Junibebisar del 3
Okej, ny tråd - samma barn!
Okej, ny tråd - samma barn!
Isabella har storlek 74 på överkroppen men behöver nästan 80 i benen - de är så långa. Fötterna är väl 16/18.
Tänk att vissa redan pratar!!! Vad kul! Isabella pratar också massor, men det är bara dadadada, mamamamamamam och diverse höga och låga ljud som hon skriker ut titt som tätt. Vinkar har jag läst att många gör också, men inte hon. Inte kan hon klappa händerna heller. Men hon kan resa sig upp till stående och hon kan krypa.
Och en massa annat fantastiskt...
Jaha inatt var en konstig natt. Isabella vaknade 12.05 och var vaken till 01.45. Det var inte kul. Om hon vaknar och är pigg brukar det vara vid 4 tiden på morgonen. Hon spydde lite så jag vet inte om hon var orolig i magen eller om det bara var en vanlig amningsspya. Känner sååå för att sluta amma men jag vågar inte ta steget. Hur ska man få henne att sova middag? Hur ska man trösta när hon blir jätteledsen? Hur många gånger ska man få gå upp och göra välling på natten? Hur har ni gjort, ni som slutat?
Nä vi kör med vanliga libero maxi än så länge. Tycker inte det är motiverat att betala mer för de där baby&go blöjorna när de vanliga fungerar jättebra!
Isabella äter gröt till frukost varje dag gjort på 1 dl vatten. Ibland får hon halv port gröt på em som mellis, om hon ätit dåligt på lunchen. Nån gång kan hon få gröt till middag också men oftast inte. Innan läggdags får hon välling.
Isabella sover oftast en gång på fm och en gång på em. På fm sover hon mellan 45 min - 1 1/2 timme. På em ca en halvtimme eller timme, beror på om hon sover i bilen eller i vagnen.
När Isabella ligger på rygg vänder hon sig till mage och sätter sig upp från mage. Men det var kanske inte så du menade.
Isabella har en "läckande" pipmugg från IKEA och en spillsäker pipmugg som hon kan vara lite mer ovarsam med.
Hipp funkar mycket bättre än övriga märken för Isabella. Det är mjukare bitar och lättare för henne att tugga. Plus att de har lite roligare maträtter tycker jag.
JCA - det som funkar bra för Isabella är pasta och ris med tex kyckling, kalkon, köttfärssås. Potatisbitar och köttbitar går inte bra, det spottar hon ut. Antar att det är för mycket tuggmotstånd. Så vi har lagt ner det för tillfället. Mosad potatis går dock bra.
Lady N - vi har koksalt på sprayflaska, tycker det funkar bättre än engångsdoseringarna. Det har vi haft sen hon var liten bebis.