• Anonym (Johannes)

Min fru vill, men inget händer

Hej, ännu en tråd om partner som inte vill lika ofta...

Vi har två barn på strax under 10, och vi har enligt mig alldeles för sällan sex. Flera gånger har jag tagit upp det med min fru, och efteråt känns det alltid bättre då vi håller med varandra om allt... sex är viktigt, sex är kul, vi vill ha sex ofta. 

Men så händer inget... varje gång vi har sex, ca en gång i månaden, så är det jag som tar initiativet. Och allt måste liksom stämma för att det ska bli sex. Vi ska lägga oss samtidigt, hon ska inte upp tidigt, hon ska inte vara för trött, hon ska ligga så jag kan börja klappa på henne osv osv... om hon lägger sig på min arm t ex, så klappar hon mig, smeker över mage och bröst, och sen... somnar hon. 

Och sexet ser alltid likadant ut... vi smeks, onanerar åt varandra, och sen samlag. Aldrig oralsex, aldrig nåt annat. 

Jag hatar att ha sex efter tjat, vill inte böna och be om sex, jag vill att hon ska VILJA ha sex med mig. Jag vet att jag skulle kunna ha sex oftare om jag sa att jag är kåt/sugen etc, men jag vill ju bli förförd... jag vill att hon ska vilja...

Vet inte om jag ännu en gång ska ta upp detta med henne.... och i så fall hur. Eller om jag ska skita i det och bara försöka acceptera läget.

• Svar på tråden Min fru vill, men inget händer
  • Anonym (Det händer)
    hjihhih skrev 2014-12-27 22:40:08 följande:

Jag förstår inte att vissa män i den här tråden känner sig så svikna av att deras fruar inte vill lika ofta. Alla skulle väl välja att ha lust och sex ofta om det vore något man enkelt kunde välja? Vad är det ni vill egentligen? Få sex som belöning för att ni är bra farsor och gör er del i hushållet? Oavsett om hon vill eller ej? Eller är ni beredda att göra det mer på fruns villkor, dvs börja massera hennes fötter och axlar någon dag innan eller så? Samt prata om känslor när det behövs? Alltså ledsen grabbar, som tjej vill man ju gärna göra sin man glad och ha lust närhelst han har det. Det vore ju helt optimalt. Men det är ju inte riktigt så det funkar, och det värsta man kan göra är att komma med anklagelser och ge sin kvinna dåligt samvete för att hon inte får lust. Då lovar jag att frekvensen minskar till 1 gång per år istället för 1 gång per månad.

De överväger att gå ut på internet och börja dejta, och du hjälpte precis till i det beslutet
  • hjihhih
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-27 23:19:24 följande:

De överväger att gå ut på internet och börja dejta, och du hjälpte precis till i det beslutet

Really? Om det är på det sättet man löser konflikter i en relation är det väl lika bra att ta ut skilsmässa direkt?
  • Anonym (Roland)
    hjihhih skrev 2014-12-27 23:34:44 följande:
    Really? Om det är på det sättet man löser konflikter i en relation är det väl lika bra att ta ut skilsmässa direkt?
    Omöjligheten att hitta en gemensam syn på behovet av sex i ett förhållande är en fullgod orsak till att gå skilda vägar.
  • hjihhih
    Anonym (Roland) skrev 2014-12-27 23:54:26 följande:

Omöjligheten att hitta en gemensam syn på behovet av sex i ett förhållande är en fullgod orsak till att gå skilda vägar.

Ja absolut. Även om jag tror att såna här problem mer bottnar i känslor av att inte vara nära, behövd, sedd, bekräftad och älskad från båda parter. Snarare än den rent fysiska tillfredsställelsen i sig. Jag menar, den går ju alltid att lösa, eller hur? Onanera, var för sig eller tillsammans. Eller åt varandra. Eller diskutera öppet alternativ där den partner med störst behov kan få utlopp för det på ett säkert sätt som funkar känslomässigt för båda.

Men om det är ett så stort problem att det inte finns någon annan lösning än att separera tycker jag gott att man kan göra det först, innan man börjar smyga med nätdejting.
  • Anonym (Det händer)
    hjihhih skrev 2014-12-27 23:34:44 följande:
    Du konstaterade ju precis att detta var en olöslig konflikt utan rum för någon typ av kompromiss, eftersom en kvinnas lust är absolut.

Varför behövs en skilsmässa bara för att mannen vill ha sex med kvinna? Är du inte lite väl heteronormativ här?
  • Anonym (Det händer)
    hjihhih skrev 2014-12-28 00:22:46 följande:
    Ja absolut. Även om jag tror att såna här problem mer bottnar i känslor av att inte vara nära, behövd, sedd, bekräftad och älskad från båda parter. Snarare än den rent fysiska tillfredsställelsen i sig. Jag menar, den går ju alltid att lösa, eller hur? Onanera, var för sig eller tillsammans. Eller åt varandra. Eller diskutera öppet alternativ där den partner med störst behov kan få utlopp för det på ett säkert sätt som funkar känslomässigt för båda.

Men om det är ett så stort problem att det inte finns någon annan lösning än att separera tycker jag gott att man kan göra det först, innan man börjar smyga med nätdejting.
    Ok, så det var du som nämnde både orden "skilsmässa" och "smyga". Ingen annan.

Vilket visar vad din syn på de här sakerna är. Du läcker dina fördomar som ett såll.
  • hjihhih
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-28 00:36:09 följande:

Du konstaterade ju precis att detta var en olöslig konflikt utan rum för någon typ av kompromiss, eftersom en kvinnas lust är absolut.

Varför behövs en skilsmässa bara för att mannen vill ha sex med kvinna? Är du inte lite väl heteronormativ här?

Vad jag tolkade in i det du skrev var internetdejting i smyg. Apropå att du i ditt svar lät som om du ville säga: kvinnor! Om ni inte vill ha sex så löser vi det med älskarinnor. För mig låter det lite som utpressning, och dessutom oreflekterad sådan eftersom krav och utpressning aldrig har varit framgångsrikt för att skapa bra sex eller närhet. En man som har en sådan attityd skulle jag inte vilja vara gift med. Men om det är fine för damen ifråga så finns det väl inget att säga om saken.
  • hjihhih
    Anonym (Det händer) skrev 2014-12-28 00:38:28 följande:

Ok, så det var du som nämnde både orden "skilsmässa" och "smyga". Ingen annan.

Vilket visar vad din syn på de här sakerna är. Du läcker dina fördomar som ett såll.

Och vilka är det då? Du som, helt fördomsfritt, vet allt om mina åsikter. ;)
  • Anonym (Det händer)
    hjihhih skrev 2014-12-28 00:54:23 följande:
    Vad jag tolkade in i det du skrev var internetdejting i smyg. Apropå att du i ditt svar lät som om du ville säga: kvinnor! Om ni inte vill ha sex så löser vi det med älskarinnor. För mig låter det lite som utpressning, och dessutom oreflekterad sådan eftersom krav och utpressning aldrig har varit framgångsrikt för att skapa bra sex eller närhet. En man som har en sådan attityd skulle jag inte vilja vara gift med. Men om det är fine för damen ifråga så finns det väl inget att säga om saken.
    Så du börjar hela ditt resonemang med ett antagande du just fick skrivet på näsan var fel, och sen fortsätter du resten av argumentationen baserat på detta.

Det är en nästan beundransvärd frånvaro av logik där, måste ha med äggstockarna att göra igen då.
  • Anonym (Det händer)
    hjihhih skrev 2014-12-28 00:56:46 följande:
    Och vilka är det då? Du som, helt fördomsfritt, vet allt om mina åsikter. ;)
    Du skrev ju just ut dem i inlägget precis ovan
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer