• Anonym (Johannes)

Min fru vill, men inget händer

Hej, ännu en tråd om partner som inte vill lika ofta...

Vi har två barn på strax under 10, och vi har enligt mig alldeles för sällan sex. Flera gånger har jag tagit upp det med min fru, och efteråt känns det alltid bättre då vi håller med varandra om allt... sex är viktigt, sex är kul, vi vill ha sex ofta. 

Men så händer inget... varje gång vi har sex, ca en gång i månaden, så är det jag som tar initiativet. Och allt måste liksom stämma för att det ska bli sex. Vi ska lägga oss samtidigt, hon ska inte upp tidigt, hon ska inte vara för trött, hon ska ligga så jag kan börja klappa på henne osv osv... om hon lägger sig på min arm t ex, så klappar hon mig, smeker över mage och bröst, och sen... somnar hon. 

Och sexet ser alltid likadant ut... vi smeks, onanerar åt varandra, och sen samlag. Aldrig oralsex, aldrig nåt annat. 

Jag hatar att ha sex efter tjat, vill inte böna och be om sex, jag vill att hon ska VILJA ha sex med mig. Jag vet att jag skulle kunna ha sex oftare om jag sa att jag är kåt/sugen etc, men jag vill ju bli förförd... jag vill att hon ska vilja...

Vet inte om jag ännu en gång ska ta upp detta med henne.... och i så fall hur. Eller om jag ska skita i det och bara försöka acceptera läget.

• Svar på tråden Min fru vill, men inget händer
  • Tyavanin
    Anonym (Frun) skrev 2014-12-29 15:08:37 följande:

Sen tror jag också att positiva kommentarer är viktigt för att en kvinna ska vilja ligga. Hon behöver känna sig sexig och attraktiv.

Superviktigt!
  • Anonym (erfaren kvinna.)
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-29 13:06:13 följande:
    Du behöver komma ut mer. 

Kvinnor knullar extremt mycket efter de bryter upp. Den krisen du talar om är ofta inte kvinnans utan mannens.

Såhär ser det typiskt ut (ok igen, oftast, men inte alltid förstås). Kvinnan tröttnar långsamt på sin man, både socialt och sexuellt, men hon tragglar på i förhållandet eftersom det innebär andra positiva saker för henne. Men hon tänder inte på honom, eventuellt slutar hon i princip ha sex med honom, eller så har hon sex men tycker det är dötråkigt. Samtidigt attraheras hon av andra män som hon träffar/har träffat tidigare, eftersom hennes sexualitet inte alls stannat, den är bara i dvala eftersom hennes egen man nu fysiskt hindrar henne från att ha det sexet hon vill ha. Efter månader eller år, eller ibland decennier av det här, så har hon fått nog, så då bryter hon upp.

Nu upplever kvinnan en frihetstid, kanske också en mindre kris, men framför att en enorm frihet från oket som var hennes man, så nu vill hon pröva vingarna, och det här leder till en massa sex med olika män väldigt ofta. Det här ör en period i livet som kvinnor oftast har mest sex med mest antal män faktiskt.
    Dina teorier är helt i det blå och stämmer inte, du har fel. 
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-29 12:48:02 följande:
    Jo, så är det. Speciellt är det så att en kvinnas episodiska sexualitet kan beskrivas på samma sätt. 

Det är vettigt att knulla fyra gånger om dagen på alla platser man kan hitta när man ska dra in en ny man i ett förhållande och få honom att knyta an.

Det är mindre vettigt att spendera sådär mycket tid och kraft på sex när man är nyförlöst.

Kvinnor har inte satt sig ned och tänkt ut det där rent kognitivt, men de fungerar så rent instinktivt. Om man pekar ut det för dem dock så blir de gnälliga, kinkiga och tycker världen är grå, dom små liven.
    Du är så jäkla driven av ditt kvinnohat, ditt sista stycke osar om det.
    Du hittar på saker för att svartmåla som du sedan försöker få människor att tro på. 
    Du gör inget vidare bra jobb med det.
    Kort sagt du har ingen aning om vad du snackar om.
    Jag förstår att du inte är ute efter att få medhåll, du är ute efter att vräka ur dig din bitterhet och ilska mot kvinnor. 
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-29 12:12:16 följande:

För att genom att undvika en signatur så kan man fokusera på diskussionens innehåll istället för personen bakom och då slipper man en diskussion om personen istället för om ämnet. Eller hur? Och, i ditt fall nej.

En lösning i en sexbrist situation kan vara ha sex ändå ja. Medvetslös vet jag inte var du får ifrån. Det säger en del om dig att du kommer fram till det.

Att diksutera sexuella problem är ju bra, när det fungerar. Dock gör det väldigt sällan det.

Att blanda ihop det med sitt eget liv som du gör visar hur egocentrerad du är. För just det, att diskutera sex när det fungerar är ju hur kul som helst, men det är ju en helt annan sak som inte har med det här att göra. Att diskutera när inte fungerar innebär att prata om svåra saker som människor bär nära sig. Att tycka det har med dig visar hur svårt du har att förstå saker som du inte själv just nu upplever.

I inlägg 52 och 63 skriver du om att knulla medvetslösa kvinnor. Jag kan strax citera dem om du så önskar.

Jag anser att det är viktigt att prata om sex hela tiden. Både när det är bra och dåligt och det är en generell åsikt. Jag refererar ej till mig själv i det inlägg jag skrev till dig.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-29 12:58:44 följande:
    Ja, mycket av det där är sant.

Notera dock att det inte har med p-piller eller faktiska omständigheter att göra. Kvinnan reagerar instinktivt på förhållandena, hon kan inte modifiera för att hon äter p-piller eller några av de andra sakerna som leder till att hon vill ha/vill inte ha sex.

Män fungerar likadant, men vi har mer orubbliga sexuella triggers.

En man får svårt att gå igång när han tittar på en 70 årig kvinna med en massa rynkor och slapp hud där allt hänger. Och han kommer ha extremt svårt att trigga sig själv sexuellt.

Om kvinnan är 23 och superhet är det inte svårt alls.

Du ser, vi är inte annorlunda i den biten, men grejen är att du som man (i en specifik kvinnas ögon) kan gå från motsvarigheten mellan en kvinna som är 23 årig modell till 70 åring med hängbröst och lila hår, på mindre än 15 minuter, eftersom kvinnans sexualitet är episodisk och har triggers baserade på social kontext.

Alldeles speciellt kan du göra den resan inom ett förhållande under loppet av fem år, även om mannen själv rent objektivt inte ändrats, så har kvinnans syn på honom ändrats, och nu vill hon inte ha sex med honom mer. Precis som du inte är speciellt lockad av en 70 årig tant. Processen är inte irreversibel för män, men den är nästan det, om man ska ändra något är risken att man sliter itu förhållandet, för det kommer att krävas en helt annan maktförskjutning i förhållandet.
    pssst, kvinnor är inte homogena,vi tänder och reagerar inte alla på exakt likadant sätt.
    även om du hade föredragit det.
    Du förstår dig inte på kvinnor så därför försöker du förenkla till en nivå där du kan få ett grepp om vad en kvinna är.
    Tyvärr så enkelt är det inte, vill du lära känna kvinnor, vilket jag betvivlar att du vill, då får du också lov att lära känna en kvinna.
    Börja där om du vill försöka förstå.
    Celines Essence skrev 2014-12-29 15:34:43 följande:
    I inlägg 52 och 63 skriver du om att knulla medvetslösa kvinnor. Jag kan strax citera dem om du så önskar.

Jag anser att det är viktigt att prata om sex hela tiden. Både när det är bra och dåligt och det är en generell åsikt. Jag refererar ej till mig själv i det inlägg jag skrev till dig.
    Jag håller med dig, att kommunicera är grunden till ett bra sexliv. 
    Det tror jag dom flesta som har ett lite mer avancerat sexliv än in och ut under täcket på lördagkvällen håller med oss om.

Men det verkar inte vara så intressant med ett bra och givande sexliv, där båda parter njuter för vår vän här, han verkar mest intresserad av att tömma och glömma.
    Och det är klart i det läget duger vilken kvinna eller för den delen hål som helst.
    En hink med ljummen havregrynsgröt gör tricket, eller en medvetslös kvinna, hon behöver inte göra mer än ställa upp som något att onanera i iallafall.
    Så varför ska hon vara vid medvetande, det går så bra att köra in den ändå, så verkar vår vän resonera.
    Ganska osmakligt och jag hoppas ingen kvinna tar i en sån man med tång ens. 
  • Anonym (Bitt)
    Anonym (erfaren kvinna.) skrev 2014-12-29 15:27:29 följande:
    Dina teorier är helt i det blå och stämmer inte, du har fel. 
    Det har han i varje tråd han spammar sönder med sina slaskiga teorier, den självutnämnda relations- och sexexperten "kk kk". Han kommer aldrig att ta till sig det dock, då rasar hela den värld han byggt sitt liv kring. 
  • Celines Essence
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-29 12:25:03 följande:

Eftersom du öppnar upp och pratar om dig så vlir det ju rimligt att fråga om dig också.

Hur länge har du och Anton varit tillsammans?

Hur många gemensamma barn har ni?

Hur gamla är ni?

Det hade ju varit mer relevant att jämföra med ditt tidigare förhållande och under småbarnsåren om du nu ska tillföra något till de problem som diskuetrades i TS.

Jag skrev ett inlägg på hur kvinnor beter ungefär sexuellt (det som Andrew refererade till), jag konstaterar att du är en kvinna uppfyller den typiska kvinnan jag beskrev där, så din historia motsäger inte vad jag sa om kvinnor, tvärtom. 

Det är roligt hur kvinnor skyndar till och säger att jag har fel, men sen med sina levnadsval understryker hur rätt jag har.

Dessutom innehåller stycket du gillar helt extra detta.

"Kvinnor lämnar inte förhållanden och utsätter sig heller inte för det patetiska och förnedrande som att knulla andra medelåldersmän på löpande band"

Verkligen? Det är vad du tycker? Kvinnor som kommer ur förhållanden ogillar sex? Och de upplever sex "patetiskt och förnedrande"? Det här är nåt du verkliegn anser är extra skrivet?

Vi har nog olika smak. Och du vet nog inte vad du tycker. 

Att knulla män på löpande band känns väldigt främmande för mig.

Jag refererar gärna till min långa relation. Vi hade sex 2-3 går veckan i ungefär 20år och vi har flera barn. Jag behöver ha sex /orgasm minst så ofta. Får jag inte det går det för mig i sömnen och jag känner mig oerhört frustrerad. Min man ville ha sex ungefär lika ofta, så frekvensen var lagom. Däremot blev jag stressad över att det skulle gå så snabbt. Han hade inget intresse för att försöka hjälpa mig att få orgasm, så om jag inte hann med att smeka mig till orgasm under samlaget blev jag utan.(fast oftast lyckades jag hinna) Han ville inte prata om sex.Han hyschade åt mig. Jag njöt dock av hans kuk och föredrog att ha sex med honom framför onani. Allt efter åren gick kände jag mig förminskad i hans närvaro. Han skapade en osäkerhet hos mig och bestämde om det mesta så jag bestämde mig för att skiljas. Efter det har jag haft sex med en man förutom Anton, och de bästa med Anton är den kravlösa kärleken och att jag verkligen kan prata med honom... Öppna mig för honom. Han har tålamod med mig.

Vi har inte varit tillsammans länge. Har inga barn tillsammans och är i 40-50årsåldern.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • VanDerToffel
    Anonym (Frun) skrev 2014-12-29 15:07:36 följande:
    Min man och jag har testat det här, och för oss fungerade det. De dagar han tar ansvar över hemmet, och jag kan komma hem till dukat bord, ren tvätt och nydammsuget golv så har jag liksom inget annat för mig, allt hemarbete är gjort och vi kan ägna timmar i sängen.

Det tog ett tag för min man att förstå, men nu är han helt på det klara med att jag varken hinner eller orkar ligga om jag måste göra allt hemma, hur mycket jag än vill ligga.
    Undantaget som bekräftar regeln! Skämt åsido, har det fungerat länge för er redan? Någon borde kanske säga åt honom att det räcker med *hälften* av hemmasysslorna Dock skulle jag inte ännu med ert exempel dra några längre gående, allmänna slutsatser...
  • VanDerToffel
    Anonym (Frun) skrev 2014-12-29 15:08:37 följande:

Sen tror jag också att positiva kommentarer är viktigt för att en kvinna ska vilja ligga. Hon behöver känna sig sexig och attraktiv.

Det här är ju lite av ett problem eftersom det inte räcker med att den egna mannen uppskattar och  vill ha kvinnans kropp, det är dom (ofta av kvinnor ställda) ouppnåeliga kraven som måste matchas :-/
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer