• Anonym (Johannes)

Min fru vill, men inget händer

Hej, ännu en tråd om partner som inte vill lika ofta...

Vi har två barn på strax under 10, och vi har enligt mig alldeles för sällan sex. Flera gånger har jag tagit upp det med min fru, och efteråt känns det alltid bättre då vi håller med varandra om allt... sex är viktigt, sex är kul, vi vill ha sex ofta. 

Men så händer inget... varje gång vi har sex, ca en gång i månaden, så är det jag som tar initiativet. Och allt måste liksom stämma för att det ska bli sex. Vi ska lägga oss samtidigt, hon ska inte upp tidigt, hon ska inte vara för trött, hon ska ligga så jag kan börja klappa på henne osv osv... om hon lägger sig på min arm t ex, så klappar hon mig, smeker över mage och bröst, och sen... somnar hon. 

Och sexet ser alltid likadant ut... vi smeks, onanerar åt varandra, och sen samlag. Aldrig oralsex, aldrig nåt annat. 

Jag hatar att ha sex efter tjat, vill inte böna och be om sex, jag vill att hon ska VILJA ha sex med mig. Jag vet att jag skulle kunna ha sex oftare om jag sa att jag är kåt/sugen etc, men jag vill ju bli förförd... jag vill att hon ska vilja...

Vet inte om jag ännu en gång ska ta upp detta med henne.... och i så fall hur. Eller om jag ska skita i det och bara försöka acceptera läget.

• Svar på tråden Min fru vill, men inget händer
  • Anonym (erfaren kvinna.)

Ni är småbarnsföräldrar, den tiden i livet finns det så mycket som kräver ens uppmärksamhet, det är så lätt då att glömma att vårda kärleken, och det är viktigt.
    Det är ju ni som är basen i era liv och tillsammans skapar ni ett bättre liv för era barn än var för sig så ja, det sexuella är viktigt.
    Det låter som om din fru som så många andra stressade småbarnsmammor med för lite tid och för mycket ansvar prioriterar ner sexlivet, det får vara tills allt är perfekt om ens då.
    Jag tror det är oerhört vanligt, jag vet att det här låter lite torftigt, men jag tror på att tidsbestämma, när ni ska ha sex, i förväg och gärna se till innan att hetsa upp varandra lite, med några förstulna smekningar, en viskning i örat, eller ett sexigt sms, och så ser ni till att också ta er tiden för varandra, inga avhopp. 
    Ni behöver inte nödvändigtvis ha penetrerande sex om det känns helt fel, men ni ska vara tillsammans och prata, leka, smeka och njuta av varandra. 
    Att förvänta dig att hon ska galen av åtrå slita av dig brallorna är nog i nuläget att begära lite för mycket.
    Det är mitt tips och jag önskar er lycka till. 

• Anonym (Malin)
    Anonym (Fredrik) skrev 2014-12-26 11:07:05 följande:

Jag förstår vad ni menar men det är inte riktigt så jag menar.

Jag vill känna den glöden och hettan ifrån henne. Att hon kommer och sliter av ens byxor och tar för sig.

Nu så ligger hon bara tyst under täcket och viskar.

-har du lust.

Det var ju ett väldigt upphetsande förspel.

Tror tyvärr att det kan bli svårt att uppnå. Jag tror inte att kvinnor har samma fysiska behov av sex som män har. Min man och jag har sex en gång i månaden ungefär och det räcker mer än väl för mig (ärligt talat så gör jag det mest för hans skull). Som gift kvinna är tryggheten att leva i ett förhållande det viktigaste för mig. Jag tycker att vi har det bra tillsammans. Jag vet iofs att han skulle vilja ha sex oftare men jag vet också att ytterst få män tar steget och lämnar ett etablerat förhållande med fru och barn p g a sexbrist. 
  • Anonym (Pappa, försmäktat 4 dgr utan sex)
    Anonym (Malin) skrev 2014-12-26 11:33:48 följande:
    Tror tyvärr att det kan bli svårt att uppnå. Jag tror inte att kvinnor har samma fysiska behov av sex som män har. Min man och jag har sex en gång i månaden ungefär och det räcker mer än väl för mig (ärligt talat så gör jag det mest för hans skull). Som gift kvinna är tryggheten att leva i ett förhållande det viktigaste för mig. Jag tycker att vi har det bra tillsammans. Jag vet iofs att han skulle vilja ha sex oftare men jag vet också att ytterst få män tar steget och lämnar ett etablerat förhållande med fru och barn p g a sexbrist. 
    Så fult av dig!
  • Anonym (Provat)

Jag har stött och blött det där med separation i mitt huvud i mer än tre år nu. Flera gånger har jag varit på väg att säga orden, men så har en strimma hopp tänts innan jag kommit till skott för att sedan släckas igen.

Det jag just nu funderar på är hur man får henne att förstå att jag kommer lämna henne om vi inte löser det, men utan att lägga upp det som ett "hot". Jag vill att hon av egen vilja ska ta tag i det...

• Rosemary

Jag har grubblat en hel del på de här frågorna eftersom jag har ett kraschat förhållande bakom mig där lust-olustbalansen mellan mig och mannen var helt satt ur spel. 

Och en sak jag har funderat på är att det (i vissa fall, inte alla, obs, det är bäst att jag skriver det) verkar hända något med oss kvinnor när vi får barn som gör att vi blir i det närmaste allergiska för mannens krav och behov. Alltså, som mamma står man upp över öronen i omhändertagande, man tar ofta största ansvaret för att barnen har det bra, och om då mannen mitt uppe i allt det här kommer och visar att han också behöver en massa saker så tappar man helt lusten för att ge honom det. Det blir lätt så, tror jag, att mannen i kvinnans ögon plötsligt förvandlas till ett extra barn i familjen, så att det där med sex och närhet blir ihopblandat. Hela spänningen förvinner och kvinnan känner bara "nej, inte ett krav till, jag pallar inte, lämna mig i fred!"

Jag vet inte om detta stämmer för dig, TS, men det är en teori jag har till varför det så ofta går snett i sexlivet när familjer får barn. Lösningen på det hela tror jag är att se över förhållandet i stort. Alltså, vidga vyerna, titta på allting, som en helhet, fastna inte bara i det som har med sexlivet att göra. Fundera på sådant som: Hur ser era roller ut? Vem gör vad och hur fördelas ansvaret? Trivs båda med den fördelningen eller skulle den kunna se ut på något annat sätt? Är ni mest mamma och pappa eller får ni utrymme för att vara man och kvinna? Vad behöver ni, vad saknar ni, vad vill ni ha mera av, hur kan ni ta hand om ert förhållande i stort på bästa sätt?

• Anonym (D)
    Anonym (Provat) skrev 2014-12-26 12:02:17 följande:

Jag har stött och blött det där med separation i mitt huvud i mer än tre år nu. Flera gånger har jag varit på väg att säga orden, men så har en strimma hopp tänts innan jag kommit till skott för att sedan släckas igen.

Det jag just nu funderar på är hur man får henne att förstå att jag kommer lämna henne om vi inte löser det, men utan att lägga upp det som ett "hot". Jag vill att hon av egen vilja ska ta tag i det...

Kvinnor kan inte se sexbehovet på samma sätt som män. Visst kan kvinnor tända till, men de svalnar direkt igen.

Män kan gå och vara kåta en hel dag, en dag då det inte går att tänka på ngt annat än att stoppa in kuken. Fitta. Osv.
  • Snutten6

Kvinnan är manens egendom !
    Mannen använder kvinnan till det hon är skapad för.
    Va är det för vekling till man som generar sig med om att fråga om att sätta på kvinnan.
    Manne tar kvinnan som det passar honom
    Kvinnan tiger och är följsam.

• Anonym (Det händer)
    Jag lämnade mitt förhållande på grund av det. Träffade en ny kvinna helt enkelt.
  • K grrl

Haglar av fördomar här ser jag.
    Jo, visst finns vi kvinnor som kan gå omkring och tänka på knulla en hel dag.
    Jo, visst finns vi kvinnor som vill ha sex ofta och mycket.

Har man inte sex, glömmer man bort det. Lusten tappas bort i något hörn. Sex är ju ansträngande, det är bökigt och kladdigt. Det tar tid. Ok, det är jävligt skönt också, men när man har glömt bort det där med att det bara är kul att upptäcka varandras kroppar och skönt att vara nära och man vill ha sex mest hela tiden, så måste man hålla igång. Precis som med träning. Gör man det inte till någon slags trevlig vana är det motigt och jobbigt att komma igång igång (t ex efter graviditeter och amningstid och bebisår).

Det här är jag övertygad om. Jag vill ha sex. Jag tänker ofta på sex. Jag är kåt. Men det är skittråkigt att vara den som tar initiativet till sex jämt jämt jämt. Även jag vill bli förförd. Ibland tror jag bara att man måste visa sin partner hur om man nu är den som befinner sig på den sidan sexet, så att säga.

• Anonym (Det händer)
    Rosemary skrev 2014-12-26 12:20:52 följande:

Jag har grubblat en hel del på de här frågorna eftersom jag har ett kraschat förhållande bakom mig där lust-olustbalansen mellan mig och mannen var helt satt ur spel. 

Och en sak jag har funderat på är att det (i vissa fall, inte alla, obs, det är bäst att jag skriver det) verkar hända något med oss kvinnor när vi får barn som gör att vi blir i det närmaste allergiska för mannens krav och behov. Alltså, som mamma står man upp över öronen i omhändertagande, man tar ofta största ansvaret för att barnen har det bra, och om då mannen mitt uppe i allt det här kommer och visar att han också behöver en massa saker så tappar man helt lusten för att ge honom det. Det blir lätt så, tror jag, att mannen i kvinnans ögon plötsligt förvandlas till ett extra barn i familjen, så att det där med sex och närhet blir ihopblandat. Hela spänningen förvinner och kvinnan känner bara "nej, inte ett krav till, jag pallar inte, lämna mig i fred!"

Jag vet inte om detta stämmer för dig, TS, men det är en teori jag har till varför det så ofta går snett i sexlivet när familjer får barn. Lösningen på det hela tror jag är att se över förhållandet i stort. Alltså, vidga vyerna, titta på allting, som en helhet, fastna inte bara i det som har med sexlivet att göra. Fundera på sådant som: Hur ser era roller ut? Vem gör vad och hur fördelas ansvaret? Trivs båda med den fördelningen eller skulle den kunna se ut på något annat sätt? Är ni mest mamma och pappa eller får ni utrymme för att vara man och kvinna? Vad behöver ni, vad saknar ni, vad vill ni ha mera av, hur kan ni ta hand om ert förhållande i stort på bästa sätt?

Nej, det är inte riktigt hela sanningen tror jag inte.

När man dejtar singelmammor så kan de vara hur kåta som helst, oavsett ålder på barnen.
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer