• Svar på tråden BF september 2015!
  • Cessely
    tjoppan skrev 2015-01-09 14:21:17 följande:

Tog ett sista test för att kontrollera att veckorna ökat. Så nu tänker ja slappna av fram till tidiga UL, trots småblödningar emellanåt :)

Jag har inga blödningar men haft ett missfall förra graviditeten och ja man går ju jämt och oroar sig...Känns som man lever i en bubbla av oro just nu blandat med glädje! Varje dag är man ju tacksam över att man klarar! Vad har du för gravsymtom?
  • Madicken01
    BabyJia skrev 2015-01-09 14:57:06 följande:

Haft kontakt med doktorn som har tittat på mina blodprov. Det såg oförändrat ut och hon sa att vi kan inte släppa tanken på att graviditeten sitter fel:( Så på måndag ska jag ringa gynmott. igen och be om att få en ny tid till dem och förhoppningvis få komma dit på tisdag el onsdag för att göra en ny koll. Missfall verkar det inte som det är...utan då är det utomkved det är misstankar om.

Det här har verkligen tagit mycket energi. Det är jobbig att gå med en sån oro:-/

Jag tar en paus från tråden, för att göra utrymme för mindre oroande inlägg.

Önskar alla lycka till i era graviditeter!

Lycka till, till dig! Hoppas du återvänder snart med positiva besked. Förstår om du vill ta en paus från tråden men gör det inte för vår skull. Vi är alla hör för att peppa och stötta!

Ta hand om dig!
  • isabelless

Jag går in i vecka 8 imorgon och vi ska till barnmorskan för första besöket till veckan!

Jag är så fruktansvärt trött och orkeslös, idag har jag orkat byta till vårgardiner i tre fönster och kört igång en maskin tvätt.. Men mycket mer än så har jag inte energi till! Hela veckan har jag bara legat i soffan..

Mår illa hela tiden och kan inte äta tillagad/varm mat. Kör med juicer av olika slag, yoghurt, äpplen, gurka och mackor!! Tufft men det är naturligtvis värt det. Hur mår ni?

• BabyJia
    Madicken01 skrev 2015-01-09 16:12:20 följande:
    Lycka till, till dig! Hoppas du återvänder snart med positiva besked. Förstår om du vill ta en paus från tråden men gör det inte för vår skull. Vi är alla hör för att peppa och stötta!

Ta hand om dig!
    Jag är glad att jag inte hade känt till graviditeten längre än ett dygn innan jag fick ont och blödningen. Hade nog varit tuffare om jag hade vetat det tidigare. Så jag får vara tacksam för det iallafall.
  • MissJP
    isabelless skrev 2015-01-09 16:27:43 följande:

Jag går in i vecka 8 imorgon och vi ska till barnmorskan för första besöket till veckan!

Jag är så fruktansvärt trött och orkeslös, idag har jag orkat byta till vårgardiner i tre fönster och kört igång en maskin tvätt.. Men mycket mer än så har jag inte energi till! Hela veckan har jag bara legat i soffan..

Mår illa hela tiden och kan inte äta tillagad/varm mat. Kör med juicer av olika slag, yoghurt, äpplen, gurka och mackor!! Tufft men det är naturligtvis värt det. Hur mår ni?

Har du testat postafen? Jag tar det ibland bara för att få en dag där jag fungerar och kan äta något annat än frukt och kalla grönsaker :)

Här är illamåendet konstant dygnet runt.. och jag har en treåring som ska ha mat och skötas rent allmänt som barn ska :) Vill soova! Men nä..

Som tur är så går snart det här över.. förhoppningsvis!
  • isabelless
    MissJP skrev 2015-01-09 16:54:16 följande:
    Har du testat postafen? Jag tar det ibland bara för att få en dag där jag fungerar och kan äta något annat än frukt och kalla grönsaker :)

Här är illamåendet konstant dygnet runt.. och jag har en treåring som ska ha mat och skötas rent allmänt som barn ska :) Vill soova! Men nä..

Som tur är så går snart det här över.. förhoppningsvis!
    Nej, jag har faktiskt inte testat någonting mot illamåendet. Är det receptfritt?

Åh, ja jag kan förstå att det är ytterligare lite tuffare när man så gärna vill vila men inte kan!

Vilken vecka är du i? :)
  • tjoppan
    Cessely skrev 2015-01-09 16:06:31 följande:
    Jag har inga blödningar men haft ett missfall förra graviditeten och ja man går ju jämt och oroar sig...Känns som man lever i en bubbla av oro just nu blandat med glädje! Varje dag är man ju tacksam över att man klarar! Vad har du för gravsymtom?
    Beklagar ditt tidigare missfall :/
    Jag har aldrig haft missfall, och inte heller småblödningar under nån av mina graviditeter förut. Därför blir ja mer orolig denna gång. Men ska försöka slappna av å njuta nu.
    Mina symtom är väl att ja är galet trött, lite små ont i brösten, svullen som en ballong, lite lätt illamående ibland, och framför allt, sugen på att äta nått typ hela tiden.

Vad har du för symtom?
  • tjoppan
    BabyJia skrev 2015-01-09 14:57:06 följande:

Haft kontakt med doktorn som har tittat på mina blodprov. Det såg oförändrat ut och hon sa att vi kan inte släppa tanken på att graviditeten sitter fel:( Så på måndag ska jag ringa gynmott. igen och be om att få en ny tid till dem och förhoppningvis få komma dit på tisdag el onsdag för att göra en ny koll. Missfall verkar det inte som det är...utan då är det utomkved det är misstankar om.

Det här har verkligen tagit mycket energi. Det är jobbig att gå med en sån oro:-/

Jag tar en paus från tråden, för att göra utrymme för mindre oroande inlägg.

Önskar alla lycka till i era graviditeter!

Tråkigt att de inte såg nån ökning :(
    Kan tänka mig att de är galet jobbigt med den oron man får av dessa besked.
    Hoppas verkligen att allt går bra för dig.
    Tänker på dig och håller tummarna att allt går bra.
    Håll oss gärna uppdaterade, och du får mer än gärna hänga kvar här och ventilera allt! Vi är väl alla här för att stötta å prata om de vi går igenom.
    Styrkekram!
  • Cessely
    tjoppan skrev 2015-01-09 20:29:36 följande:

Beklagar ditt tidigare missfall :/

Jag har aldrig haft missfall, och inte heller småblödningar under nån av mina graviditeter förut. Därför blir ja mer orolig denna gång. Men ska försöka slappna av å njuta nu.

Mina symtom är väl att ja är galet trött, lite små ont i brösten, svullen som en ballong, lite lätt illamående ibland, och framför allt, sugen på att äta nått typ hela tiden.

Vad har du för symtom?

Ja man ska väl försöka och njuta så gott det går :)

Jag har med lite små ont i brösten..något större men inte mycket och sen som mensvärk och trött. Kan somna ståendes ibland, hehe! Men inget mer. Kommer väl sen kan jag tänka och då är man nog glad att ha"lite" symtom även om jag oroar mig att det just är lite symtom. Vet ju hur hemskt det där illamåendet är...haha! JUST DET längtar man ju inte till ;)
  • collansM

Jag hoppar ur då jag började blöda idag, har väldigt ont i magen så är rätt säker på mf. Lycka till alla andra

Svar på tråden BF september 2015!