• Anonym (Johannes)

Min fru vill, men inget händer

Hej, ännu en tråd om partner som inte vill lika ofta...

Vi har två barn på strax under 10, och vi har enligt mig alldeles för sällan sex. Flera gånger har jag tagit upp det med min fru, och efteråt känns det alltid bättre då vi håller med varandra om allt... sex är viktigt, sex är kul, vi vill ha sex ofta. 

Men så händer inget... varje gång vi har sex, ca en gång i månaden, så är det jag som tar initiativet. Och allt måste liksom stämma för att det ska bli sex. Vi ska lägga oss samtidigt, hon ska inte upp tidigt, hon ska inte vara för trött, hon ska ligga så jag kan börja klappa på henne osv osv... om hon lägger sig på min arm t ex, så klappar hon mig, smeker över mage och bröst, och sen... somnar hon. 

Och sexet ser alltid likadant ut... vi smeks, onanerar åt varandra, och sen samlag. Aldrig oralsex, aldrig nåt annat. 

Jag hatar att ha sex efter tjat, vill inte böna och be om sex, jag vill att hon ska VILJA ha sex med mig. Jag vet att jag skulle kunna ha sex oftare om jag sa att jag är kåt/sugen etc, men jag vill ju bli förförd... jag vill att hon ska vilja...

Vet inte om jag ännu en gång ska ta upp detta med henne.... och i så fall hur. Eller om jag ska skita i det och bara försöka acceptera läget.

• Svar på tråden Min fru vill, men inget händer
  • hjihhih
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-28 01:03:23 följande:

Så du börjar hela ditt resonemang med ett antagande du just fick skrivet på näsan var fel, och sen fortsätter du resten av argumentationen baserat på detta.

Det är en nästan beundransvärd frånvaro av logik där, måste ha med äggstockarna att göra igen då.

Jaja, du kan ju få leva vidare i din lilla bubbla av svavelosande kvinnoförakt. Jag tror inte att någon här, och i synnerhet inte trådskaparen eller jag själv, är intresserade av dina åsikter om mina äggstockar. ;)
  • Centurione

Alltså, det måste nästan vara så att hon förlorat attraktionen för dig. För är man attraherad så VILL man ha sex med denne. Är detta något du kan göra något åt själv? Har du slutat träna, slutat att bry dig om din hygien, gått upp i vikt, slutat bry dig om dina kläder o.s.v.? I så fall får du ändra på det och försöka få tillbaka ett attraktivt utseende. I annat fall så kommer nog ingen annan kvinna att vilja ligga med dig heller, nämligen, utom för husfridens skull, som belöning, för att få det du kan ge (t.ex. ekonomiskt, barn om hon känner den biologiska klockan ticka, ett hem till hennes barn från förr...). Så det löser inget att lämna din fru.

Ett annat alternativ skulle vara om din frus hormoner har ändrats efter barnafödande, eller p.g.a. att hon är på väg in i klimakteriet (en kvinna kan komma dit tidigt om man har otur). Detta går i så fall att få hjälp med hos läkare, men hon måste ju VILJA.

Ett tredje alternativ är att hon har råkat ut för något traumatiskt, som t.ex. en våldtäkt eller sexuellt antastande som hon inte har berättat för dig om. Men det verkar inte så troligt eftersom hon i alla fall KAN ha sex, och du skrev inget om att hon är hämmad eller rädd då.

Ett fjärde alternativ är att hon har en älskare...

• Anonym (Snögubbe)
    Anonym (Malin) skrev 2014-12-26 10:44:02 följande:

Jag är just en sån här kvinna/fru med lågt intresse för sex.
    Problemet för mig är just precis det ni män beskriver ovan - att ni tassar på tå för att få sex. Det är vansinnigt omanligt och avtändande. Min man är precis likadan. Den svenske mannen har blivit alldeles för snäll. Jag skulle önska att han nån gång bara tog tag i mig och liksom förmedlande känslan av att du är min kvinna, jag vill ha dig och nu tänker jag ta vad jag vill ha - utan att fråga och tassa på tå. Jag vill INTE ha den här mannen som dammsuger och diskar hela dagen i förhoppningen om att få komma till på kvällen. Lite j-a manlig beslutsamhet och handlingskraft är vad som saknas. Var tog den vägen? 

Kan till viss del faktiskt hålla med här samtidigt som min undran är: hur får du henne att må resten av tiden?
    Och hur mår hon själv?

Delar ni ansvaret för hem och barn? Har hon egentid? Får du henne att känna sig speciell en vanlig tisdag?
    Hur har hon det på sitt jobb? Hur är hennes liv för övrigt?

Kan bara tala av egen erfarenhet och efter att under många års tid inte blivit bekräftad och uppskattad så är jag nu deprimerad (har läkarutlåtande på det) och jag har senaste året haft noll sexlust i princip. Definitivt noll sexlust till min man eftersom han får mig att må så här dåligt.
    Tyvärr är min självkänsla körd i botten så min syn och tro på mig själv som person existerar knappt. Så jag känner mig inte ett dugg sexig eller snygg utan jag känner mig enbart fet, ful, värdelös, hemsk osv. och det ger ju ingen sexlust direkt. För vem skulle vilja ha sex med mig som är värdelös och ful?
  • Anonym (green cargo)

]Anonym (Det händer) skrev 2014-12-27 22:53:39 följande:Obegripligt inlägg.

Ja, exakt så brukar män säga. Jag har aldrig hört en man beskriva sex som en detalj.[/quote]

Men det var otroligt vad du märker ord. Det viktiga jag vill få fram är att i mitt och många andra förhållanden så är det mannen som vill mindre och kvinnan som vill mer. Då är det ganska jobbigt att läsa eviga genusklicheer om män som alltid vill och kvinnor som vill ha dammsuget först. Det är inte kul för män med mindre lust heller att inte kunna skaka fram lusten.

Eftersom jag och andra ändå stannar för att vi älskar våra partners och många bra saker som fungerar så är se uppenbarligen inte det enda som spelar roll. Om man använder ordet detalj eller del eller faktor eller parameter eller aspekt eller något annat är inte huvudpoängen. Grejen är att man inte reser sej och går med en gång för att det finns andra detaljer/ delar /valfritt jävla ord som är väldigt bra i förhållandet och man hoppas på ändring. Oavsett kön!

Varför har du ett behov av att fastställa att jag och min man inte alls har det som vi båda tror utan egentligen tvärtom ?

Jag struntar i vad du tror om mej personligen men de här generaliseringarna i kön förstör för både kvinnor och män.

• Rosemary
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-27 23:08:34 följande:
    De argument du angav är inte relevanta i de andra kulturerna jag nämnde, i en totalt irrelevanta, i de två andra i mindre relevanta.

Alltså är logisk att anta att andra orsaker ligger bakom problemen.

Om nån (antagligen kvinna då) hävdar att gravitationen verkar mot jordens mitt på vintern i Sverige för att det är mörkt, så kan det vara rimligt att peka ut att den verkar på samma sätt på sommaren. Logik är svårt när man har äggstockar verkar det som.
    Ja, eller så är logik någonting som du definierar, och omdefinierar, efter eget godtycke.

Jag har aldrig sagt att detta med rollerna är den enda orsaken till att sexlivet hakar upp sig i ett förhållande. Som jag nämnde inledningsvis så har jag haft egna personliga skäl till att grubbla på ämnet och jag är den första att erkänna att det är komplext, att det finnas massor av samverkande faktorer: personliga, psykologiska, sociala och samhälleliga. Men jag tyckte det här med rollerna var intressant att ta upp, jag såg det som en viktig faktor av många, som något man eventuellt kunde fundera vidare på.

Sedan får jag erkänna att jag nog lät mig provoceras av din dryga attityd. Är det något jag har svårt för så är det när folk talar om för mig vad jag egentligen tycker. Vad blir det för mening med att diskutera då? 

"Jag vill äta pannkakor till middag." "Nej, det vill du egentligen inte, du vill äta köttbullar som jag har köpt."

"Jag tycker att regeringen ska satsa mer på kultur." "Nej, det tycker du inte, du föredrar innerst inne att pengarna ska läggas på idrott."

"Jag tror på demokrati och människors lika värde." "Nej, det gör du inte, du tycker egentligen att diktaturer är att föredra och nu tar jag makten här."

Det blir ju helt hopplöst. Dessutom förstår jag inte varför det är så kul att provocera folk i debatter. Vart vill man komma med det? Vart vill du komma egentligen? Vad får du ut av det? Jag förstår mig inte på proffsprovokatörer heller, sådana där som Alexander Bard och Linda Skugge och han Birro, men de får ju åtminstone betalt. 
  • Andrew

Ts, tycker inte du ska ta upp frågan/problemet mer. Du ska inte behöva känna att det är bara du som kämpar med ert sexuella förhållande.

Det du ska istället göra är att sluta tänka och analysera för mycket. För stora krav förstör. Du behöver bli mer manlig och göra saker för dig enbart. Men varannan gång tillsammans med din familj eller bara din fru. Men du behöver göra dig loss mer från "henne" Du behöver få upp din självkänsla. Det bästa sättet är träning och främst styrka. När du gör och fixar hemma så är det viktigt att du gör det på ditt sätt.

Sexet ska du verka som du har fullständigt gett upp. Visst, du masserar henne och ger henne uppmärksamhet som du vet hon mår bra av - men sex, skojar du! Du måste få henne att inse och förstå att även du kan nå en vägs ände när det gäller sex. Hon tror och vet att idag får hon sex bara hon viftar lite med lillfingret och du är redo på 2 sekunder. Du måste få henne jävligt osäker vad hon numera har dig sexuellt. Hon måste inse att hon måste kämpa för att överhuvudtaget väcka din kåthet och det innebär också att sexet måste utvecklas. Du måste säga att det är förbaskat trist och att du skippar det om hon inte vill möta dig på halva vägen i ert sexliv.

Det är dags att komma en bit över noll och det är dags att "ryta" ifrån på rätt sätt. Plocka ner henne från höjderna och visa att du har tröttnat helt enkelt. Låt henne upptäcka att du drar "vidare" och hon får finna sig i det. Felet jag tror många män gör idag är att vi bygger upp broar som hon bränner. Vi liksom hittar förklaringar som rättfärdigar hennes beteende. Vi gör oss till offer och hittar förklaringar som t.ex ostädat kök. För sanningen är att tjejer ligger gärna - även om det ser ut som Jerusalems förstörelse hemma. Men det viktigaste är att du får hennes tillit. Att du har stenkoll på barnens aktiviteter, möten, vad som finns i kylskåpet, när svärmor fyller år osv. Låt aldrig frun ge dig instruktioner, lappar mm om vad som händer eller du ska göra. Får du en sådan lapp så riv den och säg -"lita på mig istället för att ge mig lappar". Sen är det jävligt viktigt att du har stenkoll. Här måste du aktivt bygga upp ett system kring allt som händer i familjen/hushållet.

Men det jag vill säga är att du måste bryta dig loss från hennes övertag, ta tag i din manlighet (styrka), visa att du inte längre "väntar utan ditt liv pågår och hon får finna sig i detta. Sluta tassa på tå och sluta också med att ge henne 100% uppmärksamhet hela tiden men stanna inte av att ge för familjen. Öka där istället. För din skull.

• Alcyone
    Anonym (Malin) skrev 2014-12-26 10:44:02 följande:

Jag är just en sån här kvinna/fru med lågt intresse för sex.
    Problemet för mig är just precis det ni män beskriver ovan - att ni tassar på tå för att få sex. Det är vansinnigt omanligt och avtändande. Min man är precis likadan. Den svenske mannen har blivit alldeles för snäll. Jag skulle önska att han nån gång bara tog tag i mig och liksom förmedlande känslan av att du är min kvinna, jag vill ha dig och nu tänker jag ta vad jag vill ha - utan att fråga och tassa på tå. Jag vill INTE ha den här mannen som dammsuger och diskar hela dagen i förhoppningen om att få komma till på kvällen. Lite j-a manlig beslutsamhet och handlingskraft är vad som saknas. Var tog den vägen? 

Ja, hur sjutton uppfostrar ni kvinnor era gossebarn egentligen?

• Rosemary
    Andrew skrev 2014-12-28 11:59:48 följande:

Ts, tycker inte du ska ta upp frågan/problemet mer. Du ska inte behöva känna att det är bara du som kämpar med ert sexuella förhållande.

Det du ska istället göra är att sluta tänka och analysera för mycket. För stora krav förstör. Du behöver bli mer manlig och göra saker för dig enbart. Men varannan gång tillsammans med din familj eller bara din fru. Men du behöver göra dig loss mer från "henne" Du behöver få upp din självkänsla. Det bästa sättet är träning och främst styrka. När du gör och fixar hemma så är det viktigt att du gör det på ditt sätt.

Sexet ska du verka som du har fullständigt gett upp. Visst, du masserar henne och ger henne uppmärksamhet som du vet hon mår bra av - men sex, skojar du! Du måste få henne att inse och förstå att även du kan nå en vägs ände när det gäller sex. Hon tror och vet att idag får hon sex bara hon viftar lite med lillfingret och du är redo på 2 sekunder. Du måste få henne jävligt osäker vad hon numera har dig sexuellt. Hon måste inse att hon måste kämpa för att överhuvudtaget väcka din kåthet och det innebär också att sexet måste utvecklas. Du måste säga att det är förbaskat trist och att du skippar det om hon inte vill möta dig på halva vägen i ert sexliv.

Det är dags att komma en bit över noll och det är dags att "ryta" ifrån på rätt sätt. Plocka ner henne från höjderna och visa att du har tröttnat helt enkelt. Låt henne upptäcka att du drar "vidare" och hon får finna sig i det. Felet jag tror många män gör idag är att vi bygger upp broar som hon bränner. Vi liksom hittar förklaringar som rättfärdigar hennes beteende. Vi gör oss till offer och hittar förklaringar som t.ex ostädat kök. För sanningen är att tjejer ligger gärna - även om det ser ut som Jerusalems förstörelse hemma. Men det viktigaste är att du får hennes tillit. Att du har stenkoll på barnens aktiviteter, möten, vad som finns i kylskåpet, när svärmor fyller år osv. Låt aldrig frun ge dig instruktioner, lappar mm om vad som händer eller du ska göra. Får du en sådan lapp så riv den och säg -"lita på mig istället för att ge mig lappar". Sen är det jävligt viktigt att du har stenkoll. Här måste du aktivt bygga upp ett system kring allt som händer i familjen/hushållet.

Men det jag vill säga är att du måste bryta dig loss från hennes övertag, ta tag i din manlighet (styrka), visa att du inte längre "väntar utan ditt liv pågår och hon får finna sig i detta. Sluta tassa på tå och sluta också med att ge henne 100% uppmärksamhet hela tiden men stanna inte av att ge för familjen. Öka där istället. För din skull.

Skitbra, tycker jag Konkret och konstruktivt. Här har vi ju en man som aktivt vill förändra rollerna hemma, hitta en annan position att utgå ifrån än den där hopplösa ett-barn-till-som-kräver-saker-av-kvinnan-positionen jag talade om förut.
  • Anonym (Det händer)
    Centurione skrev 2014-12-28 05:28:47 följande:

Alltså, det måste nästan vara så att hon förlorat attraktionen för dig. För är man attraherad så VILL man ha sex med denne. Är detta något du kan göra något åt själv? Har du slutat träna, slutat att bry dig om din hygien, gått upp i vikt, slutat bry dig om dina kläder o.s.v.? I så fall får du ändra på det och försöka få tillbaka ett attraktivt utseende. I annat fall så kommer nog ingen annan kvinna att vilja ligga med dig heller, nämligen, utom för husfridens skull, som belöning, för att få det du kan ge (t.ex. ekonomiskt, barn om hon känner den biologiska klockan ticka, ett hem till hennes barn från förr...). Så det löser inget att lämna din fru.

Ett annat alternativ skulle vara om din frus hormoner har ändrats efter barnafödande, eller p.g.a. att hon är på väg in i klimakteriet (en kvinna kan komma dit tidigt om man har otur). Detta går i så fall att få hjälp med hos läkare, men hon måste ju VILJA.

Ett tredje alternativ är att hon har råkat ut för något traumatiskt, som t.ex. en våldtäkt eller sexuellt antastande som hon inte har berättat för dig om. Men det verkar inte så troligt eftersom hon i alla fall KAN ha sex, och du skrev inget om att hon är hämmad eller rädd då.

Ett fjärde alternativ är att hon har en älskare...

Hon har naturligtvis tappat sin attraktion för honom. Som du säger, om hon var kåt på honom så skulle hon ju knulla med honom.

Om hon blir singel så kommer hon ju att ligga med män om och om igen där hon är kåt och villig.

Däremot behöver inte någon av de sakerna du radar upp vara sant. 

Kvinnor går igång på personlighet och de har en väldigt episodisk sexualitet. Samma man, med samma utseende, kan väcka helt olika lust i kvinnan beroende hur hon ser honom och vad han visat av sig själv för henne.

Under en tidig fas i förhållandet så ökar intimiteten mellan en man och en kvinna och man känner att den andre förstår en och man kan dela med sig av vad som helst. Det känns naturligt och äkta. 

Det är dock ett misstag. Kvinnors lust är omvänt proportionell mot intimitet på vissa sätt, och när mannen är extremt familjär för henne, kommer hon att tappa drivet för att ligga med honom, och när hon ändå gör det för att han inte ska märka något så dör hennes sexlust för honom mer och mer för varje gång de ligger utan att hon riktigt är på. Efter en tid så kommer förr eller senare hennes lust av vara nästan noll, FÖR HONOM. Hennes sexualitet har inte försvunnit, men hon vill inte knulla med just den här mannen. Eventuellt börjar hon nu mena att det beror på att han inte investerar nog, vilket är totalt osant, men smart om man vill ha mer investering som kvinna, och eftersom han inte förändrats och fortfarande vill ha henne lika mycket, så tror han att mer investering, mer intimitet, mer dammsugning, större hus, snyggare trädgård osv ska hjälpa. Samtidigt så längtar hans fru nu efter nåt KK hon minns från innan de träffades som inte investerade ett jota i henne utan bara knullade henne om och om igen, eventuellt letar hon upp honom på facebook eller fantiserar om honom och så vidare. Eftersom hon inte kanhjäkpa att hon fungerar såhär och inser att det hotar hennes livsstil så döljer hon det för sig själv och sin man och skäms eventuellt för det. Men lust växer oftast bara sånt och kontrasten mellan den lusten och olusten till sin nu totalt dominesticerade man blir så skriande stor att det hela tillslut brister och hon vill ut ur förhållandet. Väl ute ur det kommer hon att knulla okända män i strid ström, män som inte dammsuger en enda gång hemma hos henne.

Det finns inget vettigt att göra av det där som man, utan att inse att kvinnors sexualitet är rätt vansinnig, men det är de enda som finns. Så det bästa blir att investera i sig själv som du är inne på, att skaffa sig en het kropp och så mycket status som möjligt och bli bra på att plocka upp de här kåta kvinnorna när de kommer ur sina förhållanden och dryper av lust.
  • Andrew
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-28 13:20:44 följande:

Hon har naturligtvis tappat sin attraktion för honom. Som du säger, om hon var kåt på honom så skulle hon ju knulla med honom.

Om hon blir singel så kommer hon ju att ligga med män om och om igen där hon är kåt och villig.

Däremot behöver inte någon av de sakerna du radar upp vara sant. 

Kvinnor går igång på personlighet och de har en väldigt episodisk sexualitet. Samma man, med samma utseende, kan väcka helt olika lust i kvinnan beroende hur hon ser honom och vad han visat av sig själv för henne.

Under en tidig fas i förhållandet så ökar intimiteten mellan en man och en kvinna och man känner att den andre förstår en och man kan dela med sig av vad som helst. Det känns naturligt och äkta. 

Det är dock ett misstag. Kvinnors lust är omvänt proportionell mot intimitet på vissa sätt, och när mannen är extremt familjär för henne, kommer hon att tappa drivet för att ligga med honom, och när hon ändå gör det för att han inte ska märka något så dör hennes sexlust för honom mer och mer för varje gång de ligger utan att hon riktigt är på. Efter en tid så kommer förr eller senare hennes lust av vara nästan noll, FÖR HONOM. Hennes sexualitet har inte försvunnit, men hon vill inte knulla med just den här mannen. Eventuellt börjar hon nu mena att det beror på att han inte investerar nog, vilket är totalt osant, men smart om man vill ha mer investering som kvinna, och eftersom han inte förändrats och fortfarande vill ha henne lika mycket, så tror han att mer investering, mer intimitet, mer dammsugning, större hus, snyggare trädgård osv ska hjälpa. Samtidigt så längtar hans fru nu efter nåt KK hon minns från innan de träffades som inte investerade ett jota i henne utan bara knullade henne om och om igen, eventuellt letar hon upp honom på facebook eller fantiserar om honom och så vidare. Eftersom hon inte kanhjäkpa att hon fungerar såhär och inser att det hotar hennes livsstil så döljer hon det för sig själv och sin man och skäms eventuellt för det. Men lust växer oftast bara sånt och kontrasten mellan den lusten och olusten till sin nu totalt dominesticerade man blir så skriande stor att det hela tillslut brister och hon vill ut ur förhållandet. Väl ute ur det kommer hon att knulla okända män i strid ström, män som inte dammsuger en enda gång hemma hos henne.

Det finns inget vettigt att göra av det där som man, utan att inse att kvinnors sexualitet är rätt vansinnig, men det är de enda som finns. Så det bästa blir att investera i sig själv som du är inne på, att skaffa sig en het kropp och så mycket status som möjligt och bli bra på att plocka upp de här kåta kvinnorna när de kommer ur sina förhållanden och dryper av lust.

Kollar man i djurvärlden så är det hannarna som uppvaktar honorna. Samma gäller även för oss. Ingen vill lämna ett förhållande som har stort värde. Relationen blir stark om det är tydliga manliga och kvinnliga sidor. Det kanske är så i vissa förhållanden att mannen får vara drivande och tydlig i rollen som sexuellt initiativtagande. Och ge frun en åktur utöver det vanliga ibland med känsla och uthållighet. Att vara just man och inte gnälla om jämlikhet och lika på initiativ och kräva samma tillbaka.

Att fortsätta utveckla sig själv, sin personlighet, styrka och vara mer gentlemannamässig. Att bevaka sin manlighet helt enkelt. Inte älta. Inte vara mjäkig. Förför istället.

Kvinnor lämnar inte förhållanden och utsätter sig heller inte för det patetiska och förnedrande som att knulla andra medelåldersmän på löpande band. De vill inte bli tillfälliga plastmorsor åt andra ungar BARA för att få leva ut en lust de har inom sig. Nej då hävdar jag att något har saknats hos mannen som har genomsyrat hela förhållandet.
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer