• Anonym (Johannes)

Min fru vill, men inget händer

Hej, ännu en tråd om partner som inte vill lika ofta...

Vi har två barn på strax under 10, och vi har enligt mig alldeles för sällan sex. Flera gånger har jag tagit upp det med min fru, och efteråt känns det alltid bättre då vi håller med varandra om allt... sex är viktigt, sex är kul, vi vill ha sex ofta. 

Men så händer inget... varje gång vi har sex, ca en gång i månaden, så är det jag som tar initiativet. Och allt måste liksom stämma för att det ska bli sex. Vi ska lägga oss samtidigt, hon ska inte upp tidigt, hon ska inte vara för trött, hon ska ligga så jag kan börja klappa på henne osv osv... om hon lägger sig på min arm t ex, så klappar hon mig, smeker över mage och bröst, och sen... somnar hon. 

Och sexet ser alltid likadant ut... vi smeks, onanerar åt varandra, och sen samlag. Aldrig oralsex, aldrig nåt annat. 

Jag hatar att ha sex efter tjat, vill inte böna och be om sex, jag vill att hon ska VILJA ha sex med mig. Jag vet att jag skulle kunna ha sex oftare om jag sa att jag är kåt/sugen etc, men jag vill ju bli förförd... jag vill att hon ska vilja...

Vet inte om jag ännu en gång ska ta upp detta med henne.... och i så fall hur. Eller om jag ska skita i det och bara försöka acceptera läget.

• Svar på tråden Min fru vill, men inget händer
  • Anonym (Det händer)
    K grrl skrev 2014-12-26 19:30:25 följande:
    Dags för ett könsbyte för egen del då. Jag kan ju knappast vara en kvinna.
    Det finns alltid undantag.

Om du reagerar bra på frågan "Ska vi knulla?" så är det så, men kvinnor gör sällan det.
  • Anonym (Det händer)
    Friskare skrev 2014-12-26 19:36:03 följande:
    Jag tror att du är nåt på spåren här. Jag själv haft anledning att fundera rätt mycket på varför manlig och kvinnlig sexualitet ser så olika ut och varför män och kvinnor har så svårt att kommunicera. Som du beskriver så finns det nån norm som beskriver det så att om en kommunikation inte fungerar så är det per definition mannens fel. Det är han som inte är kommunikativ eller så är det nåt fel på det sätt han [försöker] kommunicera på. Aldrig är det kvinnan som lider någon brist.

När det gäller sexualitet så är det också kvinnan som har rätt. Hennes behov eller avsaknad av behov, beskrivs som nåt som är det naturliga och inte går eller ens bör försöka ändras på. Det är bara för mannen att foga sig i det eller att med allehanda cirkuskonster försöka väcka kvinnans lust igen.

Antingen är mannen inte tillräckligt delaktig i hushållssysslorna eller barnens uppfostran, eller om han mot förmodan ändå är det (och trots detta har en obändig sexlust, något som tydligen är omöjligt för kvinnor att kombinera) så är det nåt annat fel på honom, kanske är han då inte tillräckligt spännande, så kvinnan tänder ändå inte på honom.

Och allt detta är mannens fel. Kvinnan har aldrig något ansvar för att det gemensamma sexlivet ska fungera. På ett sätt är det logiskt, för det är ju alltid den som har minst intresse av sex som sätter taket. Annars blir det fråga om sexuellt tvång eller våldtäkt. Detta vet naturligtvis kvinnor, och direkt eller indirekt utnyttjar de detta. De vet att de kan känna sig helt trygga när de drar sig undan sex och vägrar vara delaktiga i att lösa knuten. Alternativet är så mycket mer riskfyllt för mannen, iaf. om han är en hygglig man. Det enda de riskerar är att mannen är otrogen eller begär separation. Men med en hygglig kille i boet är även detta tämligen riskfritt.

Så när nu kvinnor i den här tråden uppmanar oss män att vara mycket mer "manliga" och ta för oss av våra kvinnor, visa dem var skåpet ska stå, eller var kuken hör hemma, så är det nåt väldigt svårt att genomföra i praktiken, för om man har ett dysfunktionellt sexliv så ska det mycket till för att en man ska förvandlas till en macho kille som med stor självsäkerhet bara tar för sig. Tänk om hon blir rädd och ser det som en våldtäkt?

Jag har som sagt funderat mycket på detta och inte kommit fram till nåt annat svar är att generellt sett är kvinnor och män olika och det får vi lära oss att leva med, eller ställa oss utanför det som verkar vara döden för sexlivet, nämligen att bilda familj.

(Ja, jag vet att det finns undantag och förhållanden där mannen vill mindre än kvinnan etc. men det som beskrivs i TS är ändå det utan konkurrens vanligaste scenariot.)
    Du tänker för mycket. Det finns två lösningar.

1) Fler kvinnor. När man som man har alternativ kan inte en kvinna ställa krav längre, det tar ifrån henne den sexuella makten som eklusiv sex ger henne. Bästa alternativet, eftersom kvinnor är inställda på sexuell konkurrens och kommer att använda sin sexualitet för att vinna.

2) Ställ krav på ett sätt som inte går att säga nej till. Gör det helt övertydligt från dag ett att du tänker ha sex med den här kvinnan om hon så är medvetslös och ha sen det hela tiden och alltid. Kvinnor vänjer sig vid sånt över tid och sålänge det är en totalt oundviklig del av hennes förhållande så har hon det. Sämre alternativ för sexet blir inte nödvändigtvis speciellt roligt.
  • Friskare
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-26 19:45:49 följande:
    Du tänker för mycket. Det finns två lösningar.

1) Fler kvinnor. När man som man har alternativ kan inte en kvinna ställa krav längre, det tar ifrån henne den sexuella makten som eklusiv sex ger henne. Bästa alternativet, eftersom kvinnor är inställda på sexuell konkurrens och kommer att använda sin sexualitet för att vinna.

2) Ställ krav på ett sätt som inte går att säga nej till. Gör det helt övertydligt från dag ett att du tänker ha sex med den här kvinnan om hon så är medvetslös och ha sen det hela tiden och alltid. Kvinnor vänjer sig vid sånt över tid och sålänge det är en totalt oundviklig del av hennes förhållande så har hon det. Sämre alternativ för sexet blir inte nödvändigtvis speciellt roligt.
    Du utgår för mycket från dig själv och hur du personligen fungerar. Det är dock inte något som gäller för alla kvinnor. Den tes du marknadsför i punkt 2 förutsätter dessutom att mannen är intresserad av att bara ta för sig. Men även män vill bli förförda, känna sig åtrådda osv. Egentligen förutsätter det du rekommenderar män med en ganska trist syn på sex som inte ger utrymme för något ömsesidigt.

Sen köper du ju helt det här med att kvinnan inte har något eget ansvar för att sexlivet ska fungera. Det du beskriver i punkt 2 omyndigförklarar ju kvinnor och deras sexualitet.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-26 17:59:46 följande:
    Nja, sanningen är att du inte vet vad som är orsaken. En kvinna kan inte se sin egen sexualitet, den är dold för henne. Om hon kunde se den så skulle hon kunna kommunicera om den och eventuellt lösa saker, men den ligger på ett ställe som är gömt för henne. Det enda sättet för henne att förstå sig själv, är att studera sig själv utifrån, ungefär som män gör med henne. Då kan hon se vad hon gjort förut och dra slutsatser från det.

Du har delvis rätt ändå, men bara delvis. Men spänningen behöver andra saker än bara uteblivna förväntningar på dig för att växa. Spänningen behöver säkert 7 eller 8 olika saker för att bli riktigt stor, men du vet inte om dom, och flera av dom är väldigt destruktiva så du vill inte veta av dem heller, eller låtsas inte om dom, även om ditt undermedvetna nog känner när de pockar.

Det är det här som gör kvinnlig sexualitet så komplicerad och ej sällan destruktiv på flera plan.
    "Nja, sanningen är att du inte vet vad som är orsaken. En kvinna kan inte se sin egen sexualitet, den är dold för henne."

BWAHAHAHAHA!!! Det var nog den största bullshiten jag hört på länge!

Själv är jag kvinna och jag vet PRECIS varför jag tappar suget och inte vill knulla ibland; för att jag får göra precis allt hemma. Man blir inte så jävla kåt av att vara lilla mamma till sin sambo och så var det med det. Nu har han en period då han hjälpt till mer hemma runt jul och jag är kåt nästan hela tiden. Är inte lika trött och känner mig uppskattad och som jag betyder lika mycket som han. Vi får se hur länge det håller i sig. För evigt hoppas jag, jag har hellre sex än att diska.
  • Anonym (Det händer)
    Friskare skrev 2014-12-26 20:03:36 följande:
    Du utgår för mycket från dig själv och hur du personligen fungerar. Det är dock inte något som gäller för alla kvinnor. Den tes du marknadsför i punkt 2 förutsätter dessutom att mannen är intresserad av att bara ta för sig. Men även män vill bli förförda, känna sig åtrådda osv. Egentligen förutsätter det du rekommenderar män med en ganska trist syn på sex som inte ger utrymme för något ömsesidigt.

Sen köper du ju helt det här med att kvinnan inte har något eget ansvar för att sexlivet ska fungera. Det du beskriver i punkt 2 omyndigförklarar ju kvinnor och deras sexualitet.
    Vilket är vad jag skrev om punkt två.
  • Friskare
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-26 20:32:47 följande:
    Vad menar du? Du skrev ju detta:

• Anonym (Det händer)
    Anonym (Li) skrev 2014-12-26 20:04:46 följande:
    "Nja, sanningen är att du inte vet vad som är orsaken. En kvinna kan inte se sin egen sexualitet, den är dold för henne."

BWAHAHAHAHA!!! Det var nog den största bullshiten jag hört på länge!

Själv är jag kvinna och jag vet PRECIS varför jag tappar suget och inte vill knulla ibland; för att jag får göra precis allt hemma. Man blir inte så jävla kåt av att vara lilla mamma till sin sambo och så var det med det. Nu har han en period då han hjälpt till mer hemma runt jul och jag är kåt nästan hela tiden. Är inte lika trött och känner mig uppskattad och som jag betyder lika mycket som han. Vi får se hur länge det håller i sig. För evigt hoppas jag, jag har hellre sex än att diska.
    Eller också är du kåt för att du är jullledig och inte jobbar, eller nåt annat, vem vet.

Men om du nånsin sökt sexuella relationer eller fantiserat om sex så skulle jag bli förvånad om just diskning varit en stor del av detta sex.
  • Friskare
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-26 20:32:47 följande:
    Glöm mitt förra inlägg, du måste förklara dig, jag fattar inte vad du menar.
  • Anonym (Det händer)
    Friskare skrev 2014-12-26 20:36:14 följande:
    Vad menar du? Du skrev ju detta:

Vad står det i sista meningen där?
  • Friskare
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-26 20:38:05 följande:
    Vad står det i sista meningen där?
    Jag är läskunnig, men är inte kanske inte så bra på att knäcka koder. Kan du utveckla det så att det blir begripligt även för en man?
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer