17:30, jag var öppen 3 cm och tappen nästan helt utplånad, så det blev dropp som igångsättning. Fick lavemang innan som jag tror även gjorde sitt då det började komma igång med värkar 10 min innan droppet sattes. 18:45 fick jag dropp, därefter värkar med c:a 1 minut mellan. Runt 20:15 ville jag ha bedövning, blev undersökt och var öppen 6 cm, BM skulle gå och ringa narkosen direkt. Jag fick 2 värkar efter hon varit där, 3:e var krystvärk! Min man larmade och BM kom direkt, då fick jag en till krystvärk sen upp i sängen och blev undersökt, var då öppen helt?! ganska sjukt, sen kom Mio 20:37 :D
    Mina förlossningar har varit som natt och dag och jag är så glad att denna blev positiv trots att det gick så fort. 

• 26number1

BB-väskan packad, är det något jag glömt/kan plocka ur?

6 bodies, 2 tights, 2 strumpor, mössa, filt och första mjukisdjuret till Fisen.

Mjukiskläder, rejäla trosor, 2 amningsbhar+linnen, innetofflor och hygienartiklar till mig (amningsinlägg, snoddar, tandborste osv).

Mjukiskläder, badbyxor och hygienartiklar till sambon.

Så otroligt svårt att veta :P Vi kommer bo kvar på patienthotell i i alla fall 2 nätter, därav mycket bebiskläder..

• myraaan

Läppsyl och kanske någon bok/tidning om det drar ut på tiden :)

Matlåda till sambon? Vi får ju mat på sjukhuset men ofta får inte sambon det.

26number1 skrev 2015-09-11 23:14:26 följande:

BB-väskan packad, är det något jag glömt/kan plocka ur?

6 bodies, 2 tights, 2 strumpor, mössa, filt och första mjukisdjuret till Fisen.

Mjukiskläder, rejäla trosor, 2 amningsbhar+linnen, innetofflor och hygienartiklar till mig (amningsinlägg, snoddar, tandborste osv).

Mjukiskläder, badbyxor och hygienartiklar till sambon.

Så otroligt svårt att veta :P Vi kommer bo kvar på patienthotell i i alla fall 2 nätter, därav mycket bebiskläder..

• Blixt3

Igår 01.19 kom vår pojk till världen. Det gick fort, vattnet gick strax efter 17 värkarna kom igång snabbt. 8 h senare var han här <3 drygt 3500g g tung o 51 cn lång.

• fyrklöver81
    Blixt3 skrev 2015-09-12 16:23:32 följande:

Igår 01.19 kom vår pojk till världen. Det gick fort, vattnet gick strax efter 17 värkarna kom igång snabbt. 8 h senare var han här <3 drygt 3500g g tung o 51 cn lång.

Som en blixt! Grattis :)
    Här är det bf +1 och längtar.
  • IMHO
    Blixt3 skrev 2015-09-12 16:23:32 följande:

Vad härligt! Grattis till er!
  • Annelufs

Det är lite speciellt och smått desperat när det man hoppas på mest en lördagkväll är ett rejält värkarbete. ???? 39+4 idag.

• Matildawaltin

Idag tänker jag såhär! Denna lördag är den sista lördagen i mitt liv utan bebis. Nästa lördag är han född eller så föds han.

Blir nästan lite ödmjuk och vill fira!

• Annelufs

Åh, det är ännu bara ett önsketänkande för mig, men jag tänker att sannolikheten är ganska stor att jag sitter med ett ljuvligt litet knyte i famnen om en vecka. Som vi längtar!

Svar på tråden BF september 2015!