• Anonym (Johannes)

Min fru vill, men inget händer

Hej, ännu en tråd om partner som inte vill lika ofta...

Vi har två barn på strax under 10, och vi har enligt mig alldeles för sällan sex. Flera gånger har jag tagit upp det med min fru, och efteråt känns det alltid bättre då vi håller med varandra om allt... sex är viktigt, sex är kul, vi vill ha sex ofta. 

Men så händer inget... varje gång vi har sex, ca en gång i månaden, så är det jag som tar initiativet. Och allt måste liksom stämma för att det ska bli sex. Vi ska lägga oss samtidigt, hon ska inte upp tidigt, hon ska inte vara för trött, hon ska ligga så jag kan börja klappa på henne osv osv... om hon lägger sig på min arm t ex, så klappar hon mig, smeker över mage och bröst, och sen... somnar hon. 

Och sexet ser alltid likadant ut... vi smeks, onanerar åt varandra, och sen samlag. Aldrig oralsex, aldrig nåt annat. 

Jag hatar att ha sex efter tjat, vill inte böna och be om sex, jag vill att hon ska VILJA ha sex med mig. Jag vet att jag skulle kunna ha sex oftare om jag sa att jag är kåt/sugen etc, men jag vill ju bli förförd... jag vill att hon ska vilja...

Vet inte om jag ännu en gång ska ta upp detta med henne.... och i så fall hur. Eller om jag ska skita i det och bara försöka acceptera läget.

• Svar på tråden Min fru vill, men inget händer
  • Anonym (Det händer)
    K grrl skrev 2014-12-26 13:46:03 följande:

Haglar av fördomar här ser jag.
    Jo, visst finns vi kvinnor som kan gå omkring och tänka på knulla en hel dag.
    Jo, visst finns vi kvinnor som vill ha sex ofta och mycket.

Har man inte sex, glömmer man bort det. Lusten tappas bort i något hörn. Sex är ju ansträngande, det är bökigt och kladdigt. Det tar tid. Ok, det är jävligt skönt också, men när man har glömt bort det där med att det bara är kul att upptäcka varandras kroppar och skönt att vara nära och man vill ha sex mest hela tiden, så måste man hålla igång. Precis som med träning. Gör man det inte till någon slags trevlig vana är det motigt och jobbigt att komma igång igång (t ex efter graviditeter och amningstid och bebisår).

Det här är jag övertygad om. Jag vill ha sex. Jag tänker ofta på sex. Jag är kåt. Men det är skittråkigt att vara den som tar initiativet till sex jämt jämt jämt. Även jag vill bli förförd. Ibland tror jag bara att man måste visa sin partner hur om man nu är den som befinner sig på den sidan sexet, så att säga.

Först säger du att fördomarna haglar, och sen beskriver du en typisk kvinna i andra stycket.

Jag är hur kåt som helst, utan att ha sex, är också kåt när jag har sex.
  • K grrl

Nej, jag beskriver inte en "typisk kvinna", jag beskriver en individ oavsett kön vars sexdrift inte är jättehög. Hade du läst noggrannare hade du kanske sett att jag inte beskriver mig själv (=kvinnan i relationen) utan min respektive (=mannen i relationen) som den mindre lustfyllda.

• Rosemary
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-26 14:03:37 följande:
    Nej, det är inte riktigt hela sanningen tror jag inte.

När man dejtar singelmammor så kan de vara hur kåta som helst, oavsett ålder på barnen.
    Jamen, det var ju ungefär det jag menade. Om du dejtar en singelmamma så har ni ju en helt annan relation. En dejt. Något som är spännande. En träff där vad som helst kan hända, där ni har valt varandra av någon anledning, där ni ser varandra som man och kvinna. 

Min poäng var ju att det är lätt att tappa bort allt detta när man får barn ihop och lever som en familj med vissa fixerade roller. 
  • Anonym (Det händer)
    K grrl skrev 2014-12-26 14:42:16 följande:

Nej, jag beskriver inte en "typisk kvinna", jag beskriver en individ oavsett kön vars sexdrift inte är jättehög. Hade du läst noggrannare hade du kanske sett att jag inte beskriver mig själv (=kvinnan i relationen) utan min respektive (=mannen i relationen) som den mindre lustfyllda.

Jag har bara hört kvinnor säga att sex är något man vill av mer av när man har mer av det. Och det har jag hört många kvinnor säga.

Har aldrig hört en man beskriva det så. Din man är i så fall den första om han nu sa det.
  • Anonym (Det händer)
    Rosemary skrev 2014-12-26 15:08:02 följande:
    Jamen, det var ju ungefär det jag menade. Om du dejtar en singelmamma så har ni ju en helt annan relation. En dejt. Något som är spännande. En träff där vad som helst kan hända, där ni har valt varandra av någon anledning, där ni ser varandra som man och kvinna. 

Min poäng var ju att det är lätt att tappa bort allt detta när man får barn ihop och lever som en familj med vissa fixerade roller. 
    Din poäng var att det hade med barnen att göra och arbetsfördelning.

Min poäng är att om man bara knullar en kvinna utan att i ävrigt bry sig om henne eller investera någonting alls, så får man en kåt kvinna som vill knulla.

Om man däremot investerar i en kvinna, med tid, emotioner och finansiellt, så får man vad du just beskrev, en kvinna som vill ha mer av allt utan att vilja ha sex.

Det är skillnaden i våra sätt att se på det.
  • Anonym (Fredrik)

Känner att det ända som diskuteras nu är sex. Jag saknar goset. Att hon kommer till mig och bara vill gosa. Ligga bredvid varandra i soffan och mysa. Känna hennes hand mot mig när vi ska sova. Etc.

Och tro nu inte att jag försökt ge henne detta, brukar vara i 3 sec sen går hon ut i köket.. man vill känna sig bekräftad, älskad för att bara vara jag inte för det jag gör.

• Anonym (Johannes)

Det de flesta beskriver här är sin egna situation, vilket är självklart, men jag tror inte på den typiska rollen att mannen kommer hem sent när frun lagat mat och tagit hand om barnen, och mannen vill knulla och frun vill mysa.

Jag har det mesta ansvaret kring barnen, lagar all mat (för jag vill), vi myser massa, pussas, kramas etc. Men det jag som trådstartare reagerar på, är att jag beskrivit gång på gång hur viktigt det är med sex för mig, hon håller med om allt, vi knullar ett par gånger och sen är allt som vanligt igen...

När hon beskriver något för henne som är viktigt så nog fan gör inte jag den grejen då en eller två gånger, utan då jobbar vi på att få det bättre.

Skulle min fru berätta att hon inte är så intresserad av sex, så skulle jag få köpa det. Men nu när vi pratar så är vi på precis samma nivå, vi vill ha rolig sex, och ofta. Men, så går det en dag eller två....

• Rosemary
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-26 15:24:16 följande:
    Din poäng var att det hade med barnen att göra och arbetsfördelning.

Min poäng är att om man bara knullar en kvinna utan att i ävrigt bry sig om henne eller investera någonting alls, så får man en kåt kvinna som vill knulla.

Om man däremot investerar i en kvinna, med tid, emotioner och finansiellt, så får man vad du just beskrev, en kvinna som vill ha mer av allt utan att vilja ha sex.

Det är skillnaden i våra sätt att se på det.
    Nej, min poäng var inte "att det hade med barnen att göra och arbetsfördelning". Min poäng var rollerna, vem man blir i en familj, hur man ser på varandra, vad som händer i relationen. 

Och din poäng är tydligen att man antingen kan "investera" i en kvinna eller inte, det låter väldigt fyrkantigt och trist i mina öron, så, ja, jag tror att vi ser detta på väldigt olika sätt. Kanske inte så mycket mer att diskutera, helt enkelt. 
  • Anonym (Det händer)
    Anonym (Johannes) skrev 2014-12-26 15:33:03 följande:

Det de flesta beskriver här är sin egna situation, vilket är självklart, men jag tror inte på den typiska rollen att mannen kommer hem sent när frun lagat mat och tagit hand om barnen, och mannen vill knulla och frun vill mysa.

Jag har det mesta ansvaret kring barnen, lagar all mat (för jag vill), vi myser massa, pussas, kramas etc. Men det jag som trådstartare reagerar på, är att jag beskrivit gång på gång hur viktigt det är med sex för mig, hon håller med om allt, vi knullar ett par gånger och sen är allt som vanligt igen...

När hon beskriver något för henne som är viktigt så nog fan gör inte jag den grejen då en eller två gånger, utan då jobbar vi på att få det bättre.

Skulle min fru berätta att hon inte är så intresserad av sex, så skulle jag få köpa det. Men nu när vi pratar så är vi på precis samma nivå, vi vill ha rolig sex, och ofta. Men, så går det en dag eller två....

...eller tre. Och orsaken till det är att hon inte är naturligt kåt själv, utan vill vilja ha sex för att du vill. Det är den enkla sanningen, vilket du säkert vet.

Om du vill att hon ska gå igång på dig mer så får du ändra inställning, de där sakerna du gör är traditionellt kvinnliga och omhändertagande eller vårdande. Det är egentligen motsatsen till vad en heterokvinna tänder på. 

Läs Rosemary's inlägg. Din fru har inte tappat sin sexualitet, hon är bara inte kåt på just dig. Med en annan man som hon inte har någon relation till skulle hon kunna bli tokkåt, men han tänker inte diska upp precis innan.
  • Anonym (Det händer)
    Rosemary skrev 2014-12-26 15:38:25 följande:
    Nej, min poäng var inte "att det hade med barnen att göra och arbetsfördelning". Min poäng var rollerna, vem man blir i en familj, hur man ser på varandra, vad som händer i relationen. 

Och din poäng är tydligen att man antingen kan "investera" i en kvinna eller inte, det låter väldigt fyrkantigt och trist i mina öron, så, ja, jag tror att vi ser detta på väldigt olika sätt. Kanske inte så mycket mer att diskutera, helt enkelt. 
    Vilket är samma sak men beskrivet med andra ord.

Det är klart att du tycker det låter trist, men det är ju trist för att kvinnor är skapta som de är. Det är inget någon kan göra något åt.

Samma singelkvinna som lever ut sexuellt med massor av män och experimenterar hur mycket som helst sexuellt blir efter något år till en nunna med en och samma man ofta, speciellt efter de låst sina liv ordentligt. Men samma kvinna kommer ju att knulla hur mycket som helst när förhållandet tar slut men med andra män. Ungefär så ser kvinnlig sexualitet ut. Det är vad du också beskriver fast du inte formulerar det exakt så.
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer