• Jessi74

Junibebisar del 3

Manja - vissa landsting gör inte BOELtest. Stockholm gör det inte pga att man gör hörseltest på BB enligt min sköterska på BVC.

• Jessi74

skulle gärna få ett barn till nästa vår. Men vi måste skaffa en större bostad först, innan vi kan skaffa ett barn till, så det är prio 1.

• Jessi74

Felixxmor - Jag tror inte barnen saknar något de inte testat på. Om de alltid bara får vatten och inte vet om saft, nyponsoppa od så kan de ju inte sakna det?! Jag är inte någon jätteivrare för att alltid undvika socker och fett men jag försöker att inte introducera det alltför tidigt.

• Jessi74

Självklart gör alla som de vill med sina barn! Alla föräldrar gör ju det som passar i deras familj! Jag skjuter gärna upp sötintaget ett tag, men precis som Bonanza säger så behöver man ju inte gå till överdrift. Mellanmål för Isabella är fruktpuré eller en halv portion gröt eller banan. Ska nog testa yoghurt någon dag, har inte tänkt att man kan ge det ännu men andra gör ju det. Isabella fattar inte det där med mackor riktigt, det blir mest smulor av dem. Men vi fortsätter försöka!

• Jessi74

Vi har satt tillbaka sidan på spjälsängen igen. Isabella sov i sin säng precis bredvid vår säng men med tanke på hur mycket hon rör sig och kryper iväg i sängen när hon vaknar så blev vi oroliga att hon ska göra sig illa. Iaf bestämde vi att nu ska hon somna i sin säng och inte i min famn. Igår tog det 40 min inkl vällingdrickande (jag stod vid sängen hela tiden och buffade i baken, lade ner henne när hon reste sig osv). Idag tog det drygt 20 min totalt! Känns bra! Hon är inte ledsen eller så, håller bara på och rör sig upp och ner trots att hon är trött. Men det gick snabbare idag som sagt vilket känns som ett framsteg!

• Jessi74

Ang. kräm - det enda jag har kokat är rabarberkräm men det brukar man ju ha en massa socker i - då blir det ju lika onyttigt. Ska man koka utan socker då och i övrigt som vanligt?! Brukar väl vara vatten och potatismjöl i kräm, va?

• Jessi74

Maiana - Isabella får välling på kvällen bara, men sen ammar jag iofs 1-2 ggr/dag mellan målen (när hon är trött eller kinkig mest).

Inatt vaknade hon bara en gång!!! Och senare än vanligt, 1.20!!! Brukar vara 23.30. Det blir alltså nästan sex timmars sömn i streck, vilket är betydligt mer än vad hon brukar sova!!! Yippi!!!

• Jessi74

Vi har inte lämnat bort Isabella över natten, jag känner mig inte redo och eftersom nätterna är så struliga fortfarande så känns det inte som att jag vill att någon annan ska ha henne. Men däremot ska jag börja jobba 1 dag/vecka i mars och då ska min mamma ha henne. Får se hur det går...lite nervöst. Hon har bara haft henne ett par timmar i stöten förut.

• Jessi74

Oj vad arg Isabella blir när man tar bort något som hon inte får leka med. T.ex. fjärrkontrollen, mobiltelefonen eller sladdar. Hon har nog ett himla temperament för hon blir arg och skriker högt i protest. Men man måste ju!!! Går knappt att avleda henne med en annan leksak heller. I helgen ska vi handla lite barnsäkerhetsgrejor, det vi hade köpt på IKEA passade ju inte våra skåp och lådor.... Då kanske man kan slappna av lite bättre...

• Jessi74

Isabella har fått en gammal mobil att leka med och den gillar hon faktiskt. I några minuter iaf... Min mobil har hon sugit på så knapparna är lite tröga att trycka på nu när man skriver sms. Mindre bra...

Svar på tråden Junibebisar del 3